Skrivet den: 2011-11-03 Klockan: 15:51:34

Måndagens Halloween

I måndags hade vi bestämt att vi skulle synas i parken bredvid mitt hus. Jag, alla mammor och utklädda barn. För att göra lite Halloweeen och underhålla ungarna en liten stund.

Tråkigt nog så flyttade det in en massa småflugor i min fina pumpa >>> och den började att ruttna i värmen. Det fanns inget annat val än att slänga ut den. Den räckte inte ens fram till Halloween-helgen. BIG note till mig själv att inte vara SÅ ute i god tid nästa år. >>> Dagen innan räcker ;)

Men vi körde på kalas i parken i stället. Utklädning och fika, det är inte dumt det heller. Men som jag skrev en annan dag så mulnade det på, på eftermiddagen och en kylig vind började att blåsa.
Men alla var nöjda efter ett tag, ja inte ungarna då som hade kunnat stanna hela natten i parken om den möjligheten givits.

Jag improviserade fram ett par monster-utklädningar i brist på ekonomiska möjligheter att köpa några. Men både jag och ungarna blev nöjda med resultatet.
Det behöver inte vara SÅ avancerat jämt.
Men har ni försökt att sminka en 1½-åring? Omöjligt...det mesta hamnar utanför.







Jag hade också velat klä ut mig, jag har ALLTID tyckt om att spexa till det. Men när ungarna är klädda och klara så brukar det varken finnas tid eller ork kvar till mig :(





Nu ska vi se, vi var 5 mammor, 1 pappa och 10 barn. Som vanligt så var min gubbe den ende som dök upp. Jag förstår verkligen inte detta. Att mammorna får ta ungarna och åka iväg på aktivitet och pappa ska vara hemma och vila upp sig eller träna.
Det skulle jag ALDRIG gå med på.

Nu hänger du med här, säjer jag till Älsklingen. Så delar vi på ansvaret med ungaran och får njuta lite bägge två.
Annars så är det en som får stressa ihjäl sig och ha ögon i nacken och den andra får vara hemma och lata sig.
Någon rättvisa får det vara i ett jämlikt hem ;)



Och så det obligatoriska Facebook-kortet där det gäller att få med så många som möjligt och sedan tagga dem på fejjan.









Så lekte vi lite för att barnen skulle få lite godis. Men jisses vad svårt det är.
Först är det svårt att komma på bra lekar som passar alla åldrar.Och sedan så är det SUPERsvårt att hålla ordning på alla barn när man leker så att alla fattar, följer regler och har en chans att vinna.
Speciellt när det finns en del barn som bara går ut för att förstöra, fuska och spela Allan.
Heder åt alla förskollärare, dagisfröknar och andra fröknar & lärare som har detta som jobb VARJE dag ;)



Så var det dags att gå hem och det blev gråt och tandagnisslan som vanligt.

Mitt i detta så ser jag min far komma gående genom parken, ENSAM.
Min mor och far skulle ta bussen hit till Las Palmas och så skulle vi mötas i parken för att gå ut och fira min mor på kvällen. Och nu såg jag honom komma gåendes själv där.
Jisses vad jag fick en klump i magen.
Vad har nu hänt?
Det HAR hänt något!
osv.

Men min far lugnade mig med att berätta att mor gått direkt hem till mig eftersom hon inte mådde bra och troligen hade fått något magvirus där på eftermiddagen.

Så födelsedags-restaurang-besöket som jag sett fram emot så mycket, blev skjutet på framtiden.
Så kan det gå.

Det blev hämtpizza hemma i stället och mys i soffan.
Det blev bra det med.

Det var våran Halloween.
Har du bloggat om ert Halloween-firande?
Lämna en länk här i en kommentar så gör jag en Halloween-firnings-lista.

/Y

Andras Halloween
- Petra Willvin

Kommentarer
Postat av: Åsa

Måste bara säga att JÄKLAR! vad snygg du är i håret nu!

2011-11-03 @ 16:45:46
URL: http://asassecondtime.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Vilket härligt haaloweenfirande i parken :) Vilken mysig park.

Men var det bara du som lyckades få med dig maken till parken? Jag såg allt bara EN pappa där på bilderna och det var din make det ;) Bra jobbat om så var fallet. Kram vännen

2011-11-03 @ 16:50:20
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Gud så mysigt det ser ut att vara :)



Hoppas din mamma kryar på sig <3

2011-11-03 @ 18:25:58
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Alltså, det här med karlar... jag har ju jobbat i 15 år nu med att rekrytera in folk som konsulenter för Tupperware och jag vet inte hur många ggr jag fått till svar: "Men jag kan inte för 3 ggr/v är min man på träning..." och då brukar jag fråga: "Men vad gör DU då? När har du DIN tid?" och det är oftast så att de inte har någon "egen" tid, men mannen ska minsann ha sin träning, det är liksom självklart..? Jag blir lika arg varje gång!!! Och visst är det väl roligare för männen att få vara med på dessa upplevelser med barnen? HEDER åt din man som hänger med!!! :)



Vilka fina spöken du fick till ! Så skönt då ungarna lär sig att man kan göra roliga saker med "små medel" också.



trist med pumpan dock, men som du säger: nu vet du tills nästa år!



Hoppas mammsen mår bättre !?!



krameli

2011-11-03 @ 19:27:04
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: ewa trulsson

Vad fina dina barn är!

Hoppas din mamma snart blir bra. Inget roligt ju

o bli dålig när man är på semester.

Ha det bra

2011-11-03 @ 19:38:52
Postat av: Anna

Fint foto på dig och barnen!

2011-11-03 @ 20:09:36
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Petra

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa - på Mallis firade vi också i måndags - som sig bör på rätt dag - men vi hade ju lyxen att ha ledigt i tisdags =) Läskigt värre blev det!



http://bloggen.willvin.se/?p=6048



Kramar

2011-11-03 @ 20:37:49
URL: http://bloggen.willvin.se/
Postat av: Krönikören

Det var ett rejält halloweenfirande! Modigt av dig att måla lillskruttan, det hade jag aldrig gett mig på - eländet ska ju tvättas bort också... Fast man kan ju byta lakan också förstås...:) Här gick de runt och ringde på, Bus eller godis! Alltså är lördagsgodiset redan avklarat (positivt tänkande ska vara bra har jag hört)!

2011-11-03 @ 20:58:54
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag
Postat av: Helene

Vilken härlig dag ni hade...

Det såg trevligt ut !!

Kram Helene.

2011-11-03 @ 21:51:23
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Vuxenmamman

Så trevligt och så fint du målat dina barn. Söta trots målning.



Nu drar jag till Kina för en vecka. KRAM

2011-11-04 @ 06:57:47
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: Alfva - i preggoland!

Vilket mysigt firande, här har vi inte fastnat för trenden än (och jag är sämst på att planera fester överhuvudtaget).

Men hör inte det där med att det inte var några andra karlar mer till kulturen? Jag menar, inte sjutton känner jag många spanjacker som har så pass jämställt som vi har i Sverige - eller ens i närheten. Men det kanske har ändrats, man kan ju hoppas!



Näe, jag kan äta mörk choklad i mindre mänger men nu längtar jag efter riktig mjölkchoklad.. :D Lovar att inte vara med.. ;)

Kram

2011-11-04 @ 08:05:18
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Malin

DEt är väl ofta då det blir bäst, när man inte köper en massa färdigt till halloween och liknande dagar? Tycker dina bustroll var JÄTTEFINA! Mamma kan det där med smink ser jag ;-)

Fina ni är du och din man och jag håller full och fast med, så klart man hjälps åt, undra om det är en kulturgrej för jag tror det är vsanligare med pappor som är med här hemma i sverige, bara att du har "pli" på maken ;-)

Fb är helt nytt för mig men jag skulle bli jätteglad om du ville bli min vän där oxå! Sök iså på Malin Thörnblad :-)

Kram

2011-11-04 @ 08:56:48
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Ann-Mari

Härliga bilder på er Halloween! Vad kul att din man är med, vad är de andra för macho-män riktigt? Det är ju så kul för barnen när föräldrarna är med och leker och tävlar...

Hoppas din mamma har kryat på sig.



trevlig fredag

Ann-Mari


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0