Skrivet den: 2012-04-27 Klockan: 13:34:51

Fredagsvägningsuppgiven

FREDAGSVÄGNING
+ 200 gram
:(
Jag får lust att dra något gammalt över mig, för nu är det inte roligt.

Jaha. Det går alltså inte.
Det går alltså inte att vara sjuk och gå ner i vikt samtidigt. Även om man inte tyckt synd om sig själv och inte fallit dit på några frestelser.

Den gamla hederliga bantningsfällan slog till, även fastän jag inte bantar.

Bantningsfällan: Man drar ner på kalorierna, ökar förbränningen, går ner i vikt och så av någon annledning så slutar man. För att man tappar sugen eller något annat händer.
Vipps så går man upp, ÄVEN om man inte "syndar" mer än man gjorde tidigare, när man gick upp lite sakta. Nu smäller det bara till och då hoppar dubbla antalet kilon på en på en gång.

Fast så har ju jag inte gjort. Jag har bara tagit det lugnt med motionen. Jag har ätit sunt och inte syndat. Men plus blev det på vågen ändå.
Tack för det :(

UTVÄRDERING
Efter tisdagens doktorsbesök så fick jag order om att fortsätta med penicillinet i minst 10 dgr och en remiss till öron-näsa-hals-doktorn för att undersöka om de ska kapa halsmandlarna på mig. Och det kändes bäst att lägga morgonrundorna på hyllan efter den ordern, medans jag i alla fall åt medicin.
Men direkt efter fredagsvägningen så gav jag mig ut i alla fall, för det funkar ju inte detta.
Visserligen inte den längsta rundan, inte de brantaste uppförsbackarna och inte i den högsta farten, men en sväng blev det.
Jag är ju fortfarande svag.
Men vad ska jag göra?
Det finns ju de som föresprâkar att sâ länge som man inte har feber sâ är det bara bra att röra pâ sig lite.

Nu blir det långhelg i sommarstugan. Medicineringen avslutas på lördag. Och sedan så ska jag köra igång igen som vanligt.
Blir jag sjuk igen så får de väl ta halsmandlarna då, om det nu är det som spökar.

Maten har fungerat bra så jag kan inte skylla på den.
En dag ser ut som:
- Frukost: havregryns-gröt med sockerfri sylt + skinskivor.
- En frukt när jag hämtar i skolan.
- Lunch: smalmat från pärmen.
- Eftermiddags-mellis om jag kommer ihåg. En frukt.
- Middag: Rester från lunchen eller en wrap.
INGET mer äter jag under en dag. Och detta är precis lagom och precis vad man SKA äta om man vill gâ ner i vikt utan att banta.

Kanske är portions-storlekarna något för stora, kanske tar jag ett bett på Irmas frukostsmörgås ibland eller äter upp nån rest från ungarna när jag tycker att det är synd att slänga.
Men jag äter INGET kaffebröd, godis eller sötsaker under veckan.
Två fingrar på Bibeln ;)

Visst, på fredagar är det lunch hos svärmor som är en fettbomb och på helgerna så äter vi mer än lovligt med gott.
Men man måste ju leva.
Tydligen så behöver jag de däringa morgonrunderna för att ekvationen ska visa på minus.

Suck!
Ångan gick ur mig lite nu.
Bäst att elda pâ lite nu inför nästa vecka.

/Y


Kommentarer
Postat av: AnneliH

Önskar att du snart blir frisk! tröstar Tycker inte att du ska begära det omöjliga och vända ut-och-in på dig själv :) Du är ju fin som du är! De där sista kilona rasar så småningom ...Ha en härlig Valborg!!

Kram

2012-04-27 @ 14:12:34
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Anna

Klart att det känns motigt. Men se tillbaka på vilka prestationer du har gjort under året! Du har haft en tuff period med sjukdomar som avlöst varandra och nu går kroppen på högvarv för att komma tillrätta igen. Låt det ta sin lilla tid så kommer det gå bättre snart igen ska du se!



Kram till dig!

2012-04-27 @ 14:26:39
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: ♥ Carina ♥

Hej fina!

Jag tycker du gör det fantastiskt bra ändå. Ni har ju haft sån otur med förkylningar på löpande band. Man kan ju tappa sugen för mindre...

Trevlig helg!

Kram

2012-04-27 @ 15:42:29
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Hyrestanten

Ta det lugnt och fokusera på att du är jättefin redan, samt att du ska bli frisk. Antingen är detta din idelavikt eller så har din förbränning gått ner.

När jag gick ner 18 kg på fyra månader åt jag massor med energirik föda, mycket fett och protein men nästan inga kolhydrater. Alltså precis tvärtom mot vad tex viktväktarna rekommenderar. Frukt var bannlyst däremot. Men dagen startade tex med ett pkt bacon, två,tre ägg och majonäs. Mellis kunde vara en näve nötter eller mandlar, eller en stoor bit fet dessertost. Middag mycket kött, aromsmör, bearnaise och broccoli.

Nackdelen var att jag blev så otroligt trött på all fet, mäktig mat och jag saknade frukt väldigt mycket.

Krya på dig nu, snygging!



Kram

2012-04-27 @ 16:43:47
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com
Postat av: Freja

Jag tycker du gör ett kanonjobb som orkar fortsätta med alla de förkylningar du drabbats av!

2012-04-27 @ 19:19:07
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Jag pendlar upp och ner något kilo hela tiden. Skittrist men så är det aantagligen om man vill unna sig något gott ibland.

2012-04-27 @ 21:59:31
URL: http://madelein.se
Postat av: Annelie

Du har ju gjort ett riktigt bra jobb!!! Och de sista kilona är också de som är jobbigaste att få bort! Sedan så vill jag bara återge en sak som min coach på gymmet berättade för mig och det är att när man är sjuk, när man har ägglossning och när man får mens så lägger man på vikt och det är ingen fara...

Det visade sig i höstas i den grupp jag gick, då var det en tjej som var genomförkyld, hon följde det matschema som vi fick ändå men gick upp i vikt fast hon åt bra mycket färre kalorier än man ska göra så egentligen skulle hon inte ha gått upp... veckan därpå hade hon gått ned nästan tre kilon...och anledningen till viktuppgången var hennes förkylning (enligt min coach)



krya på dig kram

2012-04-27 @ 22:56:39
URL: http://anneliestankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0