Skrivet den: 2011-11-12 Klockan: 13:22:36

Lördagsmorgonmys

God Morgon Lördag!

Här tar vi det VÄLDIGT lugnt idag. Efter två veckor med högt tempo så tycker jag att vi förtjänar det.

Dessutom har vi sorg ;) >>>

Dessutom, nr 2, så är hela familjen lite halvkrassliga och efter en natt med hostningar på alla 4 ställen så är vi rejält möra idag.

Älsklingen har sovit på soffan HELA veckan för att inte väcka Lillskatten med sina host-utbrott om nätterna.
Inte hjälper the, inte honungsvatten, inte glögg, inte flourtabletter och inte... Idag är det jag som går till apoteket och botaniserar.

Vi har INGA som helst planer för helgen, förutom att åka och veckohandla, sen när Irma vaknar efter morgonluren.
Jag vill gå hemma i mysdräkt och bara pula med saker. Plocka här och där och inte göra någonting.
Inga fettbrännarturer.
Inga måsten.
Inga planer.
Inga utflykter.

Ja ja jag vet ju hur det brukar gå när rastlösheten sätter in. Men planen är i alla fall så.

Krassligheten måste botas för en rejäl omstart på måndag. Nu är det slutfrossat fram till jul. Nu fram med en tid av motion och sund mat.

Titta här vad jag såg när jag surfade runt på Fejjan igår:




Och på WLOGGEN såg det ut så här:



Ni kommer väl ihåg stegräknartävlingen? >>>
Inne i själva tävlingen fanns en speciell utmaning mot nån kändisMats som jag inte har någon aning om vem det är, men han ser väldigt läskig och gå-ig ut, tycker ni inte det?
Och den lyckades jag vinna.

Kul va?
Jag som ALDRIG vinner något.
Jag har ju så mycket tur i KÄRLEK ;)

Men aproppå det så var det länge sedan jag rapporterade några steg.
Så då kör vi.

STEGRAPPORT 6

MÅNDAG:


En vanlig dag med skollämning, morgonrunda och skolhämtning. Fast vi åkte söderöver på eftermiddagen och promenixade lite med föräldrarna på stranden. Jag kände mig ju lite konstig på morgonen och på eftermiddagen så blev jag dålig och gick INTE ut på kvällen. >>>


TISDAG:


Jag tog mig ledigt efter gårdagens sjuka och gick INGEN morgonprommenix. Men dagen blev flängig ändå med rajder till kinesen och skollämning och hämtning.


ONSDAG:


Hade dåligt samvete över gårdagens överhoppade morgon- och kvällrunda så jag gick en kortis på morgonen i sakta mak. Men jag var nog lite klen i alla fall, för jag svettades som en gnu och kroppen ville inte riktigt.

På eftermiddagen gick vi till närmsta shoppingcentrat och kikade runt och på kvällen fick jag lida för dagens motionerande.


TORSDAG:


Jag bestämde mig för att INTE gå eller anstänga mig någonting. Ingen morgon- eller kvällsrunda. Bara skollämning och hämtning. Sedan bilåkning och en stilla spatsering till kvällsresturangen.


FREDAG:


Ingen motion av något slag. Stilla prommenix för att lämna i skolan och för att hämta. Sedan soffsittning och kurering av hosta.

Det var denna veckans stegrapportering och jag tvivlar på att jag kommer att komma upp i några skyhöga siffror denna helgen. Det kommer att vara lugnt.
Och Yohanna, det GÖR ingenting ;)

Andra stegrapporter:
Stegrapport 1, 17-22 oktober >>>
Stegrapport 2, 23-27 oktober >>>
Stegrapport 3, 28 okt.-1 november >>>
Stegrapport 4, 2-4 november >>>
Stegrapport 5, 5-6 november >>>

Vi får höras senare för VISST var det fredagsvägning igår :S
Vad tror ni efter en veckas tid av njutning och lite frosseri. Samt uteblivna rundor.
Upp eller ner?

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0