Skrivet den: 2012-04-21 Klockan: 14:44:15

Att göra eller inte göra...

Det är lördagsförmiddag här i Las Palmas och i familjen Medina Odes hem. Eller rättare sagt det har redan hunnit att bli mitt på dagen och jag hasar fortfarande omkring i morgonrock och funderar pâ vad jag ska ta mig till med denna lördag.
Solen skiner ute, Älsklingen lagar fogar i badrummet, Irma sover och Alexander som har lite feber idag och fortfarande ont i halsen tittar på Cars 2 för 100:e gången denna veckan.

Det vankas födelsedagskalas i morgon. Min väninna Cele firar att hennes son fyller 2 och det ska bli poolkalas i föräldrarnas sommarstuga i Älsklingens barndomsby, San Filipe som jag berättat om här >>> och här >>>.
OM vi ska åka på det kalaset så måste vi åka och köpa en födelsedagspresent nu efter lunchen.
Jag skriver OM för jag vet inte än hur vi ska göra. Både Alexander och jag är ju krassliga och är man sjuk så måste man ligga i sängen och ta det lugnt. Det har jag med mig sedan barnsben.
Dock vet jag inte om det är riktigt sant och som vanligt så vet jag inte vad jag ska tycka.

Vi har inte varit iväg och träffat några kompisar denna veckan och det vore trevligt att komma ut och träffa folk.
Dessutom kan det vara bra att komma ut och andas lite havsluft eftersom poolpartyt kommer äga rum bredvid havet.
Dock så är man sjuk så bör man inte vistas i solen för då förökar sig baseluskerna.
Dock kan man behöva att komma ut och få lite förströelse och behöva tänka på något annat.
Dock kan man bli ännu sjukare om man springer runt och leker.
Ja ni ser. Jag vet som vanligt inte på vilket ben jag ska stå på.

Jag får väl konsultera kaffesumpen eller något annat pålitligt. Nu när man är mamma ska man ju veta allt och bäst ;)

Annars så händer väl inte mycket annat än att fotbollsuppladdningen inför kvällens hat-match snart börjar. Ärkefiendena Madrid och Barcelona ska spela mot varandra och det kommer väl att bli ett herrans liv här i kvarteret/staden/landet ikväll när det kör igång.
Älsklingen kommer att sitta och muttra famför TV:n, kasta kuddar och visa rumpan om det går riktigt dåligt, grannen kommer att skrika sig hes och här ute på gården så kommer det väl att skjutas bomber och tutas i bilar vart efter matchen pågår.
Efteråt blir det triumfparad för några och sorgebad för andra.
Hå hå ja ja, dessa fotbollsfantaster.

Men nu måste jag göra ost- och skinkpaj till lunch.
Och någon form av beslut måste tas.

/Y


Kommentarer
Postat av: Anita

Låter härligt med lite värme, det som vi saknar. Vi har ju fortfarande bara vårkänning. Tack för din fina kommentar hos mig och du är så välkommen tillbaka.

Anita

2012-04-21 @ 15:54:08
URL: http://enkelstil.blogspot.com/
Postat av: Anna

Jag skulle nog rekommendera att ni stannar hemma från poolpartyt. Du har varit sjuk så det räcker nu så passa på att ta en lugn dag (så gott det nu går) hemma. Finns risk att du överanstränger dig annars om du går på kalaset tror jag. Har ju fattat att du inte är morsan som sitter still medan ungarna härjar fritt!



Så mitt tips är att va hemma och njut med familjen,kansek ni kan ta en liten promenad ute tillsammans för att i alla fall få lite luft.

2012-04-21 @ 17:29:49
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: ♥ Carina ♥

Vi får hoppas att ni är mycket piggare i morgon så valet om kalas blir lätt att ta :)

Kram

2012-04-21 @ 18:24:45
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Hyrestanten

Hoppas eftermiddagen blev bra, hur du än gjorde. Ja, dessa ständiga val och som man förväntas göra i stort och i smått. Jag brukar fundera på när alla mina vuxna barn ska inse att mamma inte vet allt. Kan ibland bli lite full i skratt när en vuxen man ringer till mamma för att få råd och då händer det att jag känner mig som en bluff, som när som helst ska avslöjas, för att jag ju inte alls vet allt.



Krya på er nu.

Kram

2012-04-21 @ 20:00:35
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Här har det redan smällts en massa smällare och skrikits. Vet dock inte hur ställningen är i El Clasico - bryr mig inte så mycket :-)



Hoppas ni har kryat på er så ni kan åka på kalaset!

2012-04-21 @ 20:47:33
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Freja

Ohh, jag tycker oxå det är så svårt att bedöma hur sjuka barnen är och om de ska tvingas ligga och ta det lugnt eller om de kan få följa med ut en sväng...

2012-04-21 @ 22:37:39
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0