Skrivet den: 2011-10-26 Klockan: 13:07:08

Hundägare och Rökare - igen

Uff!
Förlorade mig i en ny blogg sittandes med the-koppen ihögsta hugg.

Sedan förlorade jag mig i diskberget ute i köket. Man skulle INTE kunna tro att vi hade diskmaskin.
Diskmaskinsansvarige är avskedad med OMEDELBAR verkan.
Detta fungerar inte.
Det går inte att komma hem efter jobbet och tro att man är trött och bara sätta sig i soffan. Har vi jämlikhet i detta hem eller?

Stackars lille Älsklingen.
Jag skrev i måndagslistan att Irma börjat sova bättre om nätterna och VIPPS så sov hon skitdåligt i går natt. Så Älsklingen var alldeles förbi av trötthet när han kom hem efter jobbet.
Somnade i soffan med två MONSTER härjandes bredvid och TV:n på högsta volym.
DÅ är man trött ;)
Hade jag inte haft ett hjärta i kroppen så hade jag tagit ett foto på honom och lagt ut här.
Men si nu har jag det....ett hjärta alltså ;)

Men det var inte detta jag skulle ta upp i dag utan något HELT annat som fick mig på krigsstigen nu på morgonkvisten.
Under morgonrundan så hände TVÅ incidenter som fick blogg-nerven att tända till och hjärnan att gå på högvarv.
Jag ta upp ett ämne igen som jag tidigare skällt om >>> men som nu fick en liten renässans i och med morgonrundan-
Folk upphör ALDRIG att förvåna mig, och det är inte alltid på ett possitivt sätt.

Hundägare och rökare.

Jag vill nu på en gång PÅPEKA att det inte är dessa grupper som helhet som jag inte tycker om utan det är ett visst BETEENDE som går mig på nerverna.
Att helt och på fullt allvar skita i sina medmänniskor.

Nu tar vi det från början.
Efter att jag lämnat Guldklimpen i skolan så går jag min morgonrunda med barnvagnen. Som så ofta när man bor i storstad så måste man stanna vid övergångsställen för att inte riskera livhanken.
Jag brukar stanna vid kanten. Inte så nära att de framsusande bilarna kan kapa barnvagnen. Men så att jag i alla fall står först i kön så att säja.

Tror ni inte på 17 att det är en gubbe som måste knö sig förbi mig och vagnen och ställa sig allra ytterst på trottoarkanten så att tårna på skorna pekar en bra bit ut över bilarnas körfält.

Inte bättre blir det av att samme gubbe tar och tänder en cigg när han står där och väntar och bolmar på oss alla som står bakom.
Nu till det helt ofattbara.
Om man som rökare tänder en cigg och håller handen med ciggen hängandes efter benet. Är man då INTE medveten om vart den hamnar?
Exakt.
En tänd cigg som hänger och dinglar bredvid benet hamnar precis i ansiktshöjd på en bebis som sitter i barnvagn.
Eller för den delen ett barn som går bakom.

Är det ingen som lagt märke till det?
Nej och framför allt inte rökarna...

Nu var det en snäll tant som påtalade detta för gubben. Men tror ni att han gjorde något åt det. Nej han bara vände på huvudet och tittade på mig som om det var jag som besvärades.
Nej det är INTE jag. Det är bebisen som måste inandas din ciggarett!!!
Baaaa.

Så vandrade vi vidare. Jag måttligt upprörd ;)
Jag avslutar morgonrundan med ett varv i parken som ligger precis vid vårt hus.
Och vet ni varför jag ÄLSKAR denna parken?
Jo för att det är hundFÖRBUD i paken. Rättare sagt i alla parker i Las Palmas är det hundförbud.
De såg väl att det inte gick att släppa in hundägarna där. De är som getter, förstör allt som kommer i deras väg.

I denna parken kan jag släppa lös ungarna i gräset utan att behöva oroa mig för att de trampar i hundbajs eller att gräset ska vara nedkissat.
Det är rent och fint och det städas ofta där.
Annars så är ju detta ett stort problem här.
Det regnar aldrig.

För er som inte tänkt på det men regn är faktiskt bra.
Det tvättar rent.
Om det inte regnar så ligger allt hundbajs och kiss kvar och pyr i värmen.
Fräscht va?

Men ÄNDÅ så ser man hundägare som ska in i parken med sina små/stora älsklingar. Och även denna dagen så visst var det en hundägare som promt skulle promenera I parken med hundFÖRBUD.

Vakterna har ett tufft jobb att springa omkring och förmana hundägarna som totalt struntar i dem.
Varför?
Är hundägarna så totalt OMEDVETNA om vad deras djur lämnar efter sig för slags presenter?
Suck!

Nej nu får det vara slut på dagens ris.
Nu har jag skällt färdigt.
Nån som tog illa upp?

Bara EN sak till.
I mitt hus så har man fått skicka ut ett brev till alla hyresgäster med en vädjan om att se till att deras hundar INTE kissar i hissen eller på andra ofentliga ställen i huset. Fasaden håller på att trilla dän i hörnen på grund av allt pinkande i hörnen på huset. Och hissen rostar sönder av all urin I den.
För att inte tala om hur det stinker och stör de övriga hyresgästerna.

Nu så.
Nu är jag klar.
Nu kör vi på med onsdagen här.

/Y


Kommentarer
Postat av: Mitha

Rökare är jag inte längre det var längesen,så jäkla onödigt av gubben att provocera så där. Han skulle ha på moppo,ha....

Hundägare är jag och där skulle jag kunna känna mig träffad av din ilska,hehe. Men jag tar upp efter min hund,och har så gjort med alla hundar jag haft. Men,jag vet att inte alla gör det,och det gör även mig skitförbannad rent ut sagt. Inte kul att klafsa i hundskit och hålla på och göra rent skor. Det har hänt mig och jag har stått och gjort rent barns skor. Fy fasen säger jag bara..

Jag vet inte hur det är i andra länder med att ta upp efter sina hundar. I en del kanske det är lag på det,eller böter.

Tack förresten att du gillade mina outfits..

Kramen på dig♥

2011-10-26 @ 13:45:27
URL: http://mithasplace.wordpress.com
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥ Flytten till torpet närmar sig!!

Det är helt vansinnigt att folk låter hundar kissa och bajsa ÖVERALLT! Ok om man glömmer bajspåsen nån gång ibland. Det hände även mig när jag bodde i storstad och var hundägare. Men då SKÄMDES man alltid lika mycket och kände sig som en smitare. Som hundägare följer det ju även med MASSOR av ansvar. Det är så synd att det är många som inte fattar det .....

Kram

2011-10-26 @ 15:09:18
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Fina Frun

Hola, guapa! (du ser jag har övat!)

Jag håller med dig helt och fullt! Blä för cigrök och över ett barn?! Och hundägare utan ansvar är sorgligt. Kissar de inomhus - i hissen?! Jösses...



Kram/Fina Frun

2011-10-26 @ 16:30:43
URL: http://finafrun.se
Postat av: Caroline

Man måste få avreagera sig emellanåt, det gör u rätt i.

Ibland så möter man på folk som visar alldeles för lite respekt. Det enda man kan tänka på då, är att man själv är sig en bättre människa.

SV: Ibland händer det att jag slänger ut bilder på fynd jag gjort i bloggen min, men inte är det ofta det händer ;)



Ha en fin kväll!

2011-10-26 @ 17:30:04
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Vuxenmamman

Ja men så bra att du skäller av dig- för det är ett dj....a ofog rent ut sagt. RÖkare tar dålig hänsyn, i alla fall utomlands, det är min erfarenhet. KRAM

2011-10-26 @ 17:39:42
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Ha..ha..förlåt..kunde inte låta bli att skratta lite..inte åt dig men åt korkade människor som inte tänker längre än näsan räcker.

Hittade hit för jag ville läsa lite om Gran Canaria (älskar ön och språket).. och jag måste säga att jag får lov att läsa mer i din blogg för du skriver så roligt om vardagliga ting.

Önskar dig en härlig kväll!

2011-10-26 @ 17:40:09
Postat av: ♥ Carina ♥

Jag är varken hundägare eller rökare så skäll på du! Vov :)



Jag "hoppar" veckans real life uppdrag. Det är lite körigt nu när jag har mina nattpass :)

Kram vännen!

2011-10-26 @ 18:52:15
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Anna

Sv. Har inte hunnit få till några outfitfoton med mina kläder, men kanske att jag kan fixa det nästa vecka då jag är ledig några dagar. (Börjar dock bli mkt som jag tänker att jag ska hinna med dessa dagar...) Om inte annat så kan jag försöka bli bättre på att lägga ut outfitbilder överlag kanske...

2011-10-26 @ 19:01:06
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Hanna

Vad har man en blogg till om man inte får avreagera sig lite ibland! Jag och Wilmer klev i en hundbajs i lekparken förra veckan, vid gångvägar är man ju beredd men i en lekplats tror man ju att folk ska plocka upp efter sina hundar, men icke! Så du gör helt rätt i att skälla lite :-)

2011-10-26 @ 19:02:38
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: Vuxenmamman

SVAR:Jag längtar verkligen nu. Det har ju varit planerat ett tag så jag har hunnit förbereda mig. Sen bor ju min kompis där sedan i början på året som dom har kollat läget och vet precis vart vi ska gå. Det finns nästan en marknad för varje behov. Fakemarket står också på listan. Vi ska hinna med ganska mkt där.



Har hittat bloggar som skrivs av personer som bor och jobbar där just nu. Syrran Fnulan har en fd arbetskollega som skriver en fantastisk blogg livet i Shanghai.

2011-10-26 @ 19:15:44
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: penny

Nu är jag en fd rökare, men även när jag rökte tyckte jag vissa verkligen rökte andra männsikor i ansiktet på ett otrevligt sätt. Detta med hundägare kan verkligen gå mig på nerverna också, utaför oss ser jag flera om dagen som bara låter sina hundar skita överallt utan att bry sig, så jäkla äckligt. Om en kille står pissar reagerar folk men om en hund lägger stoa korvar ska man inte bry sig??? Jag kan meddela att jag påpekar faktiskt till folk om jag kan. Varför är det inte lag på att ta upp hunskit kan man ju fråga sig :/

2011-10-26 @ 19:36:22
URL: http://pennys.webblogg.se/
Postat av: ✫Familjen Bus✫

Hej!

Jo, bilden finns där :)



Tack så jätte mkt!

Snart är jag uppe i 100 röster, vore kul! hihi kram kram



2011-10-26 @ 20:00:29
URL: http://familjen-bus.com
Postat av: Therese

Usch ja, cigarettrök måste vara det värsta som finns! Värst av allt är det på morgonkvisten när man sådär lite lagom nyvaken tvingas vandra genom bolmandet på väg till bussen! Nej usch och fy, går det inte att införa rökrutor världen över!



//Therese

2011-10-26 @ 20:08:05
URL: http://domumtitti.blogspot.com/
Postat av: Freja

Eftersom jag varken är rökare eller har hund håller jag bara med dig ;-)

2011-10-26 @ 20:23:13
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Anonym

blä för de som inte bryr sig om alla runt omkring ,tur det är rökfritt på de flesta ställena nu,

kramen

2011-10-26 @ 20:25:25
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Linda - En vimsig Mamma

andas, vad är det?? =) när jag är klar med denna vecka kan jag nog andas! kram

2011-10-26 @ 20:47:52
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

Jag tycker det borde vara som på sjukhusen, utsatta rökzoner. :)



sv: Ja dagen blir verkligen tokig. Jag har vart tokig hela dagen haha. Men efter 10mins powernap så blev det lite bättre :)

2011-10-26 @ 21:30:52
URL: http://endenise.se
Postat av: Fnulan

Men hur tänker folk???? Suck säger jag bara!!!!

2011-10-26 @ 22:18:31
URL: http://fnulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0