Skrivet den: 2011-11-05 Klockan: 22:32:57

LIVE fran romantisk hotellnatt

21:30
Halloj och god afton nattugglor ;)

Nu har vi kommit till hotellet och checkat in, wifat upp oss och inspekterat alla utrymmen i rummet. Som vanligt kanner man sig lite lurad for det ser absolut INTE ut som pa bilderna i reklamen. MEN vi har en stor terras till rummet som inte fanns med i beskrivninge.
Surprise surprise.

Jag lamnade ungarna i sina sangar och forhoppningsvist sovande. Mina foraldrar korde ut oss nar jag forsokte att stanna langre, sa nu ar vi har.
Och jag ska erkanna att det kanns faktiskt lite lojligt att gora detta.
Aka pa hotell for att sova.
Men vi ska vall gora lite mera antar jag ;)

Nu ska vi inspektera ytterligare och ga ut och ta oss en bit och ett glas.
Jag aterkommer.

/Y


00:11
Tillbaka fran middag pa samma stalle dar jag var med tjejerna sist. >>>
Vi at ett par tapas och drack ett par glas vin och ol.
Dagen till ara sa har Alsklingen blivit dunderforkyld och satt med nasduken fastklistrad vid nasan hela middagen.
Men vi gick darifran gôr matta och nojda.
Nu ar vi ater pa rummet och jag maste ju visa den lyxiga presenthyllan som finns i badrummet. En massa kramer, lotion, tandborste, kam och till och med ett skoputsarkit.
Yah!
Nu vanter Alsklingen pa var TERRAS ;)


00:48
Efter middagen ville vi ga hem men samtidigt ha en drink. Hade vi varit forutseende hade vi tagit med en flaska skumpa till hotellet. Men som vanligt sa hander och sker allting med bradska och stress sa skumpan blev kvar hemma.

Da ville vi handla med nagot drickbart till terassen, men problemet ar att alla kiosker slutar salja alkohol klockan 22 har i Las Palmas.
Som tur var sa kunde Alsklingen snacka lite med killen i baren mitt emot hotellet och vi kom hem med en pase med tva ol och en Smirnoff att avnjuta pa terasen.

Sa nu har vi avhandlat:
- tank om vi skulle vinna pa lotto.

- kommer du ihag nar vi var...

- dodat en jattekackerlacka

- och undersokt sangen som verkar ok

/Y


01:30
Jag vet ju att ni ar nyfikna pa notan sa har kommer den:

tapas:
laxtatar 6 euro
friterad ost 6 euro
appelkroketter 5 euro
fiskomelett 6 eoro
varm brownie 3 euro

3 ol 4.5 euro
3 glas vin 6 euro

TOTALT: 36:50 euro









01:48

Efter en skon varm dusch sa sajer vi god natt harifran och aterkommer i morgon...



/Y

Sondag 9:15
God Morgon!
Klockan ar straxt efter nio och det ar ANTLIGEN dags for hotellfrukost, som vi har langtat.

Natten var lugn forutom att Alsklingen slitit med sina pappersnasdukar. Typiskt att bli sjuk nar man ska fa aka pa spa ;)

Tur att vi satte mobilen pa 9 for annars hade vi kunnat sova tills staderska kom.
Konstigt va?
Jag trodde att jag inte skulle kunna sova nu nar jag fick chansen. Eller annu varre. Vakna vid 6 och inte kunna somna om. Men si det gick. Och bra ocksa.

Men nu har mobilen ringt och frukosten vantar.

/Y

10:38
Frukosten intagen, bra men inte mer. Av 4 **** sa hade jag vantat mig mer.
Nu vantar upploppet pa denna romantiska hotellnatt, och det basta. En lur efter frukosten.

Lange sedan ar de tider da vi fick ga och lagga oss efter en ordentlig frukost och sova tills vi vaknade.

Visserligen far vi inte sova tills vi vaknar, for klockan 12 ar det utcheckning. Men en LITEN lur ska vi val hinna med.

Brattom brattom. Alsklingen ligger redan och snarkar i sanghalmen.

ZZZzzzzzzz....

/Y


12:00
Mobilalarmet har annu en gang ringt och det ar dags att bege oss av hemmat mot skrikande ungar, stressig vardag och oroliga natter.
Jag hade kunnat sova i ett par dygn till har :)

Utvilad?
Just nu kanns det som INTE det. Men det kanske ar en kanselvilla.

Vi sajer hej da och forhoppningsvist pa aterseènde.

Aterkommer senare fran vardagen ;)

/Y


Kommentarer
Postat av: Martina

Och det där hoppas jag är allt du kör live från hotellvistelsen! Fniss....



Men vilken härlig grej.

Själv har jag blivit skickad in i bonussonens rum (han bor i en annan stad) för att få sova ostört.

Och vad gör jag....surfar :-)

2011-11-05 @ 22:49:03
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: mankan

Vi väntar på en spännande filmsnutt med kameran riggad ovanför sängen :-).

2011-11-05 @ 23:00:33
Postat av: Marie-Louise

Vad underbart :) Hoppas ni får en riktigt bra natt på hotellet :)

och att ni kan sova gott sedan ;) hihihi Kram

2011-11-06 @ 00:09:19
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Tina

Åh hoppas ni hade en fortsatt bra natt ;-) KRAM!

2011-11-06 @ 07:14:47
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Postat av: Malin

Haha, bäng du är som bloggar under er romantiska kväll, underbart! Och underbart verkar ni ha haft oxå trots makens rinnande näsa. Skönt att sängen funkade ;-)

Sv. Finns det tre? Jag är hon den där runda som håller i en cockervalp ;-)

Kram

2011-11-06 @ 08:11:42
URL: http://www.cannolisblogg.se
Postat av: Annelie

Vad härligt för er att få ha en romantisk kväll tillsammans :-) Ni får ta sådana där kvällar/nätter flera gånger :-) Det är ni värda!



Du är rolig du som bloggar från eran kväll :-)

2011-11-06 @ 14:05:46
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Gunbritt

Kul o läsa din blogg men Lämna handukarna på hotelet nästa gång eller håll de för dig själv Inte så kul å höra.

2011-11-06 @ 14:31:58
Postat av: Jenny

Jamen vet du... nu då jag var i Portugal så bodde jag ihop med en kollega. Och jag äter ju inte frukost så därför låg jag kvar i sängen och lät henne piffa sig innan hon gick ner till frukosten, kl 08.30(!) och då intog jag badrummet, MEN: VARJE morgon kom STÄDERSKAN in, upptäckte att jag var kvar på rummet och gick därifrån förvisso, men vad då ??? Om man nu bor på hotell måste man väl få SOVA på morgonen??? Helskumt!!!



Vad härligt ändå att ni fick komma iväg lite. Tror säkert mormor och morfar tycker det är lite mysigt att få skämma bort sin dotter, då ni ju bor så långt ifrån varandra, och att få passa sina barnbarn...ja, "det är livets efterrätt" säger min mamma (som bor 37 mil härifrån)



kram kram

2011-11-06 @ 18:10:21
URL: http://jennysviktigalliv.blogspot.com
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Gud så underbart att ta en hotellnatt!! Det brukar jag och min man göra oxå :) Välbehövligt!!



Kram

2011-11-06 @ 18:10:42
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Låter helt underbart! Att bara få koppla bort en stund, bara vara dom man var innan barnen. Att sen få sova utan att bli störd är ju också det helt underbart. Fast det brukar vara riktigt mysigt att komma hem till barnen också :-)

2011-11-06 @ 18:32:31
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: Helene

Vilken mysig dag / natt ni har haft !!

Skönt med lite egen-tid = ))

Hoppas ni hade jätte-mysigt !!

Kram Helene.

2011-11-06 @ 20:21:20
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Freja

Hahahaha, det lyxigaste som finns för en småbarnsförälder, sova ostört! Låter fantastiskt skönt!

2011-11-06 @ 22:02:05
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0