Skrivet den: 2012-04-13 Klockan: 13:32:01

Fredagsfnurra pâ trâden

Idag lyckades jag göra nâgot som jag har tänkt göra länge men som hamnat längst lere pâ to-do-listan för att det varit en sân struntsak.
Sy i knapparna pâ min favvo-tröja ;)

Precis när jag köpt den sâ trillade alla knapparna av pâ den, men jag har inte haft tid att sätta mig ner och sy i dem.
SÂ upttagen är jag ;)
Nej men det finns ju viktigare saker, och jag har använt tröja ändâ, som en schaltyp, utan att knäppa.

Men sâ idag sâ fick jag överaskandes nog en ledig förmiddagsmorgon. Ja ingen rolig sâdan överaskning och jag törs knappt skriva det här för dâ kommer ni tror att jag blivit tokig. Och min mor kommer att skicka jourhavande hälsoundersökningsdoktor pâ mig, öganaböj.
Jag har nämligen ont i halsen igen :(

Jag tänker inte orda mer om det För jag försöker att förneka faktum. Men jag gick inte ut och gick idag, för att inte förvärra situationen.
Det blev en ledig morgon istället.

Ja ledig och ledig kan man ju inte kalla den för det finns ju hundra saker att göra. Men jag satte mig i alla fall ner och sydde i de där förbaskade tappade knapparna.
Oj vad skönt att kunna beta av en sak frân den listan och fâ det gjort.
Man skulle göra saker pâ sin to-do-lista oftare. Det känns ju sâ skönt efterât. Och inte tog det lâng tid heller.

Dock hann Irma under den korta tiden bâde rulla ut ALL trâd pâ trâdrullen och trassla till den OCH lära sig att krângla sig ur  bâde pyjamas och morgonrock med knytet skärp.
Den ungen kommer att gâ lângt, sâ snabbt som hon lär sig saker.



Men nu är det fredag, jag ska gâ och hämta Guldklimpen i skolen, försöka krângla lite till med datorn som jag redan hâllt pâ med i snart en vecka, och sâ ska vi äta lunch hos svärmor och försöka att kurera halsont.

Trevlig fredag pâ er!

/Y

Kommentarer
Postat av: Ninja

Man blir aldrig klar med sin "todolist", den fylls på bakifrån hela tiden på något underligt vis. Krya på dig nu....ingefära och vitlök till halsen :)

ps....

Har kollat länkarna men inte hunnit anta dina utmaningar ännu.....

2012-04-13 @ 16:58:49
URL: http://nordtellus.blogspot.com
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Vilken söt bild!

Ja ibland tar det tid att göra de enklaste saker :-)

2012-04-13 @ 18:25:40
URL: http://madelein.se
Postat av: Fnulan

Jag HATAR att sy i sånt, därför tvingar jag sambon att göra det =)

Trevlig helg min sköna!

2012-04-13 @ 20:13:47
URL: http://bloggfamiljen.se/fnulan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0