Skrivet den: 2011-10-17 Klockan: 16:40:55

Glömma bort måndagen?

Ni trodde att jag glömt bort att det var ny vecka med måndag och att jag glömt att uppdatera.
Nej då, vi har bara haft stömavbrott här hemma under förmiddagen. Det skulle bytas ut el-räknare till en sån däringa modern som skickar datan direkt till fakturan UTAN att det behöver komma en gubbe och läsa av mätaren varenda månad.
Tänk vad många arbetslösa el-mätar-avläsnings-gubbar det blir nu i detta land som redan har så många arbetslösa ;)

Men vad handikappad man blir utan el.
Jag tänkte i går när jag insåg att det var idag som elen skulle brytas att, det gör inget, jag har så mycket att göra ändå.
Men när man väl satt där utan el så var det egentligen inte så mycket som jag kunde göra.

Jag fick duscha i kolmörkt badrum. Tur att man kan sina väggar här hemma.

Så fick vi äta kall frukost jag och Irma, men det var ingen fara. Jos och yoghurt istället för the och gröt.

Så ville jag kolla mailen. Men det gick ju inte, inte ens med det bärbara som går på batteri. wiFin här hemma går ju på el ;S

Så kunde jag inte sätta på tvättmaskinen. Och vad ska man göra då, om man varken kan tvätta eller diska? Det är ju 98% av min hemmafru-sysselsättning ;)

Förbereda lunchen gick ju inte heller utan spis.

Men när det väl var dags för det så hade elen kommit tillbaka och allt var precis som förut.

Phew!
Så klarade vi av den pärsen också...

Men detta med att glömma bort att det var måndag var inte ett så bra skämt egentligen, för det hade jag nästan gjort. Eller, jag hade ju inte glömt bort att det var måndag. Utan jag hade glömt bort vad det var jag skulle göra på måndagen.
Jag hade tid för vaccinering av Irma direkt efter skollämningen. Och den uppgiften var puts väck i hjärnan.
Det blir att beställa ny tid ögona bums.

Nu har vi precis ätit lunch och ska bege oss av till IKEA för att hinna få lite julsaker där INNAN de tar slut si så där i början av november. >>>
Ja det är inte klokt men IKEA börjar att sälja julsaker i mitten av oktober och i början av november är de slut.
Man måste skynda sig.
Skynda, skynda....(med Gunde-dialekt).

Dagens lunch blev en höjdare så jag får återkomma med det receptet. När vi var och handlade så hittade jag EN påse med färsk BASILIKA som låg och skramlade i grönsaksdisken.
Jag har ALDRIG sett en sån där i min mataffär tidigare, så jag var ju tvungen att slå till på den på direkten.

I kassan när vi skulle betala så började Älsklingen och kassörskan sniffa i luften och prata om vad det var som luktade. Det luktar blomsteraffär här, sa dem.
Efter några sekunder så kom jag ju på vad det var:
BASILIKAN!
Har ni luktat på färsk basilika?
Den luktar ju ljuvligt och litegrann som en blomsteraffär ;)

Men först veckans:


- att i helgen så började vi ÄNTLIGEN på Irmas rum. Och även om vi inte hann mycket så är arbetet i alla fall påbörjat. Det stora problemet är bara att hitta ställen att ställa allt skräp vi haft i det rummet under tiden.

- att vi åkte på födelsedagskalaset >>> och täffade lite kompisar trots allt. Vi hade ingen lust från början och planen var att INTE åka. Men så åkte vi, och det var uppskattat.

- att nu fattas det bara 10 dagar tills mina föräldrar kommer och hälsar på. Dock har de fått meddelande om att julskinkorna inte börjas att säljas förrens vecka 40 någonting och det låter alldeles försent i mina ögon. Nån som sett juskinkor i sin matvaruaffär än? Rapportera snarast pleeeese.

- att Irma sov ända från 20:30 igår tills 7:45 idag utan att ge ifrån sig minsta pip under HELA natten. Det är OTROLIGT, vi tror nästan inte att det är sant. DET har kanske bara hänt 5 gånger under Irmas liv.

- att vi nu ska åka till IKEA och försöka att INTE komma därifrån med något annat än.....ja det vet vi ju hur det brukar gå ;)

- att i morgon så kör vi Real Life och denna gången kan ALLA vara med. För man ska själv välja ut en sak som man ska visa upp. Saken eller platsen i dess normala tillstånd och så när den/t har blivit stylad a´la bloggvarianten. Kul? Jag vet redan vad jag har som VERKLIGEN aldrig ser ut på det sättet som det borde. Och det är inte min kropp....denna gången;)

Nu får vi höras för familjen väntar i startgroparna.

/Y

Kommentarer
Postat av: Chiquita

Tack för ännu en härlig måndagslista! Det är rätt bra att stanna upp och värdera allt det positiva som omger oss. Att vara utan el nån enstaka gång kan ju vara rätt bra så att man inser hur sårbar man är och hur viktig den är för oss. Bara det inte upprepas allt för ofta eller för länge ;-)

2011-10-17 @ 18:12:16
URL: http://eldiariodechiquita.wordpress.com
Postat av: Freja

El och vatten, tänk vilken lyx som man inte tänker på, att ha tillgång till det dygnet runt!

2011-10-17 @ 18:20:50
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Husfrun

Och vi blev utan vatten när jag ville tvätta flera maskiner... Man är så beroende!

Nej, nån julskinka i butik har jag ännu inte sett, tyvärr.

2011-10-17 @ 19:15:24
URL: http://villafreja.blogspot.com
Postat av: Krönikören

Shoppa kan man ju alltid göra. Tänk på det vid nästa strömavbrott ;)

2011-10-17 @ 20:02:22
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag
Postat av: Tina

Hej gumman! Jag ÄLSKAR färsk basilika! Det både luktar och smakar ju ljuvligt. Ja du man blir ändå ganska bortskämd med vissa saker men man märker det inte först man blir av med det. Hoppas du har en fin kväll gumman! KRAM!

2011-10-17 @ 21:37:20
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Postat av: SoffiZ-Oliwers och Towas mamma

Hej och TACK för kommentaren! Jo jag tänkte vara med i Willvin walkers i år (igen);).



Hur kommer det sig att ni bor där nere?? pekar;)



2011-10-17 @ 22:29:21
URL: http://soffiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0