Skrivet den: 2011-05-26 Klockan: 11:58:54

Vad gör man?

Bbbuuuuäääää! (fortsätter...)
NOPE håret växte inte ut under natten.
Inte heller kom hårfen och ställde allt till rätta.

Idag är en ny dag och jag är fortfarande lika missnöjd med klippningen som jag var igår.

Trots alla fina komentarer och käcka tillrop, TACK så jättemycket!

Det är så hemskt.
Vad gör man?
Man kan ju inte gå tillbaka och klaga. Hon kan ju inte klistra tillbaka håret igen eller justera det som är fel. Det är ju liksom klippt, borta.

Och det är så pinsamt att behöva gå ut och visa sig när man inte är nöjd.
Alla ser ju att jag har klippt mig. Men ingen vill kommentera något för det ser så.....ja, tråkigt ut.

En fräck frisyr som skulle ge mig ett lyft blev istället en riktig tråkfrilla som gör att jag bara ser trist ut.
Hur ska man göra för att spexa till det lite?

Man kan köra på STORA GLASÖGON och STORA ÖRHÄNGEN och hoppas på att folk tittar på det och inte lägger märke till håret.

Man kan köra på hatt, keps, SCHAL och helt enkelt täcka det som inte bör ses. Tvivlar dock på att fungerar ihop med den kanariska folkdräkten som jag ska ha på mig i morgon på kanariska festen i Alexanders skola.

Man kan färga, BLEKA eller slinga håret med förhoppning om att det ska se lite roligare ut.

Man kan ha i en massa gelé och köra den rockiga looken.

Eller man kan raka av hela skiten...


Man kan också vänta på att det ska växa ut igen och försöka vänja sig vid hur det blev. Och LÄRA sig av sina misstag att FÖRKLARA ordentligt för hårfrisörskan vad det är man vill. Och INTE lita på att en bild förklarar allt.



Hmmmm....
Nu är goda råd dyra och ingen tid finns det för att exprimentera heller.

Man kanske skulle köpa hem sig en ask hårblekning, slänga i en massa gelé och så solbriller ovanpå det.
Kan det bli nå bra tro?

Jag får återkomma.


Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Jag tycker du ska köra på rockfrillan :) den var faktiskt snygg. Kram

2011-05-26 @ 19:36:20
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Johanna

Håller med föregående! Rockfrillan var ju skitsnygg!

2011-05-30 @ 16:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0