Skrivet den: 2011-10-29 Klockan: 12:19:04

ÄNTLIGEN kom de!

Ja så kom de ÄNTLIGEN, mina föräldrar från Sverige. För att hälsa på oss under två veckors tid.
Vi drog söderöver på en gång efter skolhämtning och stadigt mellanmål, för att leta reda på dem i San Augustin där de hamnat till slut.



Det började inget bra för Irma spydde upp ALLT som hon ätit i bilen. Mitt på motorvägen började det lukta surt  och när vi tittade till, hon sitter ju bakåtvänd i baksätet så det är lite svårt att se, så var HELA hon och HELA bilstolen full med spyor.

Det var bara att stanna vid närmaste avfart, som naturligtvis inte låg nära till hands, och försöka att torka av det värsta och få av kläderna.
Naturligtvis hade jag INGET annat ombyte med till Irma än hennes pyjamas. Hon är nämligen den som det brukar komma ut bakvägen på och läcka, om man så säjer. Och jag hade därför bara med mig underdelar att byta med. Så pass har jag lärt mig i alla fall.

Alexander var det ALDRIG några problem med av den sorten så jag lärde mig liksom aldrig det där med att släpa på extrakläder.
Men BIG note till mig att ALLTID ta med massa extrakläder till Irma. För det är ju JUST då man INTE ha med sig dem som det händer olyckor. Aldrig när man har varit duktig och kommit ihåg allt.

Vi kom alltså fram med en naken och spy-luktande bebis och en uppkäftig 4-åring och just lärt sig säja HORA i skolan och nu använder det så ofta som han blir arg. Och just precis då i bilen skrek det till mig och blev sittandes i skavvårn i bilen.
Det är VIKTIGA saker som de lär sig i skolan här, äta kex och säja hora ;)

Ja som jag berättade i går så kom vi fram, åt en svensk 3-rätters middag, blev jättemätta, gick till deras lägenhet på husesyn.
Det var lite tragist. De hade betalat jättemycket pengar för resan och hamnat på ett litet sunkig lägenhetshotell som sett sina bättre dagar.
Jag får fundera på om vi ska klaga.





MEN vi hade lilla julaftonen och öppnade MASSOR med presenter som jag får visa bilder på. Men ALLT på önskelistan var med; Duffy-kängor, nappar, julskinka, kaviar, conjacsmedvurst, mjöl, Pippi-filmer, en docka till Irma och så TIDNINGAR till Yohanna.

Nu ska vi packa ihop oss och åka ner och sola och bada vid poolen. Leka turister i största allmänhet.
Och jag tar MED mig extra kläder till Irma, i-fall-att ;)

Trevlig lördag!

/Y

Kommentarer
Postat av: Malin

Hjälp vilka söta barn du har! Kan knappt tro att den där lilla "ängeln" säger Hora ;-) visst är det kul att roligt dom får lära sig?

Härligt med besök av mamma och pappa men fy vad trist med deras lägenhet, dom borde ju kunna få lite pengar tillbaka tycker man ju.

Kram

2011-10-29 @ 14:01:35
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Lilla H

Åh vad kul med besök från sverige!

2011-10-29 @ 16:42:16
URL: http://haleyborg.blogg.se/
Postat av: Sören D

Hej på Er,

Kul att läsa om alla Era äventyr. Här har vi tittat på Williams innebandymatch. Väntar nu på att bli stormrika på Lotto eller V75. Efter det att en kalvytterfilé gjort sitt på tallriken åker vi till Uppsala för att se filmen "En enkel till Antibes" med Sven-Bertil Taube. Pålsbodabilen ståt uppkörd på garageuppfarten. Hälsa de gästande näringarna och den spansk-svenska familjen. //Sören o Marita

2011-10-29 @ 17:54:02
Postat av: A.L

Bra inlägg :)gör dudå? Kram!

2011-10-29 @ 18:57:09
URL: http://stockholmtomarbella.blogg.se/
Postat av: mankan

Stackars lilla Irma. Men hon ser ut att ha hämtat sig där hon går så fint i hand med mormor!

2011-10-29 @ 19:35:32
Postat av: teddy

Ush då stackars lilla tjejen som inte mått så bra i bilen. Hoppas hon kryar på sig och inte kräker något mer.

Mysigt med föräldrar besök och två veckor är ju en lång tid som ni hinner umgås på.



Grattis till viktnedgången också :) Härligt och bra kämpat.



Njut av lördagen nu.



2011-10-29 @ 19:53:22
URL: http://caitlin.blogg.se/
Postat av: Kina

Fy stackars lilla flicka, hua. Vad härligt för dig att få besök av dina föräldrar. Hoppas ni får härliga 2 veckor tillsammans nu :)

Kram Kina

2011-10-29 @ 20:07:08
URL: http://kinasvardag.blogspot.com/
Postat av: Sofia

Kan tänka mig att det är härligt att ha sina föräldrar på besök när man inte ser dom så ofta. :) Och sjukt härligt med både sol och pool. Jag är avundsjuk. Kan fram till att det är dags att köpa ny vinterjacka nu eftersom det är svinkallt ute här! Burr.

2011-10-29 @ 20:57:18
URL: http://borninmay.blogg.se/
Postat av: Freja

Så roligt med lite minijul! Släpa extrakläder, det kommer jag ihåg. Från att sonem var ett och till dottern var två var det magsjuka jämt känns det som....

2011-10-29 @ 21:04:34
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: A.L

Nu har dagens blog avgörts! Kika in och se om det blev du :)Tack för att du deltog

2011-10-29 @ 21:55:41
URL: http://stockholmtomarbella.blogg.se/
Postat av: Miriam

Kul med besöket av dina föräldrar! Förstår att du längtar efter dom, när ni inte kan träffas så ofta. Själv har jag ju tyvärr inte mina i livet, mamma dog när jag var 16 år och pappa när jag var 22 år. Hade så gärna velat haft dom här för mina egna barn. Ingen av dom har träffat sin mormor och morfar.

Stackars Irma som blev så "spyig", det där är ju aldrig kul. Det doftar ju inte rosor precis....=)

Söta barn du har iaf!

Må så jättegott!

Kram Kram !

2011-10-29 @ 22:04:21
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Miriam

Kul med besöket av dina föräldrar! Förstår att du längtar efter dom, när ni inte kan träffas så ofta. Själv har jag ju tyvärr inte mina i livet, mamma dog när jag var 16 år och pappa när jag var 22 år. Hade så gärna velat haft dom här för mina egna barn. Ingen av dom har träffat sin mormor och morfar.

Stackars Irma som blev så "spyig", det där är ju aldrig kul. Det doftar ju inte rosor precis....=)

Söta barn du har iaf!

Må så jättegott!

Kram Kram !

2011-10-29 @ 22:04:55
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Mita

Oj,men så typiskt det där är,att det ska spys eller läckas på andra ställen när man "råkar" vara som mest förargelsefullt oförberedd,hmm...men man lär sig allteftersom.

Så underbart roligt att träffa föräldrarna och riktigt umgås. Lille julafton är ju så mysigt,

Kram vännen!

2011-10-29 @ 22:15:23
URL: http://mithasplace.wordpress.com
Postat av: Jenny

Åh vad mysigt med besök "Hemifrån" !!! Men vad trist att de inte bor bra :(

Kul med presenter också kan jag tänka mig, och julen är räddad!



Hoppas ni har det så mysigt som man bara kan nu!!!



kramiz

2011-10-29 @ 23:51:08
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0