Skrivet den: 2011-11-02 Klockan: 12:31:48

En STOR tabbe och stegbevis

Jag skulle ju gå och lägga mig och drömma om mina nya fina saker som jag fick igår. >>>

Men rätt vad det var när jag låg i min säng och försökte sjunka in i drömmarnas land så kom jag på vilken dundermiss som jag gjorde i går.
Och så fick jag ångest och började kallsvettas. Och så kan man ju inte somna.

Jag gjorde ett BIG misstag som mamma och det kunde ha slutat RIKTIGT illa.

Vi satt och avslutade lunchen i shoppingcentrat igår. Notan skulle beställad, plånbok fiskas fram och pengar räknas. Mitt i villervallan så blev det en miss i kommunikationen och jag trodde att min mor hade koll på Irma och hon trodde att jag hade det.
Rätt vad det är så ser jag en tant komma gående med Irma i handen mot oss och hjärtat far upp i halsgropen.

Det var visst så att Irma spatserat iväg på egen hand och tänkte ta rulltrappan ner till andra våningen.
HJÄLP! Så tankspridd får man ju bara INTE vara. Tänk om hon hoppat på rulltrappan, ramlat och slagit i huvudet i de vassa kanterna på trappstegn...
Tänk om tanten inte varit så påpasslig och hejdat henne...

Naturligtvis kunde jag ju inte sluta tänka på det när jag låg där i sängen utan låg där och skämdes för mig själv.

Ha ögon i nacken Yohanna, ha ögon frammåt och bakåt. Och framför allt håll koll!

Men nu är det onsdag. Solen skiner och jag antar att mina föräldrar har stannat vid poolen idag för att njuta lite, eftersom de inte kommit hir nu på morgonen.  
Och för att ta igen sig efter att ha varit med Familjen Kaos ;)

Jag kör på här med det vanliga.

Dagarna rullar ju på som de brukar och vipps har det gått ett gäng igen utan att jag redovisat stegen  i tävlingen.
Här kommer de.

FREDAG:


Föräldrarna kom ju hit på besök, vi åkte söderöver för att leta på dem och kom hem så sent på kvällen att det INTE blev någon kvällrunda.
Befarar att det kommer att bli många sådana sena kvällar ;) >>>


LÖRDAG:


Det blev ju faktiskt en morgonrunda innan vi åkte ner till föräldrarna i San Augustin. Och faktiskt en promenix på strandpromenaden innan vi åkte hem.
Bra antal steg för att vara en lördag. >>>


SÖNDAG:


Morgonrunda och sedan besök i byn El Pajar med föräldrarna. Stegräknaren måste ha suttit fel, på för lösa trosor, för vi gick MINST lika mycket på söndagen som på lördagen. Stegräknaren visar dock på en annan verklighet.
:( >>>


MÅNDAG:


Skollämning, extra jobbig morgonrunda, skolhämtning + lek i parken. Dock ingen kvällrunda eftersom föräldrarna var här och mös och sov över. >>>


TISDAG:


En redig sväng på morgonen med mina föräldrar och sedan hel-dags-shopping i varuhus. Ingen kvällsrunda. Detta kan inte fortsätta ;) >>>

Stegrapport 1, 17-22 oktober >>>
Stegrapport 2, 23-27 oktober >>>


Nu kör dagen igång här och jag ska passa på att få lite gjort, nu när vi inte får besök i dag.
Återkommer med sammanfattningen på Real Life ikväll.
Så fortsätt att skicka in.
Hur ser en normal dag ut hos dig? >>>


/Y

Kommentarer
Postat av: Anonym

hua ibland går det så jäkla fort när ungarna sticker tur tanten kom med henne, såg i London då vi va där en mamma som hade ett sele på sin unge en sån där löplina du vet;) guuu va duktig du varit med dina promenader, jag ska börja ett nytt liv nu efter min Londonvistelse allt för många öl,god å dålig mat men himlar va skoj jag hade det, men nu får det dras åt å ut på massor av promenader igen:) kramen

2011-11-02 @ 12:53:17
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: carola

huh, kom att tänka på den gångeen jag satte framhjulen först i rulltrappan..det var 17 år sedan men jag mår dåligt än:)



Tack för din titt hos mig

2011-11-02 @ 14:14:49
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Jenny

ALLA som är mammor har nog upplevt detta - någon gång! Och det är lika obehagligt varje gång det händer. Men skönt att det gick bra!

kram kram

2011-11-02 @ 14:27:24
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Usch den där skräcken man känner då är så obehaglig. Det där: tänk om... mal runt i huvudet på en bra länge efteråt. Ibland går det bara för fort för att vi ska kunna hänga med i allt, tyvärr. Man vill vara perfekt som mamma men är ju tyvärr inte alltid det.



Vad du stegar på bra :) Dagen när din stegräknare satt fel så hamnade du på en stegsumma som jag oftast inte kommer upp i ens om stegräknaren sitter rätt ;) Kram vännen

2011-11-02 @ 14:32:46
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: martina

Just nu har jag 3st superhärliga tävlingar i min blogg!



I den första tävlingen kan du vinna en snygg & stilren ljuslykta från Blomus!

http://martinaolsson.myshowroom.se/9227/tavling-vinn-en-ljuslykta-fran-blomus/



I den andra tävlingen kan du vinna naturliga hår & hudvårdsprodukter från Eilas till ett värde av 200kr!

http://martinaolsson.myshowroom.se/9243/tavling-vinn-produkter-fran-eilas-till-ett-varde-av-max-200kr/



Och i den tredje kan du vinna riktigt roliga spel från Prylsjuk!

http://martinaolsson.myshowroom.se/9547/tavling-vinn-roliga-och-enkla-spel-fran-prylsjuk/



Ha en bra dag :)

2011-11-02 @ 15:17:54
URL: http://martinaolsson.myshowroom.se
Postat av: Ama de casa

Fy vad hemskt - TUR att det gick bra!



Vad otroligt duktigt du går! :-)

2011-11-02 @ 15:31:57
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Miriam

Wow vad du e duktig på att spatsera! Jag önskar jag kom upp i dom stegen! Jag går ju mycket med mina hundar men kommer sällan över 15000 steg per dag! Fast då är det ju bara promenadsteg....det blir ju en del på jobbet och här hemma: Men inte blir det runt 20000 om dagen...Imponerad!

Hu vad läskigt med Irma! Det kunde ju slutat illa men hon hade antagligen änglavakt i den där damen!

Må så jättegott goa du!

Kram kram!

2011-11-02 @ 16:24:28
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Min mardröm är att någon galning ska ta någon av mina tjejer.. det är min värsta mardröm!!



Stor kram till dig, du är en toppen mamma!!

2011-11-02 @ 17:53:55
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Linda L2K

Shit vad du stegar på människa!!! Idag gav jag upp vid 10000 steg. Orkade inte röra på mig efter en väldans massa tjafs med barnen...



Och läskigt med dottern... Själv tappade jag bort ett barn på skansen. Ena sekunden lullade han bakom oss, nästa gång jag vände mig om var han puts väck! Han var som tur var märkt med mitt mobilnummer så en annan mamma som upptäckte honom ringde upp mig. Läskigt!



SV: Mats snittade 12,700 steg förra omgången så jag tror inte du behöver oroa dig... ;-)

http://bloggen.willvin.se/?p=6002

2011-11-02 @ 19:32:53
URL: http://l2kw.blogspot.com/
Postat av: Tina

Men gumman det finns INGEN supermamma. Man kan inte ha 100% koll hela tiden. Alla kan vi göra misstag. Skönt att det inte hände något allvarligt i alla fall men jag tycker inte du ska vara så hård mot dig själv. Massor av kramar!

2011-11-02 @ 20:26:21
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Postat av: Vicki

Så bra att allt gick bra för er!!



Kräftor och taco kan jag tänka mig att det är ingen härlig kombination men det är gott om man bara äter en av sakerna. Jag avstår kräftorna.



Jodå pumpa tillverkning har det blivit!!



Ha det bra,Vicki

2011-11-02 @ 20:37:42
URL: http://fotbollsvicki.blogspot.com
Postat av: Freja

Ja fy så otäckt när man tror man har koll och sen har de försvunnit. Vår dotter var mästare på det, men det var lika otäckt varenda gång. Hinner inte vara med på real life den här gången, hoppas kunna vara med nästa!

2011-11-02 @ 20:51:17
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Ann-MarI

Förstår skrämseln, jag tappade bort min styvson på en lantbruksmarknad, men som tur var förstod han att gå till ett info och berätta att han var borttappad! Klandra dig inte, det händer nog åt var och en, du är den absolut bästa mamman för dem. Tveklöst!

Kramar

Postat av: mankan

Oj, oj.. vilken tur att allt gick bra i alla fall. Vill också tacka för informationen om vad det kostade på "Betongfabriken" - och inte en matfläck eller rynka på kvittot - det var inte dåligt!

2011-11-02 @ 22:10:34
Postat av: mankan

Hu så hemskt. Jag förstår att du fick ångest över det. Men nu gick det ju bra och då blir det i stället en påminnelse om hur fort de små kan pila iväg när man vänder ryggen till ;-) Tusen tack för den tjusiga specifikationen från Betongfabriken - å t.o.m. kvitto med vare sig skrynkla eller sås på. Inte illa! (Tyckte jag skrev en kommentar alldeles nyss, men den måste ha försvunnit uti cyberrymden.)

2011-11-02 @ 22:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0