Skrivet den: 2011-10-28 Klockan: 23:46:19

Fredagsvägning - med besök

Så där ja.
Då har vi precis kommit hem från en sväng till San Augustin och en RIKTIGT tidig julafton.
Men nu ligger det i alla fall TVÅ julskinkor i frysen och väntar. Här-om-veckan hade vi inte en enda och hoppet var på väg att dö ut. >>>
Men nu så ligger där TVÅ ;)

Men det besöket förtjänar ett eget inlägg.

Fredagsmorgon och skutt upp på vågen.
Ja kanske inte skutt, utan mera släp släp.
Men upp på vågen kom jag och ETT kilo ner.
Detta går ju som en dans.

NEJ! Så ska jag INTE skriva, det går ju åt fanders då.
I måndags så skrev jag att jag var glad för att Lillskatten sovit BÄTTRE den senaste veckan >>> och vad hände?
Jo hon har sovit SKITDÅLIGT denna veckan. Jag och Älsklingen går på knäna och det blir en TIDIG kväll här hemma kan jag lova.

Men nu till segerkilot.
Det känns bra och jag skrev ju igår att det kändes igen som att jag blivit lite smalare. Mamma-jeans-kjolen sitter inte lika taight om rumpan längre. Även fast jag VET att jag skrev att jag bara kände mig lite smalare i ansiktet. Det verkar som det har bränts lite på laggårds-väggs-rumpan också.

Jo men visst, jag använder fortfarande mina mammakläder. De sitter snyggt och ger inget pluffs som väller över linningarna.
Det går ju inte.
Linningarna går ju ända upp till armhålorna ;)
Och skulle man inte kunna använda mamma-kläder även fastän man inte är gravid?
Mina är ju så snygga. >>>
Och sitter snyggare på mig än mina vanliga kläder. Och jag har faktiskt ett par mamma-jeans som jag fortfarande INTE kommer i. Fattas ett par kilon till att få bort.

Jo jag var en smal gravid med bara en liten bulle på magen. >>> Ja så liten och liten var den ju inte heller ju längre tiden gick. Men fet blev jag inte förens jag var nyförlöst och dränkte mina sorger i glass och choklad.
Men nu är jag på banan igen och avgiftar mig från både glassen (check) och chokladen (på G).

Segerkilot ja.
Det kan vara bra att ha lite nedgång att nalla på så här i besökstider. Jag vet hur det kommer att gå. Mina föräldrar är enna RIKTIGA fikamonster.
Jag hade planer på att arbeta fram en PLAN att gå efter nu när de är här. För att på så sätt kontrollera frosseriet. Men efter dagens svenska 3-rätters-middag, inkluderande skagentoast, oxfile+bea+pot.gratäng och äpplekaka & vaniljsås, så får jag nog erkänna att jag hör till den typen som INTE kan sitta och idissla en sallad när resten av gänget äter festmat.

PLANen får vara att köra på med fettbrännarrundorna så gott det går och kanske hejda "överflödet". I övrigt har jag nog beslutat att njuta och ha kul medans de är här. Jag får ta igen det när de åker.
Så tänker jag NU.
Efteråt kommer jag nog svära ve och förbannelse över det beslutet, men det tar vi då ;)

Så ETT kilo ned denna veckan, 4:a i stegräknartävlingen hittills och en 3-rätters på det.
Så kör vi igång med helgen.

Nu skulle jag egentligen ha visat en helkroppsbild med mina smaljeans. För att visa HUR mycket det är kvar för att komma i dem.
Anna rådde nämligen i en kommentar att hoppa vågen och istället ha ett plagg, som man vill komma i, som riktmärke.
Låter sunt tycker jag. Fast jag behöver nog vågen litegrann i alla fall. För att kolla så riktingen är rätt inställd på mig, lite då och då.

Men det blev inget sånt foto idag. För Irma har somnat och smaljeansen ligger längst inne där inne. Och jag vill inte RISKERA att hon ens förnimmer en störande moment innan jag har släpat min trötta lekamen till sänghalmen.
Vilket blir MYCKET snart.

Så kroppsfoto får det bli en annan dag. Kanske i morgon då vi ska leka turister och åka och sola och bara med morföräldrarna.

Nu en god natt.
Och VÄLKOMMEN lördag!


/Y


PS Dagens steg blev väl ingen höjdare för att vara en vardag. Men när vi kom hem från besöket var det så sent att jag gav mig själv ledigt. Och jag befarar att det kommer att komma MÅNGA sådana kvällar nu under besöket :( DS

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Vad mysigt med besök från föräldrarna :)

Och bra jobbat med vikten. Du är så himla bra! Jag blir lite avis vet du ;)

Och jag tycker allt du kan "unna" dig lite hemmakvällar nu när du har mamma och pappa på besök. Ha en fin helg. Kram fina

2011-10-29 @ 00:39:15
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Fina Frun

ha det så mysigt med sällskapet :)

2011-10-29 @ 01:29:43
URL: http://finafrun.se
Postat av: Tina

Hej hjärtat! Du är så duktig med vikten! Grattis till ännu mera minus! Hoppas nu att ni får det mysig med dina föräldrar. KRAM!

2011-10-29 @ 07:41:31
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Postat av: linnea öster

sv; härlig inställning, det har du helt rätt i!

2011-10-29 @ 10:40:35
URL: http://linneaoster.blogg.se/
Postat av: 4U2

Är inte heller den som lätt sitter och äter grönt när andra festar. Men nog har du gått mycket, över 15000 steg? Grattis till att ha förlorat ett kilo, tänk att det finns saker man gärna blir utan .)

Ha det gott!

2011-10-29 @ 11:22:39
URL: http://4U2really.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0