Skrivet den: 2011-10-03 Klockan: 00:26:03

Mor- & son-date

Det blev ett kreditkort som fick sätta livet till, men på bio SKULLE vi.
Jag HATAR att vara så "fattig" att man är dödligt beroende av att jobbet sätter in pengar på kontot i tid.
HATAR att kontot visar på 0 vart eviga månadsslut.
HATAR pengar, eller snarare bristen på dem.
Sen får man säja vad man vill, som att pengar köper inte lycka. Kanske sant MEN bristen på dem skapar i alla fall O-LYCKA.

Kanske dags att skaffa sig ett jobb Yohanna?

I alla fall.
På bio skulle vi och gick vi, jag och Guldklimpen. Vi tog bussen på blanka förmiddagen i stekhet sol och det kändes verkligen konstigt att gå in och sätta sig i biomörkret mitt på dagen. Jag har bara varit på bio på kvällarna.



Alldeles själva var vi i HELA salongen. Innan filmen började så tog vi en kik in i salongen som visade smurfarna och där var det heltomt OCKSÅ.
Det är väl konstigt att det går runt att ha toma salonger på biograferna?
Varför sänker man inte priserna så att laddahemmare på internet (som jag) kommer ut ur sina hålor och går på bio?

Men som dagens biopriser är just nu så tycker jag att de får skylla sig själva, och då är inte Spanien dyrt att gå på bio i. 8,50 euro betalade jag och Alexander per biljett.
Lördag förmiddag är nämligen billig dag och vuxna betalar samma som barnen.
Då var filmen i 3D och ingick glasögon som man fick ta hem.



Jag hade väskan fylld med godsaker hemifrån tack vare Älsklingens givmilde chef >>> (nej jag tröttnar ALDRIG på att ösa skit över den slusken). Men dricka hade vi ingen så jag hade rånat spargrisen på ett par pengar så vi skulle åtmindstånde kunna köpa en dricka.

!!!!4!!!!! euro kostade en dricka i poppcornsdisken utanför bion. Killen i disken fattade ju hur tokigt det var och skrattade lite generat. Vi gick till ett annat ställe och köpte en mycket billigare dricka som vi smugglade in på bion tillsammans med alla andra godsaker i min väska. TROTS skrämmande skyltar utanför som sa att det var strängeligen förbjudet att ta med annan förtäring än den som såldes på stället.
De får SKYLLA sig själva.



Vi kom lite tidigt till filmen så Alexander hann att äta upp större delen av godsakerna INNAN filmen började. Och det var väl tur för när väl filmen började så hade i alla fall inte han någon tid över att plocka med godis. Hela uppmärksamheten gick åt till att se på film.

Och den VAR bra.
Trots all dålig kritik som jag läst om den. Jag blev väldigt överaskad. Så var det ju min första 3D-film på bio också.
Men den VAR bra.
Rekommenderar!



Så gick vi vidare till MacceD, det är ju oundviktigt på en mamma-son-date.



Och så en sväng till spelhörnan där vi körde rally med Super-Mario. Men 70-singen vad det är svårt att förstå hur det fungerar med alla knappar och spakar. För en som ALDRIG spelat TV-spel så är det rena grekiskan. Kanske måste vi köpa ett nu, för man kan ju inte ligga efter i utvecklingen.
Vi får se vad jultomten kommer med i år ;)



I spelhörnan hittade pappa och Irma oss och så åkte vi hem för att kurera febern som kommit tillbaka och förbereda oss inför kvällens spektakel. >>>

Det var vår date det.
Slutet gott, allting gott. Utom för kreditkortet då ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Anna

Underbart att ni kom iväg! Ni verkar ha haft en toppenbra dag dessutom! Viktigt med en liten mamma-date för sonen tror jag. Får ju ha mamma helt för sig själv i flera timmar!



2011-10-03 @ 06:31:53
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Lisa

Vad mysig ni verkar ha haft det!



Jo, Wordfeud är en applikation/program till smartphones, så som Iphone och Androidmobiler.. Vet inte om det finns till dator, men det kanske det gör.. Har inte tittat :)



Ha det gott!

2011-10-03 @ 08:54:06
URL: http://skargardsmamman.blogg.se/
Postat av: Maria

Vad härligt att det blev så lyckat till slut!! Skönt att inte chefen fick påverka er planerade mysdag. Nu hoppas jag bara att febern försvunnit också. Tack för en fin blogg.

2011-10-03 @ 10:44:39
URL: http://eldiariodechiquita.wordpress.com/
Postat av: Maya

Ni fick dock en härlig dag!

Jag äger inte ens ett kredit kort...haha.

Men kontot är ständigt magert!

Ha en fin dag!

/Maya

2011-10-03 @ 10:56:12
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Ja fy det där med brist på pengar kan verkligen göra en tokig. Det ser likadant ut på våra konton precis innan lön. Barnbidraget som dimper in den 20:e varje månad blir ofta räddningen :( och det känns inte helt okej.

Men vad mysigt med en mor-son dag :) sådant kan man i alla fall leva länge på. Kram fina

2011-10-03 @ 11:24:50
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: AnnaPanna

MYSIG DAG!!!



Ja d är sveindyrat med bio!! Vi brukar och ta med oss eget ibland...vad ska rom göra ..?? Kasta ut en liksom!! ;D

Ha en fin vecka....(åh du det är bara 23 dgr kvar tills nästa löning!!) ;) Hihi....

2011-10-03 @ 11:49:40
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: Ronja

Tittade tebax :) har funderingar på att se bilr filmen jag med.. Neo e ju helt fälst i bilar filmen :) mysig blogg :)

ha en trevlig dag

2011-10-03 @ 13:17:43
URL: http://mysweetbabyneo.blogg.se/
Postat av: Karin

Nu blir jag riktigt inspirerad! Dax för en mor&son-dejt här oxà:-)

2011-10-05 @ 09:54:15
URL: http://mammaispanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0