Skrivet den: 2011-11-15 Klockan: 00:29:32

Årets första klappar

Jag kan faktiskt knappt tro att det är sant. Vi har faktiskt varit i väg och rekognoserat julklappsterängen OCH även kommit hem med ett betydande antal klappar.

Guldklimpen fick vara hos farmor, Lillskatten fick följa med oss, och så drog vi iväg i två timmar.
Till shoppingcentrumet 7 Palmas, alias sju palmer. >>>
Och jag kan konstatera att julhandeln är i FULL gång.



Annars är vi den typen av folk som brukar flåsa omkring som ett par stressade nötter i slutet av decembet med panik i blicken.
Ja inte dan före dan som min svärmor. Inte riktigt så illa.
Men illa nog.

I år verkar vi ha bättrat oss.
Nu fattas bara att göra en lista på vad som har handlats och vad som SKA handlas.
PLANERING, A och O i välorganiserade familjer ;)
Jag kommer fortfarande i håg förra årets organisering som började så bra för att sedan gå åt skogen. >>> Något måste jag ju ha lärt mig.

Stora julavdelningen hade inte öppnat än men väl den lilla. Varje år så går vi där och strosar och insuper allt fint. Och jag blir SÅ sugen på att ta kort och visa upp. Men andra gånger har jag varit så dum att jag frågat vakten om man FÅR ta kort och det får man naturligtvis INTE.

Därför i år så gjorde jag en ICKE-Yohanna och smög upp kameran och shootade så där lite i smyg.
Bara för er skull ;)
Därför får ni hålla till godo med lite ful-kort tagna under största möjliga press.







Fint va?
Jag får lust att köpa NÄSTAN allt ;)

Nu ska jag gå och drömma om julklappar...
God natt!

/Y

PS JISSES jag glömde ju att rapportera de sista stegen i tävlingen som slutar i dag. DS

Stegrapport 7
LÖRDAG:


Ut för att köpa bröd på morgonen och sedan INGET mer den dagen. MYS!


SÖNDAG:


Inte ett smack. Jag gick inte utanför dörren på hela dagen...


MÅNDAG:


Vanlig dag med sjuka, skollämning skolhämtning och shopping på eftermiddagen. DOCK satt steg-f-skapet fel under morgonen och räknade inte ett steg....suck!
Vet inte om jag ska slänga trosorna eller mackapären.


Andra stegrapporter:
Stegrapport 1, 17-22 oktober >>>
Stegrapport 2, 23-27 oktober >>>
Stegrapport 3, 28 okt.-1 november >>>
Stegrapport 4, 2-4 november >>>
Stegrapport 5, 5-6 november >>>
Stegrapport 6, 7-11 november >>>

NU en god natt....

Kommentarer
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Åh vilken underbar shopping :) Vill oxå!!!



Jag köpte några julklappar redan i september :) Hittade till fyndpris :)

2011-11-15 @ 07:43:35
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej gumman! Vad mycket fint det verkar finnas. Känns det inte konstigt att gå och titta på julsaker när ni har det klimatet som ni har? Önskar dig en toppenfin tisdag hjärtat! KRAM!

2011-11-15 @ 08:31:30
URL: http://frurosmer.wordpress.com
Postat av: Karin

Vad kul att du hittade till mig:) Välkomen!

Härlig blogg du har!

2011-11-15 @ 13:21:59
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: SoffiZ-Oliwer och Towas mamma :)

Nämen, där har ju jag varit :D

2011-11-15 @ 14:08:28
URL: http://soffiz.blogg.se/
Postat av: Vuxenmamman

hahaha.......ja du jag hade gått bananas i den affären. Så mysigt det ser ut



SKrattade gått när jag såg din kommentar om hur lika min syrra och jag är....om du bara visste ;-)-

KRAM

2011-11-15 @ 15:51:51
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: Annelie

Här har julklappar också börjat att inhandlats. I går var vi och köpte skidor åt Mattias. Han önskade sig det redan förra året men då fanns det inte några att få tag i till julen eftersom vi hade snö från mitten av november.. Nu finns det.. för vi har ingen snö.. Jag hoppas verkligen att det kommer snö i år också...

2011-11-15 @ 20:56:35
URL: http://anneliestankar.wordpress.com
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

oj vad mycket julsaker! Skönt att jag inte ska köpa julklappar i år :)

2011-11-16 @ 14:34:20
URL: http://jessi91.spotlife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0