Skrivet den: 2011-09-14 Klockan: 15:08:58

Yohanna, en sucker för romantik ;)

När jag var ung, singelkvinna mitt i karriären och boendes i storstaden Göteborg, så fanns det en serie på Tv som hette Ally McBeal.

Ha ha, det är faktiskt inte SÅ länge sedan, eller jo det är det ju när jag tänker efter, 15 år sedan.
Oj oj så alldeles nyss det känns som ;)

I alla fall. Jag följde vartenda avsnitt, jo det blev ganska tröttsamt på slutet. Hon var en ganska jobbig person...
Men i ett av avsnitten så gästspelade en kille som jag aldrig hade hört talas om och jag blev alldeles hänförd.
Precis som Ally i avsnittet.
Jag trodde först att det var dubbat på något sett. Men så var icke fallet.
(3:30 min. in i klippet)


Himelsk röst eller hur?
De där tenorerna i sina fina frackar, de som var så poppis för ett tag sedan, kan slänga sig i väggen.

Jag laddade hem de två kändaste låtarna med den här killen:
- You´re still you
- To where you are
(leta dem på youtube)
Jag lyssnade på dem massor på den tiden, men så glömdes de liksom bort. Jag hörde att killen blev känd men så har jag inte hört något mer om han heller.

Men så nu, här om dagen, när jag satt och bloggsurfade hit och dit i suberrymden, så kom jag förbi en blogg där författaren skrev att hon skulle på konsert med Josh. Att han skulle komma till Sverige, fattade jag det som.
Och minnena väcktes.

Så tur att det nu-för-tiden finns Spotify och youtube så man kan stilla sitt begär på en gång och slipper vänta.
Killen har visst blivit jättekänd och gett ut en massa plattor.


Tyvärr får ni klicka på länken för att få se den i youtube men håll till godo:
http://youtu.be/rnztMhtUF6o

Jag erkänner, jag är en sucker för detta.
Detta är romantiska sånger när de är som bäst. Ladda hem och spela vid nästa romantiska middag eller bara hoppa i säng till.
Men det är inte säkert att karln gillar´t.

Killen är inte ens snygg men jag blir alldeles knäsvag när jag ser detta. En karl som kan sjunga så här kan få vem som helst.
Det bevisar att skönhet är INTE allt.

Njut!

/Y, en sucker för romantik...;)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Har endel av hans skivor hemma, han sjunger ju som en gud. Tycker personligen han ar ganska fin att titta pa oxa ;) smaken ar ju som baken...

2011-09-14 @ 16:08:00
URL: http://iwales.blogg.se/
Postat av: malin

Hahaha jag kollade också på Ally Mcbeal ;)



Vad härligt det ser ut med "sommar" bilder i din blogg, längtar ännu mer till Turkiet nästa vecka =)

2011-09-14 @ 17:13:44
URL: http://malinfaltz.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Jag älskar också romantik :) Måste genast kika efter lite bra låtar med denna Josh.

var det inte i den serien hon ibland såg en dansande bebis?

Kram

2011-09-14 @ 18:12:57
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Ja josh får det att bli en romantisk stämning med sin ljuva stämma å Ally följde även jag slaviskt... men 15 år sedan, jag trodde på sin höjd det var 10 host KRAM!

2011-09-14 @ 18:23:24
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Härlig stämma! Jag får liksom rysningar ;D



Tack för din kommentar förresten! Kul att du hittade till mig. :)

Precis som du skrev så har sovande bebisar i maten hänt fler än en gång här hemma också, what´s the big deal, undrar jag? ;)



Ha det så bra!

Kram

2011-09-14 @ 18:40:42
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Linn

Hihi, jag menade inte så! ;-D Men jag har haft samma brillor i 8 år nu så då känns de väldigt trista! =)



Jag älskade också Ally McBeal. Jag och mina storesyrror kollade på avsnittet tillsammans varje vecka och åt glass, varje gång! =)

2011-09-14 @ 20:14:04
URL: http://linnerika82.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0