Skrivet den: 2011-10-15 Klockan: 12:51:14

Fredagsvägning - där fick jag vad jag förtjänade

God lördag!
I dag känns det MYCKET bättre.

Ungarna sov till 8:30, BÄGGE TVÅ. Även om Irma hade ett par uppvak under natten och nästan annonserade "god morgon" klockan 6:30, så väljer jag att "glömma" bort det och njuta av den lyx som det är när ungarna sover länge.

Jag kan för mitt liv inte begripa vad det är som gör att ungarna sover bra ibland och inte ibland, jag ser helt enkelt INGET samband med något.
Ska de inte vakna tidigt på lördagar?
De brukar ju göra det.
Men inte idag.
I dag är alltså en RIKTIGT bra dag :)

I går var däremot en riktigt SKITDAG.

Irma började att annonsera morgon redan vid 04 och vaknade somnade om, vaknade somnade om tills 6:30 då Alexander vaknade av allt hallablo som vi hade för oss i sängkammaren.
Det var bara att gå upp och ta tag i dagen.

Med ett humör nere i skorna så steg jag upp på vågen.
ETT kilo PLUS, pang! Ta den du.

Jag hade ju haft mina föraningar om att denna veckan inte skulle komma med samma glada besked som de föregående två. >>>, >>>
Någon gång så måste ju den goda vinden vända.
Och har barnen varit sjuka >>> så man har varit innomhus, och har man varit ute på galej och ätit god mat >>>, och har man varit bakis och ätit bakispizza >>> och hoppat över promenader, ja då går man helt enkelt inte ner i vikt.

Men jag hade kanske sett framför mig att vågen stått still på samma vikt från förra veckan.
Nu blev ett helt kilos uppgång som ett slag i ansiktet.
Men jag fick ju vad jag förtjänade.

Jag hade faktiskt tänk över mina snedsteg när jag gjorde dem och kommit fram till att de var värda att betala för.
Jag hade njutit i fulla muggar.
Jag var ju beredd på straffet.
Varför blev jag då så besviken?
Hela dagen blev förstörd och jag blev på superdåligt humör hela dagen.
Tänk så konstigt man reagerar ibland.

Mitt förstånde tänker som så att detta var en sån vecka som många snedsteg samlats och resultatet blir så här på vågen. Ingen fara, nästa vecka är en ny vecka och vi kör på som förut och kommer att komma på banan igen.
Jag har njutit och det var värt det.
Helt logiskt och mycket bra tänkt.

Men i hjärtat så känns det som om jag förlorat en kamp, som att allt är förlorat och jag aldrig kommer att bli smal igen. Jag är en looser som inte lyckas med något.
Jag blir ledsen och deppig ÄVEN fast jag vet att det är larvigt att tänka så.

Men vad hade du förväntat dig Yohanna?
Äta gott, ligga i soffan och lata dig och ÄNDÅ gå ner i vikt?
Ja, sanningen är nog att jag hade närt en liten, "heltokig" idé om att det skulle ske ett under ;)

Jag funderade där ett tag på att ta mig ett lavemang och se om det hade fastnad några kilon därinne. Men så tänkte jag att SÅ patetisk ska jag banne mig INTE vara.
Nu får jag stå mitt kast.

Det är bara att köra på igen, upp på hästen.
För det kommer att komma fler sådana här veckor när snedstegen hopar sig och ställer till det för vågen.
Och jag HAR ju bestämt att det får vara så. Ingen idé att gå på kalas och sitta och lida för att man inte får äta något.
Nej det är inte min stil.
NJUT!
Det är därför jag har satt ett så långt måldatum, 60 kilo till sommaren 2012. Ett och ett halvt år för att gå ner 18 kilon och få ett BESTÅENDE resultat.

Men igår så var jag extremt trött, extremt deppig och extremt ingen motivation. Och så var det lunch hos svärmor som alltid på fredagar >>>, traditionell paella och överbliven födelsedagstårta.
Tror ni att jag kunde hålla mig?
Klart INTE, jag är väl inget helgon heller ;)

Men nu så är det lördag. Jag har varit ute på min morgonrunda och köpt färskt bröd. Idag så kommer godisskålen fram och vi ska på ännu ett födelsedagskalas, men idag på stranden.
Och ang. godisskålen så har det faktiskt hänt samma sak med den som med chokladkakan i kylen. >>>
Helt otroligt men sant.
Man kan bli kvitt godisbegäret.....JIPPEY, som jag har väntat.

Men idag så blir det varken kilo-termometer eller helkroppsbild.
Jag strejkar när vågen visar på plus.

Tror dock att jag ska våga mig på en liten kroppsmätning. Och så bjuder jag på en soluppgångsbild från mitt jättesmuttsiga fönster. Vi har fasadrenovering på gång på vårt hus. Så det är ingen idé att tvätta fönstrena och hänga upp nya gardiner föräns de är klara. Och det är det snart.
Då ska här bli fint ska ni se.

Nu kör vi igång med lördagen ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: Ann Catrine

Som sagt,

nästa vecka är en ny vecka,

md annat resultat!

Du har ju visat att du kan det här,

klart det kommer visa sig.

Och det är kilot har du ja haft roligt för,

som sagt, snart är det borta!

Puts väck!



Önskar dig en skön lördag!

2011-10-15 @ 13:16:18
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: Nett

Härligt med att få sova lite längre en Lördag. Själv jobbade jag natten och har nu får sova några timmar. Är ledig nu så vi skall ut på en liten utflykt här (bilbingo)



Dressen är en norsk uppfinning, trodde nästan att den fanns att köpa som kopia i de flesta turistländer. Kommer säkert snart till er med.



Ha en fin Lördag!

2011-10-15 @ 13:18:22
URL: http://www.enkoppkaffe.se
Postat av: Fatima

Superhärligt med sovmorgon !

Det är nog det bästa jag vet (en av sakerna)

Du får ta nya tag med kilona man måste ju få gå lite upp och ner :)

För ned kommer du med den motivationen jag ser att du har :)

Ha en superfin lördag Kram

2011-10-15 @ 13:31:54
URL: http://fatimaforsberg.se
Postat av: Maya

Inte kul när vågen visar plus istället för minus, men nya friska tag... gå inte in på min sida bara, du kanske går upp av bara titta på bilderna fniss

Jag älskar med blommor! Underbart och man blir glad av dem :)

Ha en fin lördag!

Kram

2011-10-15 @ 14:30:12
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Postat av: carina

Men snälla vän, i kilo är väl ingenting att tala om!

Men du fick ju i alla fall sovmorgon :)

Kramen på dig♥

2011-10-15 @ 15:55:38
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Fina Frun

sovmorgon är ett måste för att orka resten av veckan!

Ha en mysig lördag :)

2011-10-15 @ 17:55:57
URL: http://finafrun.se
Postat av: Sand mellan tårna

Skönt att det är bättre idag:) Här sov sonen länge men själv vaknade jag med tuppen. Typiskt när man kan sova...

2011-10-15 @ 18:29:30
URL: http://sandmellantarna.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Härligt med sovmorgon! Nånting bra idag i alla fall ;)

Bryt ihop och kom igen vännen . Ups and downs - det är livet liksom...

Jag tycker du är duktig och har en sund inställning. Man måste tillåta sig att njuta och må gott också, utan dåligt samvete helst :)

Kram kram

2011-10-15 @ 18:44:03
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Anonym

gött med sovmorgon,

jobbigt att det blev + deb här veckan men nästa vecka blir det bra ska du se:) å muskler väger mer än fett tänk på det du som går så mycket,kramen

2011-10-15 @ 20:16:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mita

Med småbarn i huset lär inte nattsömnen bli särskilt lugn och fridfull. Ingen sovmorgon heller om jag känner Amanda rätt. Så det blir för farmor att sätta på barnkanalen sen myser vi i soffan innan frukost.

Vågen är ingen höjdare att ställa sig på, hjälper inte att man håller sig i handfatet,hehe...

Kramen på dig!

2011-10-15 @ 22:14:23
URL: http://mithasplace.wordpress.com
Postat av: Tina

Hej hjärtat! Jag tycker du är för hård mot dig själv! Du måste tillåta dig att ha dåliga dagar som resulterar i att vågen inte hela tiden pekar neråt. Du är jätteduktig och jättefin gumman! Glöm inte det! Vad mysigt det ser ut att ha kalas på stranden. Det är man ju inte bortskämd med här precis. Hoppas du får en fin söndag gumman! KRAM!

2011-10-16 @ 07:42:40
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Postat av: Hanna

Du är ju medveten om alla dina små "snedsteg" så att du då går upp känns ju inte så farligt. Det kan ju ibland hända att man går upp även fast man jobbar hårt. Det är bara att köra på till nästa vecka har du säkert gått ner det där kilot, plus lite till!!

2011-10-16 @ 08:11:58
URL: http://mamzter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0