Skrivet den: 2011-09-30 Klockan: 00:11:02

DVD:er på posten

Här-om-dagen kom det ett paket från snälla Annelie som läst om mitt träningsproblem här på bloggen. I paketet fanns det två tränings-DVD:s
Tänk att det finns sådana människor som helt utan egen vinning anstränger sig för att hjälpa en helt främmande människa.
Helt otroligt.
Jag är överväldigad.
Tack så jättemycket Annelie

En av DVD:erna är en tränings-sådan med han kände boxaren, som kör lite rumpa, lår, mage och rygg. Samt ett konditionspass.
Den kan komma väl till pass nu när jag ska ta nästa steg i förändringen, LITE muskelbyggande. Eller ska vi kalla det underhållande, för jag är INGEN muskelbyggare av stora mått, inte ens små.

Den andra DVD:n är en zumba-sådan. Jag har hört så mycket, och hörde så mycket om det när vi var i Sverige, om denna träningsform och folk är helt lyriska.
Gu vad kul.
Vad lätt det blev att träna.
Det känns inte som man tränar, så kul är det.
Osv.

Så jag var ju helt klart nyfiken och förväntansfull.

Zumba tänkte jag, det måste ju vara nån blandning av Samba och Rumba. Lite dans-aerobik till latinska rytmer. Jo detta borde passa mig. Jag har ju dansat salsa i flera år, som singel i Göteborg. Visserligen hellre än bra. Men jag tyckte om att göra det och borde ju således ha lite gratis ;)

Trodde jag...

Jag satte på skivan och fick se något som, ja, såg jättesvårt ut.
Jag tappade sugen på en gång.

Sån är jag. Det är en av mina ICKE så smickrande sidor. Om något verkar FÖR svårt så tappar jag sugen i stället för att känna ”jäklar-annamma-vad-jag-ska-klara-detta”.

Nu har jag ju bara tittat på några sekunder av zumban och jag har inte provat att göra något, så jag ska egentligen inte ha några förutfattade åsikter.
Jag får helt enkelt prova och återkomma i frågan.



Men en annan sak som verkligen irriterade mig, var tjejerna som instruerade, trådsmala utan en endaste kurva och såg bara så plastiga ut.

Jag blir bara så trött på hur media (Amerika) skjuter fram sådana ideal i rampljuset.
Är det så vi ska se ut?

Nej jag blev bara så himla trött på hela grejjen.
Men får som sagt återkomma efter prövning. Och kanske hittar jag en annan zumba-dvd som inte retas så mycket med mina ideal.


Kommentarer
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Vad gulligt att du fick några dvd med träning hemskickade!!! Själv är jag lite sugen på vatten zumba, men näää att flåsa igrupp är inte min grej! ;-D Kram å trevlig helg!

2011-09-30 @ 08:05:48
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det var riktigt snällt av henne.

Men efter jag visat vad jag gör med mina träningsredskap(ett tidigare blogginlägg) så lär jag inte få något av någon ;)

Visst blir man arg. Varför ska dom vara så smal? Det hade varit bättre om det hade varit en blandning.

Kram på dig!

2011-09-30 @ 08:50:12
URL: http://cammo69.blogspot.com
Postat av: Åsa

Vad gulligt gjort att skicka dvdérna!

Hoppas du kommer igång bra med dem... ge du zumban en chans iaf.

2011-09-30 @ 10:14:56
URL: http://asassecondtime.blogspot.com
Postat av: Annelie

Du få ge zumban en chans....:-) Vad tycker du om Pablo? Den får jag i alla fall riktig träningsvärk av.....



Jag har haft lite bloggtorka....ska försöka komma igång igen.. Men jag har en annan tillfällig blogg om en grej jag har hoppat på...

http://iformkampen.wordpress.com

2011-09-30 @ 10:40:54
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Susanne P

Så gulligt av henne att skicka DVDerna till dej!

Kram & ha en fin fredag!

2011-09-30 @ 11:05:49
URL: http://www.susannep.blogspot.com/
Postat av: AnnaPanna

STRUNT SAMMA Haka inte uppd dig på dom du ;D!! Zumba är grymt kul!



Ps. När du har skivit i mina kommentarer så har du satt ett , tecken istället för .se. Så du vet ifall att det går per automatik när du kommenterar.



Kom nämligen inte in på din sida. Därav att jag inte varit inne här och läst! Såg det sen efter en närmare titt!



KRam och ha en trevlig helg!

2011-09-30 @ 11:55:19
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: ✫Familjen Bus✫

Kul att du kikade runt lite :)

Hur gammal är din lilla tjej då???



Mysig blogg med mkt skoj här och var :)



kram kram

2011-10-04 @ 13:05:33
URL: http://familjen-bus.com
Postat av: Mia

Förstår dig, brukar också vara sån!!! Har också dessa skivor, men för en gångs skull lät jag mig inte påverkas av mig själv, dvs tro att jag inte klarar för att det ser svårt ut!!! Har gjort flera gånger och jag blir bättre o bättre, följer fler o fler konstiga moves och så börjar höfterna vicka sådär lagom bra också ;-D



Småmulna måndagshälsningar från Stockholm

2011-11-21 @ 12:13:59
URL: http://fredthevov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0