Skrivet den: 2011-09-23 Klockan: 23:19:28

Fredags"mys" :(

Jag kan hoppa upp och sätta mig pâ att ni sitter därhemma med fredags-mys-tacosarna och ett glas (kanske fler) rött och bara är SÂ sams allihopa.
Alla utom jag.
Jag sitter här med en bunke cornflakes, en cigg och med ont i själen.
Nej visst ja, jag varken röker eller dricker ju ;)

Sitter här i sommarstugan och det är SNART dags att gâ och lägga sig.

Vi skyndade oss hit för att ungarna skulle fâ leka av sig med kompisarna INNAN det var dags att gâ och duscha och äta middag.
Vanligtvis brukar vi inte hinna hit förens det är dags att säga god natt till kompisarna. Och det är INGEN hit för Alexander som längtat sâ hela veckan.

Sâ skynda skynda hela dagen.
Skolhämtning, 4-ârskontroll, lunchlagning, väskpackning, undanplock, diskmaskin osv.
Klockan halv 5 satt vi i bilen och kom fram sâ de fick leka av sig.
Vad händer?

Jo det var visst INGEN hit att leka heller. När det väl var dags att äta, och Irma var i upplösningstillstând av hunger och trötthet, sâ var det SÂ roligt att leka att Alexander blev fly förbannad pâ mig.
Fick raseriutbrott, skrek och gapade sâ han blev ivägskickad att lugna ner sig.

Mammorna fick plocka undan allt.
Inte bra.
1-0 till UNGEN.

Vid middagen sâ var han fortfarande sâ arg att han INTE skulle äta.
Jag var för trött för att tjata.
Inget bra.
2-0 till UNGEN.

Vid läggdax var dâ ungarna sâ uppspelta att det tog EN TIMME att fâ dem att komma till ro och TVÂ flaskor välling till Irma och EN nersketen blöja.
En mamma i upplösnings tillstând.
Inget bra.
3-0 till UNGARNA.

Äntligen fick jag dâ sätta mig ner vid datorn och svara pâ lite mail.
Irma vaknar TVÂ gânger pâ kort tid och suddar bort ALLT hopp om fredagsstämning och en god natt.

Slutligen avslutade jag dagen med en skâl cornflakes i brist pâ lust till nâgot annat.
Bra!
1-0 till Yohanna MOT vâgen.

Fredagsmys när det är som bäst :S
Kanske borde vi ta en RealLife-fredagsmys nân gâng. För det kan ju inte BARA vara jag som lyckas sâ in i norden dâligt med mitt.

Men nu drar vi ett streck över detta och säjer:
VÄLKOMMEN LÖRDAG!

/Y

Kommentarer
Postat av: Helen

Läste förra och lite på vågen är mkt i verkligheten.Jag la på mig 6 kilo när jag blev setandes med benet i gips och nu ett halvår senare börjar det synas på vågen.



Ha en härlig helg i stugan och njut du som kan av sol och värme, här är det regn och regn och mera regn!



Nattikram

2011-09-23 @ 23:51:39
URL: http://blogg.amelia.se/bloggameliasecayman
Postat av: Fina Frun

mammalivet ;)

Hoppas lördagen blir bra!

2011-09-24 @ 02:29:21
URL: http://finafrun.se
Postat av: Hebbe

Mors..Ja det är en liten gobit,,Nej det är min brorsdotter som fått sitt 2:a barn..

Ja då säger vi good luck,,till oss båda i Amas tävling..Haé Kram.

2011-09-24 @ 07:50:21
URL: http://farfar0hebbe.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Hoppas du samlar lite mer poäng idag då ;-)

2011-09-24 @ 11:23:18
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Anna

Det blir inte alltid som man tänkt sig...



Här hemma har vi nog aldrig fredagsmys. Fredagen är ju den kvällen som man är helt slut och helst av allt vill krypa ner i sängen direkt efter jobbet! Jag brukar då ägna mig åt en joggingrunda så att man kan hoppa in i duschen och sedan somna gott efter en skål med lite fil och flingor alt en smoothie om jag orkar mixa ihop en! Det är mitt fredagsmys det och jag älskar det!

2011-09-24 @ 12:25:28
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0