Skrivet den: 2011-11-11 Klockan: 23:19:35

Sista dagen

Torsdag och den sista dagen på mina föräldrars två-veckors-semester här.
Jag packade in mig och Lillskatten i bilen, hämtade Gulklimpen i skolan och så drog vi söderöver. Älsklingen hade fått ta taxi till jobbet och skulle komma efter i lastbilen när han slutat.

Vädret var kanon som alltid och naturligtvis ville ungarna bada i den svinkalla poolen. Mormor fick offra sig och agera poolvärdinna.
Jag agerade fotograf för att ha något att skylla på ;)
Jag är en RIKTIG badkruka.


















När vi fått upp ungarna ur poolen fått dem torra och Älsklingen hunnit ifatt oss efter jobbet, så begav vi oss ner till shoppingcentret för en sen lunch alt. tidig middag.
Avskedsmiddag :(

Vi hade gått och spanat på detta ställe ett par gånger. En grekisk resturang som vi spanat in menyn på och imponerats av dess läckerheter. I det enda shoppingcentret i San Augustin så ligger denna grek i ett av hörnen på våningsplanen. Inte svårt att hitta alls.



Visst är det tokigt att det kommer svenskar till Gran Canaria för att äta grekisk mat. Men hela San Augustin är ett svensk-till-håll och proppat med svenska resturanger med svensk mat.
Och DET är sorgligt när man åker på semester till främmande land och bara går och äter sin egna mat.
Nu provade vi i alla fall på något nytt.



Och VI blev verkligen inte besvikna.
Jag kan verkligen rekommendera detta ställe. MEN man ska vara medveten om att det var ganska så dyrt.
Notan slutade på drygt 1000 spänn för oss 4 vuxna och två barn. Fast då åt vi förrätt, varmrätt OCH efterrätt.










Förrätter
Grekiskt salladsfat
Tzatziki med bröd


Huvudrätter
Grekiskt lamspett, suvilaki.
Grekiskt kryddat fläskkött, typ kebab.
Olivfyllt kycklinbröst med parmesansås.
Grekiskt kryddat fläskkött i nån conjacsås.
Ungarna åt varsin barnmeny.

Efterrätt
Äpplepaj
Chokladtårta
Crepes
Glassmix
och så kaffe FÖRSTÅSS.

Det var JÄTTEGOD mat.
Det var JÄTTEFINT upplagt.
Det var RIKLIGA mängder.
Vi åt så vi sprack och gick mätta och belåtna därifrån.





Så var den dagen och semestern slut.
Resten är ju historia... >>>

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Ser gott ut! Och med svenska mått mätt är ju 1000 kr inte alls dyrt för allt det. Själv ser jag fram emot farsdagspresenten som ungarna bestämt. Bio och middag ute för hela familjen, och dottern har lovat att hon ska äta restaurangmaten den här gången... Ja, ja, det tror jag när jag ser det.....

2011-11-11 @ 23:59:08
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Åh så gott det ser ut :)



Här sitter jag mitt i natten och känner: WOOOOW skulle inte vara fel med allt det där goda :)



Ledsamt att dina föräldrar ska åka hem :( Hoppas ni kan ses snart igen!!

2011-11-12 @ 00:15:08
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Kristin

Hungrig blir man - va gott det ser ut.

Och bada - här är det gråare än gråast!

2011-11-12 @ 10:44:42
URL: http://blogg.andrum.nu
Postat av: yaiza

mina småbröder som växt upp här i sverige tog en sista minuten ner för en månad sen, o blev lite besvikna, dom ville juh ha lite canarisk mat men hitta ingenstans. inte förns efter dom kom hem läste jag om restaurangen du tipsade om :(



sen blev jag ganska besviken när dom kom hem, hade lagt en beställning på goffio, spanskt godis och turron, men i varje affär dom går in i saknas allt, men man kan hitta väääldigt mycket norskt och tyskt :)



är det så att vill man ha nått canariskt så måste man åka bort från sydsidan??



trevlig helg :)

2011-11-12 @ 10:49:22
URL: http://blingmorsan.blogg.se/
Postat av: Helene

Vilka fina bilder från er i värmen !!

Idag är det 1 grad här och jag fryser HELA TIDEN = /

Vilken GOD MAT !!

Härligt...

Ha en skön helg.

Kram Helene.

2011-11-12 @ 11:42:19
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag ÄLSKAR grekisk mat...kan ju bero på att jag jobbade på Kreta en sommar i min ungdom... :)

kramiz

2011-11-12 @ 12:15:01
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Framtiden är vår

Vilka härliga bilder och vilka söta barn du har! :)



Kommit på något bra att starta företag med? =P



Kramar!

2011-11-12 @ 12:56:22
URL: http://www.sojkasframtid.com/
Postat av: Fru Sederblad

Det där lät verkligen smarrigt! Och med svenska mått mätt så lät det inte heller så dyrt...

2011-11-12 @ 13:06:51
URL: http://blogg.sunnanahast.se/#.
Postat av: Helene

Nehej...inget nytt här = ))

Vi är lika du o jag = ))

Ha en fin helg.

Kram Helene.

2011-11-17 @ 22:35:34
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0