Skrivet den: 2012-04-24 Klockan: 23:06:25

Dagens smal-lunch: Sardinwrap

Först, ALLRA först sâ mâste jag reda ut ett missförstând, eller felförklaring, frân förra inlägget >>>. Jag har alltsâ ingen aning om varifrân denna klädkedja C&A kommer. Jag skrev att det var Spaniens svar pâ H&M och menade naturligtvis att av de klädaffärer som man hittar här sâ liknar C&A mest H&M till stil och pris.
Sâ gâr det när man skriver för fort och inte reflekterar pâ hur det kan tolkas.
Bakläxa pâ mig ;)
* * * * * * * * * * * *



Ett perfekt kvällsmâl eller lunch som det blev idag till mig när jag var ensam med ungarna, och de fick makaroner & korv.
Eller perfekt och perfekt, det är ju pâ modet nu att skippa kolhydrater efter lunchtid. Men man kan inte alltid hänga pâ allt som man läser om.

Jag tycker att det är behändigt att äta en macka eller wrap pâ kvällen. Vanligtvis sâ äter vi rester frân lunchen. Men ibland blir det inget över och dâ är det skönt med nâgot enkelt som gâr snabbt.

Sardinwrap alltsâ.
Mosa en burk sardiner i tomatsâs.
Blanda med en halv finhackad lök.
Koka ett ägg.

Pâ ett tortillabröd:
- strimla lite vitkâl med osthyveln
- skiva lite gurka
- klicka ut sardinröran
- skiva över ägget
- klicka över lite kvarg, alt. bred ut det pâ brödet först

Vik ihop enligt tortilla-brödviknings-metoden ;)
Klart!



Kalasbra enligt mig.
Denna fâr fyra gafflar av fem. Och jag har inte ens bemödat mig att prova den pâ ungarna, det verkar som överkurs och dömt att misslyckas ;) Men Älsklingen gillade det.

/Y

Kommentarer
Postat av: Annelie

Det där såg gott ut, måste testa :-)



Ang affären där jag köper smyckena... det är affären Bijou Brigitte i El Muelle. Men när jag var ner nu i januari hade de inte den serien kvar.. jag hoppas att det var tillfälligt..

2012-04-25 @ 00:06:43
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Anna

Tack för krya-på-dig-hälsningen! Jobbat har jag gjort hela tiden, kan liksom inte vara sjuk nu när jaghar bokat in alla utvecklingssamtal! Blir så jobbigt att hitta nya tider och boka om så det fungerar bäst med lite Ipren och envishet!



Ha en bra onsdag!



Kram

2012-04-25 @ 06:55:37
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: AnneliH

Mums!!! Sardiner är gott!!!



Jag vet inte var "skrivar-lusten" har tagit vägen...jag hade ju tänkt att vara med på förra veckas R.L men det blev bara ett halvfärdigt inlägg....denna vecka var ju också ett ämne som jag skulle vilja skriva om...attans så kasst av mig.



Därför ger jag dig 10 solar av 10 för att du håller igång fast du har så mycket omkring dig hela dagarna!

Kramar och en härlig onsdag till Er!

2012-04-25 @ 07:10:23
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Malin

Wraps är jättemumsigt men det kan korv och mackisar oxå vara men jag vill gärna stuva mina. Mackisar alltså ;-)

2012-04-25 @ 09:34:43
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Louize

Svar till Yohanna:

Va skönt att vi inte e dom enda som har som ett bombnedslag här hemma ;)

ja jag längtar tills ja kan dylan att förstå men vi har ju en lekplats åt han nere, en vagga full med leksaker o gosedjur som han hämtar ifrån o lätt e de att slänga tillbaka de igen ^^

Dock drabbas pappas skivor & filmer mer och se värre ut ;)



sätta ner imunförsvaret? men aj har så dåligt sen barnsben och alltid dragit på mig allt så kanske e därför men tror du de e "vanligt" med klådan ja får av de?

ja får som prickar som knappt syns, typ som kvisslor ungefär som kliar i samma veva.

Men bor ni i hus ?



Ja ska kolla in den sidan, tack för du länkade!

kram

2012-04-25 @ 12:44:23
URL: http://shapeful.vimedbarn.se
Postat av: Åsa

asg nä, de skulle nog inte gilla det hahha. Barn e så roliga. De får lixom för sig att de inte gillar ngt, men ibland gör det väl inte det heller hahha, Var tillsammans med en man som hade 2 barn för länge sen och jag vet att jag gjorde köttfärssås med lök i och det gick fetbort. Jag fick göra en med och en utan, för de hittade de där finhackade bitarna och sä näääää äckligt.

kram å

2012-04-25 @ 12:54:57
URL: http://sommerseth1.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0