Skrivet den: 2012-04-05 Klockan: 15:25:54

Avskedsdag i San Augustin

Tisdagen var ju sista dagen vi skulle spendera med mina föräldrar innan det var dags för dem att pâ onsdagen styra sin kosa hem mot april-kalla-vâriga Sverige igen.

Jag skulle ju köra vâr stora nya Ocean-ângare >>> alldeles själv för första gângen >>> och var väldans nervös för detta . Men det gick faktisk bra och jag fick inte motorstopp i vâr uppförsbacke som jag befarat. Bilen var förvânansvärt stark och smidig för att vara sâ stor.
Men trixet är att ta det lugnt och att INTE ha nâgon bakom sig ;)

Jag är MÄKTA stolt över mig själv.
Kanske kommer jag att vâga köra igen nâgon gâng innom de närmsta 100 âren ;)

I San Augustin spenderade vi dagen vid poolen i väntan pâ att Älsklingen skulle komma frân jobbet och äta avskeds-lunch/middag. Jag hade verkligen fâtt med min alla sakerna men som vanligt glömt det viktigaste; BADKLÄDER ;)
Men det gick bra ändâ och barnen njöt även om vattnet var lite i kallaste laget. Som tur var slapp jag bada med ungarna och kunde skylla pâ glömda badkläder. Min mor offrade sig och plaskade med barnbarnen.

Sedan sâ blev det traditionsenlig avskedsmiddag pâ restaurang. Förra avskedmiddagen intogs ju pâ de grekiska i San Augustin. Denna gâng pâ ett stamställe som heter Mälaren och serverar "svensk" mat. Ja sâ svensk mat är det ju inte men det kallas för det. Köttbullar, pannkakor och skagentoast osv.

Men det är bra krubb och sâ har de en meny för 10 euro som vi kör:
- skagentoast
- plankstek
- jordgubbar eller äpplepaj
Bra krubb för bra pris helt enkelt. Och sâ fâr man in barnvagnen där och de har barnstol. Sânt är inte standard här sâ det fâr man vara tacksam för.

Jag âterkommer om restaurangen och menyn och berättar eftersom jag vet att folk brukar vara extra intresserad av sânt ;)

Ja sâ var de, det vanliga:
ADJÖ!
Och hemâkning och klumpen i halsen och allt det där som man lika gärna kan vara utan.

Tack sâ mycket för denna gângen och kom snart tillbaka.

/Y





Kommentarer
Postat av: Freja

Alltid jobbigt att skiljas, hoppas ni snart får ses igen!

2012-04-05 @ 20:48:34
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Anna

Tungt med avsked, men du har en bra tid att se tillbaka på i alla fall!



Kram

2012-04-05 @ 21:04:24
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Gardenhouse

Vad tiden går fort när man har roligt!

Alltid jobbigt med farväl då man inte ses på ett bra tag...

Men vilket pool mys med mormor bad djur för barnen ;)

Glad Påsk!

Sussi

2012-04-05 @ 22:06:59
URL: http://gardenhouse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0