Skrivet den: 2011-09-20 Klockan: 00:55:40

Real Life - frukost

Fastnade framför Höstlegender på TV:n när jag hade planerat att sitta här och skriva något kul.
Det var ju inget bra.
Jisses vad jag INTE kom i stämning för att skriva något vitsigt.
Fy 17 vad den filmen är sorjlig :(.

Men nu var det inte det som jag skulle skriva om utan en annan sak som har legat lite i dvala ett tag.
Kommer ni ihåg detta? >>>

För ett tag sedan så blev jag så trött på alla stylade bilder som man såg överallt på bloggarna. Det var bara perfekt ÖVERALLT.
Så är INTE livet.
Jag bara VÄGRAR att tro det.

Jag beslutade att ta tjuren vid hornen och lägga ut en "riktig" bild från mitt liv. Även om jag skäms för den.
Eller varför ska jag skämmas?
Detta är så som det ser ut i mitt liv just nu.

Tex frukostarna.
Hur många är det igentligen som står och pyntar sin vardagsfrukost, lagar färskt bröd direkt på morgonen, rullar skinkskivorna och dekorerar med persilja?

Inte jag.

Jag kör samma frukost varje dag.
Varför?
För att jag gillar den.
Punkt slut.

Men inte har jag tid att stå och fixa och trixa med den för att det ska vara fint.
När vi (jag & Irma) kommer in efter skollämnande så skriker I som en mistlur och det finns ingen tid att stå och rulla skinkskivor eller dekorera med färska bär.
Det är bara att slänga fram maten på bordet och börja skeda in i munnen.

Här är vår VARDAGSFRUKOST - Real Life no fake.



En kopp kamomillthe med mjölk och sacarin.
En grov dubbelmacka bredd med dijonsenap och med kokt skinka och MASSA gurkskivor emellan. Jag vet att gurka inte är någon höjdargrönsak rent näringsmässingt och mättnadsmässigt. Jag äter det för att det är gott.
Ett glas jos. Ja jag vet också att det är bättre att äta frukten hel som den är. Men lite får man lyxa.

Så där ja. Direkt på bordet, med hushållpappersrullen i högsta hugg för Irmas grötätning. Skinkskivan på bordet är Irmas också och den kladdiga grötskålen.
De står för dekorationen.
De kladdiga munmärkena på josglaset är Irmas också. Hon ska nämligen smaka på ALLT annat som andra äter.

Nu utmanar jag ER att visa upp hur er vardagsfrukost ser ut i VERKLIGHETEN.
Skriv ett inlägg om det på er blogg och lämna länken i en kommentar här. På onsdag morgon så gör jag en sammanställning så att vi alla kan se på lite riktiga frukostar.

Fler Real Life inlägg att titta på:
köket >>> &
medicinskåpet >>> &
sängen >>> &
helgprojekt >>> &
vårfönster >>>.

Nu önskar jag en god natt för nu ska jag gå och drömma om Brad Pitt.

/Y

Kommentarer
Postat av: Anna

Tycker din frukost ser ganska så avancerat ut i alla fall. Tror inte heller att folk har tid att pyssla med fina frukostar på vardagarna. Är ju många som inte ens äter frukost heller för den delen. Jag kör på ganska snarlik din stil tror jag, inte massa uppdukningar och sådant utan frukosten fixas mer eller mindre direkt från kylskåpet, placeras på en bricka som jag tar med mig en till datorn där jag njuter av min frukost tillsammans med trevliga bloggar. Här kan du se en vanlig måndagsfrukost hos mig: http://smid.blogg.se/smidsfashion/2011/september/min-dag-i-bilder.html

2011-09-20 @ 06:30:31
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Marie-Louise

Här kommer min tråkiga real life frukost:

http://madredetres.blogg.se/2011/september/frukost-utmanad.html

2011-09-20 @ 09:04:06
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Jag håller fullständigt med dig även om jag nog är en av dom som "stylar till det lite" ibland! ;D



KRAM

2011-09-20 @ 09:33:07
URL: http://annacondas.wordpress.com
Postat av: Tina

Hihi gumman! Du är för go! Härligt att någon vågar visa hur det verkligen ser ut! KRAM!

2011-09-20 @ 10:11:49
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Fina Frun

Den där frukosten ser god nog ut i mina ögon :D

2011-09-20 @ 10:18:27
URL: http://finafrun.se
Postat av: Kashaya

Också trött på att alla bara visar superfixade bilder jämnt, kul att se verkligheten ju.=) Men den där frukosten såg nog fin ut i mina ögon. Smarrig ju.

2011-09-20 @ 12:32:20
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Vad härligt att läsa det här inlägget! Jag är också trött på all perfektion som råder i bloggvärlden och tjejer som är stylade och photoshoppade till tänderna :( Om jag kommer ihåg så ska jag ta kort på min frukost imorgon och försöka hinna skriva ett inlägg och kika in här! :) Hoppas du har en riktigt fin dag! Kram kram

2011-09-20 @ 15:39:42
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Hahaha, bra där att du kan visa hur det VERKLIGEN ser ut ;D



Ha det gott!

kram

2011-09-20 @ 18:59:07
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

Du behöver absolut inte be om ursäkt för dina kommentarer!! Jag tar den inte på fel sätt. Jag är bara chockad att ingen annan har frågat =)



Jag vet att länkarna inte fungerar. Ska gå igenom dem någon dag o fixa till det..



Du behöver INTE bli orolig. Jag har full kontroll. Jag är inte sjuk öht. Jag har nog aldrig varit så frisk som jag är just nu. Kanske jag förtränger det med träningen, men allvarligt talat skiter jag i om det är det eller ej. Jag mår BRA och det är det som är huvudsaken. Jag har inte tänkt tanken på att hetsäta på flera månader och det är en stor lättnad.



Jag har läst Carolinas blogg läääänge, men inte pga hemmes sjukdom. Jag gillar helt enkelt hennes sätt att skriva på. Hennes inlägg om mat brukar jag faktiskt hoppa över.



Anledningen till att jag tränar SÅ mycket och SÅ hårt är för att jag ÄLSKAR det. Varenda sekund. Jag blir hög. Glad. ÖVERLYCKLIG. Det är en timme där jag får fokusera på mig, mig, mig och det behöver jag med 2 små och en man där hemma. Lofsan sa en gång: Ge mig en timme om dygnet så ger jag resten av de 23 till min familj. Jag säger detsamma.



Att jag är tillbaka i mina gamla mat- och träningsvanor så här pass tidigt är inte konstigt alls. Jag tränade på gymmet 4 dagar innan Dixie föddes, hade en helt okomplicerad förlossning där jag var på fötterna 20 minuter efter Dixie ploppat ut, fick inte en skråma i underlivet (inte ens svullen) och hade inga grymma eftervärkar. Mitt bäcken är redan stabilt och jag kan äntligen knipa strålen vilket jag inte kunnat under hela graviditeten. Dessutom snittar jag 8-9 timmar sömn per natt, har en liten Wilding som nästan alltid är på bra humör och väldigt självständig, har en man som stöttar mig i min träning och har en liten Dixie som bara sover och äter (bajsa har hon tydligen slutat med).



Jag äter sjukt mycket mat just nu (jag tror faktiskt du hade blivit chockad om du såg mina portioner). NYTTIG mat vilket jag vet att min kropp mår bra av. Jag vet vad den vill ha och jag ger den det.



Jag hoppas du fått det svar du sökte.



Kramar Sara

2011-09-20 @ 21:59:58
URL: http://saratilling.se
Postat av: Krönikören

SKIVAR du GURKA på morgonen?! Guuuud vad avancerat ;) Kul inlägg! Här är det fil med müsli och kaffe.



Svar: Eftersom jag anser att man ska bevaka sina förälskelser (i alla fall de som inte blir så dyra) så är du självklart välkommen i Bongoklubben. Du verkar vara lagom galen. Det är fint det. Jag lägger till dig på listan.



Hälsningar

Krönikören



PS. Nästa gång kommer jag inte hålla på med hälsningar och sånt tidsödande. Då blir det mera tjofs på.

2011-09-20 @ 22:45:25
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0