Skrivet den: 2012-04-04 Klockan: 13:37:40

Förbereder minisemester

Japp här hemma laddar vi om.
Det är bara att packa upp från gårdagens häng i San Augustin och packa i inför påskens minisemester i sommarstugan.
Tvätta några maskiner.
Plocka undan efter ett par hektiska veckor.
Diska upp allt i köket.
Förbereda 4 luncher och middagar så att jag slipper tänka på det där nere bland solet och badet. Roligare saker kan man gör adå ;)
Fast mest känns det som att jag springer omkring som en virrig höna.

Jag beslöt att hänga på Älsklingens förslag att åka ner till Puerto Rico över hela påsklovet. Det känns inte riktigt lugnt att åka bort när vi har FYRA lediga dagar och ett hav av saker som behöver åtgärdas på hemmaplan. Och så vill jag ju fira lite traditionsenlig påsk också.
Men det gäller att tänka om.
Fyra lediga dagar ska väl just vara LEDIGA. Och det kan vara bra att komma bort ifrån mögellägenheten och andas torr luft och lapa sol.
Och bara göra INGENTING.
Och ägg kan man ju äta i sommarstugan också.

Ja just ingenting blir det väl inte att göra med två spralliga ungar. Men man kan försöka göra så gott man kan.
Och så sa ju doktorn på återbesöket att svagheten i kroppen berodde på att man sprutat in dunder-antibiotika i mig och att kroppen nu behövde återhämta sig även om halsen var frisk.
Äta apelsiner och ligga och lata sig i en solstol översätter jag det som ;)

Så vi drar söderöver nån gång under eftermiddagen/kvällningen antar jag att det blir om jag känner oss rätt.
Älsklingen ska jobba in de lediga dagarna så han slutar sent. Det ska ätas och veckohandlas. Så ska det packas och stuvas in ungar och grejer i bilen.
Sånt tar tid.

Under tiden så sitter föräldrarna just nu på flygplatsen och väntar på den jättetråkiga tillbakaresan som man lika väl kan vara utan.
Sverige väntar med minusgrader ser jag på Facebook, fast även påsk för dem.
Och vi alla kämpar med våra klumpar i halsarna, fast jag försöker att glömma min genom att göra 100 saker samtidigt.



Återkommer ikväll när vi kommit i ordning i stugan.
OM wifin fungerar som den ska ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Bertil

Trevlig helg önskar Bertil.

2012-04-04 @ 19:51:48
Postat av: Freja

Du gör helt rätt i att tolka doktorns ord som "Äta apelsiner och ligga och lata sig i en solstol", det blir kanon att göra det!

2012-04-04 @ 19:51:51
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Linda

Vad härligt det låter! Ha härliga dagar!!

KRam Linda

2012-04-04 @ 20:49:31
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com
Postat av: Erika

Jag är ny här men jag förstår att du har det bra! Hur kommer det sig att du bor i Las Palmas? Själv åker jag dit en vecka på semester ibland.Jag är ganska avis om jag ska erkänna. Min tanke är att flytta till Spanien eller någon kanarieö när barnen har flyttat hemifrån. Det har jag sagt till dem och de tycker att jag är ego som inte vill stanna och passa barnbarn.

2012-04-04 @ 22:25:06
URL: http://minagladadagar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0