Skrivet den: 2011-11-06 Klockan: 23:57:56

Tisdags-shoppingen

I tisdags, när det var helgdag här, alla helgons dag, så åkte vi ju med mina föräldrar till mitt favorit shoppingcentrum Las Arenas.



Det finns flera olika shoppingcentrum i Las Palmas, men detta är det jag tycker bäst om. Eller tyckte kanske jag ska skriva. För nu på senare tiden så har man börjat med att ta betalt för parkeringen.
Tre timmars gratis parkering. Och resten tar de hutlöst betalt för.

Det tycker jag är dumt.
Vill du ha köpare till ditt centrum, ja då kan du väl i alla fall ha gratis parkering.
Det har ju de andra shoppingcentrumena. Så varför ska jag åka hit då?

Dessutom så blir det kö inne i parkeringshuset när alla ska ta lapp och sedan sticka in samma lapp i automaten för att komma ut, sticka in den rätt och vänta på att bomen ska gå upp.
I jul kommer det att vara lagom roliga köer där inne.
Andra jular har det varit icke roliga köer, och nu med detta lappsystem så kommer det att bli superköer. Det kan jag hoppa upp och sätta mig på.




Men nu var vi i alla fall här den där tisdagen, en riktig Halloweentisdag, det märktes. Många av resturangerna på överplanet hade roliga upptåg och dekoration som gick i skräckens tecken.

Men UJ vad folk det var.
Här märks det minsann inte att det är kris.
Nej folk är ute och shoppar och äter så det står härliga till. Det var TVÅ timmars väntetid till den populäraste resturangen. Och på MacceD så nådde köerna ända fram till dörrarna.



Vi provade ett nytt ställe för att de såg ut att ha smaskiga revbensspjäll och det var vi sugna på.

Dunder tabbe nr 1.
Vi väntade för länge med att gå och äta. Ungarna var redan på smärtgränsen. Gå ALLTID och ät i tid INNAN ungarna börjar att gråta av hunger. Alt. ha någon nödproviant i väskan för akutfall.

Dundertabbe nr 2.
Vi blev hungriga precis när ALLA andra blev det och det bildades jätteköer till alla matställen. Samt kyparna blev så stressade av all anstormning att det blev kaos på, i alla fall vår, resturangen.

Dundertabbe nr 3.
Håll ögonen på ungarna HELA tiden.
Men det har jag ju berättat om :( >>>

Dundertabbe nr 4, men den gjordes INTE av oss utan stället vi åt på.
Att INTE ta in så mycket mat att det räcker till en vanlig shoppingsöndag i Las Palmas när man vet att det är som det är.
Det fanns INGA revbensspjäll av någon sort att få tag på, när det var vår tur att beställa mat.
STOR besvikelse lade sig i lägret.

Den ölen som vi ville ha var också slut, samt mjölken.
Lite för mycket som är slut va?

Sedan fick det vara nog med dundertabbar och vi åt och njöt av maten. MEN det var lite FÖR många tabbar från resturangens sida för att vi ska komma tillbaka, när det finns så många andra att välja på.

Ingen nota blev sparad så jag kan INTE visa upp den. Bättring på den fronten ;)

Så shoppade vi loss i sann turist-stil och njöt och fyndade på REAn. Och det var därför som jag kom på att jag inte skrivit detta inlägg. För jag höll på, tidigare i dag, att stoppa undan alla fynd som legat på matsalsbordet (vart annars >>>) och provade då mina fynd och kom på att jag inte visat upp dem.



Ja visst ja, vi sprang på en liten mini-marknad i köpcentrumet. Ett antal kanariska handlare visade upp sina varor och man fick provsmaka och blev förevisad de lokala delikatesserna.
Turisterna handlade förståss som galningar.
Finns det något roligare att ge bort än mat från landet man precis besökt?





Så avslutades dagen med en glass framför den nyss uppsatta julgranden. Och vi åkte hem för att fika. Alla nöjda och glada.... Ja ni vet ju hur det är med det, trötta och griniga barn, irriterad mamma, tomhänt Älskling som inte köpt något osv. 
Men det lät så bra med att avsluta så ;)




Dagen fynd blev:





God natt!
Yohanna

Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Åh vilka underbara bilder!! Jag vill verkligen komma till dig och shoppa!!



Ja här är de flesta köpcentrum med betalda p-platser :( Eller oxå är det 3 timmar gratis sen får du allt lov att flytta bilen eller få en smaksig parkeringsbot :( på 500:- :( USCH!!!



Ha en fin dag!!

2011-11-07 @ 07:09:22
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Sören D

Kul att se hur Ni får dagarna att gå!!!

2011-11-07 @ 07:37:01
Postat av: ewa trulsson

Hej!

Las Arenas, jag älskar det shoppingcentrat.... Carrefour som har så mycket underbart att titta på för att sen inte tala om alla klädesaffärer. Ja o mat förstås.

Vilken jättefin väska du köpt.

Ha en bra dag

2011-11-07 @ 08:35:07
Postat av: Caroline

Verkar ha varit sig en lyckad dag, trots lite tabbar men det får man räkna med. Men vilken snäll tant som stoppade dottern din innan hon klev på rulltrappen. Ja en mamma skulle verkligen behöva ögon överallt, men vi får trösta oss med att vi också bara är människor.



Kram

2011-11-07 @ 10:31:39
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Vilka snygga saker du köpt :) Kram

2011-11-07 @ 10:44:47
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fin shopping! Men jag kan hålla med om att restaurangen verkligen gjorde bort sig... blä för dem!



Här har vi +10 grader idag...7:e november :)



Hoppas du/ni får en skön måndag!



kramiz

2011-11-07 @ 12:29:19
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Annelie

Vilken underbar poncho, jag älskar ponchos och är så himla glad att de är på modet nu :-)



en fråga, har du varit på Primark och handlat något? Jag brukar alltid besöka den affären när jag är i London och jag blev så glad när jag såg att den även finns i Las Palmas...

2011-11-07 @ 13:23:12
URL: http://anneliestankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0