Skrivet den: 2011-10-05 Klockan: 23:50:14

Sammanställning av Real Life - Kylskåpet

Oj vad kul.
En massa normala kylskåp att titta på här och inte en endaste oxfilé i sikte.



Veckans Real Life-utmaning resulterade i hela 8 stycken kylskåp att titta in i och FÖRFÄRAS över hur otroligt vanligt allt ser ut. Och hur vi har väldigt liknande saker däri.

Många  ville berätta om sina kylskåp och många tyckte att det var pinsamt att visa en bild på ett gapande tomt skåp i stort behov av påfyllnad och det gör INGENTING. Tanken var att visa upp det som det var just nu och just då. För alla vet vi väl att kylskåp blir tomma och måste fyllas pås ibland ;)

Det roliga var att se vad det fanns däri som var helt oumbärligt för er och det tackar jag så mycket för att ni ställt upp på.

-Linda var på hugget redan INNAN jag hunnit att lägga ut utmaningen och skickade länken till sin bild TIDIGT på morgonen. Men det var ju bra gjort, då blev hon ju medveten om att det behövdes mer mjölk. Bra med bild som påminnare.
Och är det inte en flaska thai sweet chili som jag ser där i dörren. Den kan man inte vara utan.

-MormorMu visar upp sitt och beklagar sig över att hon har för NÄRA till affären, därför är det inte så välfyllt som det ska vara. Jo man kan ha för nära enligt henne. Dels så behöver man inte göra storköp utan mer drop-in när man behöver något. Och så lockas man av fynd-priser och sötsugsbegär när man bara kan kila förbi.
Helt normalt däri tycker jag. Dock ser jag INGEN thai sweet chili ;)

-Madredetres har ett sånt där STORT kylskåp som jag bara drömmer om. Ett skåp för kylen och ett skåp för frysen. Sånt kör man inte med här i Spanien, även om man är en stor familj. ÄNDÅ tycker Madredetres att det inte känns som att det finns något hemma. Jag tycker det ser helt normalt OCH välfyllt ut. Speciellt den understa hyllan som är full med öl. Medelhavsinspirerad kyl tycker jag.
Dock der jag INGEN thai sweet chili, om det inte är någon av de små flaskorna som står med etiketten innåt ;)

-Jenny har mest vegitariskt i kylen eftersom de försöker äta just det. Och här ser man lite konstiga flaskor och burkar, kan vara för att hon bor i UK. De har sånna där plastflaskor med mjölk bl.a. som man bara ser på TV. Exotiskt.
Kan det vara en thai sweet chili som jag ser skymta i dörren bakom en soyaflaska? Den med blå kort?

-Anna bjuder på en före och efter storhandlingsbild. Man ser ju att det var dags och det blev en stor skillnad. Men vad ser jag? Ligger det skumpa på kylning? Och en till i dörren? Bra! Man ska njuta av livet.
Men ingen thai sweet chili. Dock den traditionella soyasåsen ;)

-Annelie visar upp ett VÄLFYLLT kylskåp med många byttor och flaskor. Helt otroligt normalt. Tror minsann att min mor har likadana tupperwarelådor att ha pålägg i ;)
Och nu ser jag säkert en flaska thai där bredvid HP-såsen ;)

-Donken visar upp sitt kylskåp och inser med fasa när hon lägger ut bilden att katten varit där och spillt. Smart katt ;) Dessutom ser hon något som liknar en råtta uppe i högra hörnet så där har vi ju svaret på varför katten varit där och spillt. Dock var det bara gubbens snus när hon tittade efter.
Helt normalt. Fläckar även hemma hos mig som INTE har katt. Därför tog jag kortet så långt ifrån. Dock inget snus i min kyl ;)
Är det inte en thai sås där över den nu så vanligt förekommanse soyasåsen?

-Mita visar upp en kylskåp i stort behov av påfyllning, enligt henne själv. Jag undrar vart allt detta som ska fyllas på ska ta vägen för här ser det minsann inte så tomt ut. Och en rasande ordning på burkarna har hon. Fint.
Och så för att avsluta denna kik så kan vi konstatera att här finns det minsann en thai sweet chili också.
Det ÄR en magisk sås ;)

Tack så jättemycket för att ni lät oss kika in hos er, det ska ni ha heder för.
För kom ihåg, det är detta som är normalt, välfyllt eller ej. Oxfileér, skumpa och kaviar hör bara hemma hos svenska hollywoodfruar och även om vi skulle VILJA vara det så har jag inte sett till nån av oss i det programmet ;)
Skönt!

Håll utkik nästa vecka igen så kör vi från ett annat hörn i livet. Jag lägger som vanligt ut en liten ledtråd på måndag kväll.

Nu en god natt och välkommen TORSDAG.

/Y

Kommentarer
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

hahahah! härligt att läsa detta. Haha! :P detta var ju riktigt roligt. Om än pinnsamt, så har ju vi alla samma förutsättningar, fastän vi bor i olika länder förstås. :P

ingen rik primadonna här inte... hoppas jag. haha..



Vi HADE en skumpa i kylen för ett par veckor sen. Skulle fira 2årsförlovning den 9 sept. Men barnen ville inte somna, så det blev en öl och en puss och lite middag. inge skumpa. Så den är fortfarande oöppnad...

pöss!

2011-10-06 @ 00:09:30
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Maya

Det var lite kul att susa runt bland alla kylskåp

Jag skrattade för mig själv för just i dag är det påfyllnad av vårt :P Och sambo sa innan han åkte iväg att det kanske skulle behövas städas ut lite burkar som inte äts upp :P

Men det blir hans uppgift när han ska försöka få in allt i kylen ikväll :P

Kram på dig!

2011-10-06 @ 07:14:15
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Postat av: Jenny

Hur kul som helst att fa titta in hos andra och se hur verkligheten ser ut. Och jag hanger sa klart pa nasta vecka. Orkar inte ens skammas for att inte allt ar perfekt har hemma. ;)



Ha en fin torsdag!



Halsningar Jenny

2011-10-06 @ 10:28:36
URL: http://iwales.blogg.se/
Postat av: Sladdertackan

svar: jodå, Bongostafetten har varit hos mig också, men det var rätt länge sedan.

http://sladdertackan.blogspot.com/2011/04/bongoklubbens-stafettpinne.html



Originell idé med kylskåp!

2011-10-06 @ 10:49:42
URL: http://sladdertackan.blogspot.com
Postat av: Mita

Rätt lustigt egentligen när man ser sitt kylskåp på bild så där. Jag sa att det behövdes fyllas på.Undrar varför jag sa det egentligen?? Jag brukar veckohandla på torsdagar egentligen,nu blev det igår.Och sen hade jag handlat mjölk och frukt i söndags så det var inte ekande tomt.Oftast så är det faktiskt det,och jag ljuger inte..ler...

Det jag fyllde på med igår var mest saker till frysen och skafferiet. En liten förklaring till att en del undrade var jag skulle få plats med det jag handlade..skratt...

Kramiz♥

2011-10-06 @ 13:31:16
URL: http://mithasplace.wordpress.com
Postat av: Annelie

Himla kul ide :-) Ska kika in hos alla nu... och jag ser fram emot nästa veckas utmaning! :-)

2011-10-06 @ 13:38:08
URL: http://anneliestankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0