Skrivet den: 2011-09-29 Klockan: 12:20:25

(Bad)Sommaren är slut :(

Torsdag.
Ångest.
Någon borde skjuta denna dag eller helt sonika stryka den. >>>
Eller så borde JAG hitta på något för att liva upp den ;)

Jag har trott att det varit fredag hela veckan. Känslan av att det var helg på G har funnits där i bakhuvudet och gjort att denna veckan känts extra lång.
Vet ej varför?
Någon annan som varit fel i veckan?

Vi HADE bestämt att vi skulle ta sol- och bad-paus denna helgen och ägna oss åt att FÖRSÖKA börja på kaosrummet >>> som ska bli Irmas rum. Vi har ÄNTLIGEN fått tillåtselse från hyresvärden att ta bort mögelgarderoben där inne och det kommer bli så bra.
Irma är redan över året och det börjar bli dags att hon får eget rum.

Det börjar också bli dags för att Yohanna ska kunna få ligga i sin sköna säng om kvällarna och läsa de böcker som ligger på hög och skriker efter uppmärksamhet.

Men så ringde svärisarna från sommarstugan och berättade att den skulle hyras ut nu över hösten och vintern till solhungriga turister. De brukar göra så så det var inget konstigt med det. Påsk till oktober brukar det vara våran sommarstuga. Och höst och vinter brukar stugan tillhöra turisterna.

Därför bokade vi raskt om planerna och beslöt att åka och sola och bara denna sista helg.
Man måste ju passa på. Även om det GÅR att åka från Las Palmas och sola och bada någon annanstans ;) Eller sola och bada på stränderna I Las Palmas.

MEN så kom den olycksaliga operatioen >>> och Alexander fick bad-förbud i 15 dagar. Så nu har vi fått ändra planerna IGEN och det blir INGET sol och bad i helgen.

Tack så JÄTTEmycket för alla omtankar om Alexander och hans öron. Han mår så bra och är tillbaka i skolan som vanligt.

Faktum är att det verkar som att det inte blir något mer sol och bad i sommarstugan mer detta år.
Sommaren är över :(

Men vi ska i alla fall åka dit på söndag och äta söndasmiddag. Packa ihop alla våra prylar och forsla hem dem igen till Las Palmas.
När turisterna kommer måste bungalowen vara tom.
Om ni känner för att hyra den så är det bara att kontakta Maria på http://www.bungalowcaribe.es/caribe.html.

Planerna för lördagen är att Guldklimpen och jag ska åka på galej. Jag har lovat honom att vi ska gå på bio och se Cars 2. Dock verkar det som att den filmen har slutat visas här.
Vi väntade FÖR länge.
Inte bra.

Men faktum är att det har inte funnits några ekonomiska möjligheter att åka på galej med Guldklimpen denna månaden.
Jag har velat men inte kunnat.
Nu får jag försöka ta och styra in hans tankar på att se smurfarna i stället. Och sedan är det tänkt att vi ska gå på MacceD eller vart han nu vill luncha.

Vi 2 har aldrig varit iväg på något kul själva så jag tyckte att det var dags nu. Dessutom så kan det vara nyttigt att Irma och pappa får lite tid för sig själva och att jag och Guldklimpen får göra något på egen hand. Något som är KUL.

Är det VERKLIGEN inte fredag?
Det käns som det :)

/Y


Kommentarer
Postat av: Fina Frun

Det ska jag kolla upp! Vi har planer på att åka till G.C i vinter. (har även bott i Playa under flera år)

2011-09-29 @ 13:24:33
URL: http://finafrun.se
Postat av: Linda

Jag själv önskar att man kunde bada året om. Sommaren & jag passar bra ihop. Visst vintern är mysig osv men usch vad kallt det är!



SV: Jo hennes böcker verkar bra. Ska bli intressant att läsa alla hennes böcker. (har ju hela serien nu, man såg inte alla på bilden)

2011-09-29 @ 13:37:27
URL: http://lindahmari.blogg.se/
Postat av: Annelie

Smurfarna är super bra... jag var med min son i lördags och såg den och den var riktigt rolig :-)



Har du testat om zumba dvd fungerade?

2011-09-29 @ 14:27:02
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Åsa

Jag är glad att det inte är fredag i dag! För i dag är min enda lediga dag denna veckan...



Hoppas helgen blir fin för Er!

2011-09-29 @ 15:58:57
URL: http://asassecondtime.blogspot.com
Postat av: Ann Catrine

Nej du, försök inte gena över veckorna,

det är fredag IMORGON!

Trist ni blev snuvad på sista helgen i stugan,

nu blev det ju en sista helg som ni inte var

medveta om var den sista för året...

Om du fattar vad jag menar ;-)



Himmel, sååå lääänge sedan jag var utomlands!!

Förut var jag åtminstone ett par ggr/år,

ocgh gärna länge varje gång...

MEN sedan jag blev enastående och pensionär

har jag tvingats prioritera annat...

Men snart så blir längtan för stor,

och då så... ;-)



Bridesmaids var som sagt hysteriskt rolig,

om man gillar humor a la Helt Hysteriskt,

The Office och Little Britain... "Typ"...

Se den! Och få dig ett rejält skratt!



Trevlig helg ;-)

(som du alltså har framför dig,

eftersom fredagen ännu inte varit, - liksom) ;-)

2011-09-29 @ 16:16:32
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Jenny

Oj vad trakigt att inte kunna aka och bada sa dar sista helgen i stugan. Men verkar som att du och sonen kommer hitta pa lite roligheter iaf.



Och jo vi ska ha en liten till i Feb, nastan halvvags nu. :)



/Jenny

2011-09-29 @ 16:46:38
Postat av: Cissi

Haha vilket underbart inlägg, nej det är inte fredag (men jag önska) och jag hoppas ni får en TREVLIG HELG vad ni än beslutar er för att göra, tillslut!



Kramen

2011-09-29 @ 16:54:46
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0