Skrivet den: 2011-05-13 Klockan: 23:32:07

Revange på vågen

YES!

Jag visst det!
1,5 kilo NER på dagens fredags-vägning.
Hela dagen har bara varit typ: 1,5 kilo minus, shala la la la la la la 1,5 kilo minus sha la la
Och detta är veckan innan mens-vecka så dessa 1,5 kilos är igentligen 5 kilo. Skämt åt sido, men jag tror faktisk aldrig att jag har lyckats gå ner en sån vecka. Då brukar jag bara gå upp på grund av all vätska man samlar på sig.

Fast jag har ju inte gått ner 1,5 kilo denna veckan. Kommer ni i håg att det stulat med de tre senaste veckorna och jag gått upp fastän jag gjort åtgärder.
Det var ju nåt skumt med det.
Och nu är det som om jag fick de tre veckornas nedgång på en gång, typ 0,5 kg i veckan. Det är ju det jag strävar efter. Sakta men säkert.

Jag har igentligen ingen förklaring. Men glad är jag.
Det var som om jag skulle ha haft något tungt i agen som nu kommit ut. Vad nu det kan ha varit. Inte har jag märkt något.
Nu blev jag ju verkligen förtjänt av jeans-shortsen som jag köpte igår.
De sitter lika bra idag som igår :)


Så jag har gått som på små moln hela dagen. Fredagsstämning har vi haft ända upp över öronen.
Fast dagen slutade inte lika roligt som den började.
Morgondagens Eurovisions-fest gick i graven.

Jag hade bjudit in två familjer att komma och titta med oss. Fler tyckte jag att jag inte orkade med just nu. Orken ligger inte på topp. Men jag ville ändå ha kalas. Det har vi ju varje år. Utom förra året då Alexander var sjuk och vi fick ställa in.
Men bägge familjerna hade lovat bort sig på annat håll meddelade de idag. Fastän vi hade kommit överens för länge sedan om att kalasa.

Det är alltid lika trist när sådant händer.
Alexander blev så besviken att han grät så mycket att jag fick stoppa honom isäng. Visserligen var han övertrött av veckan, men detta fick bägaren att rinna över.

Jag blev så ledsen för hans skull och lovade att vi ska festa på egen hand i morgon, vi 4, familjen och jag.
Det kan bli bra det också.

Jag bjuder på en "Irmas klänningsparad" idag. En av de otliga klänningarna i hennes garderob som är på väg att växas ur, utan att ha använts en endaste gång.
Och svärmor klagar på att jag aldrig sätter på henne klänning.
Så här är:
EN KLÄNNING, visserligen utan rosetter och volanger, men söt ändå.

Ha en underbar fredagskväll, nu går jag och knoppar.

/Y


Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

BRAVO!! Duktig du är :) Själv tror jag att jag får ett plus på vågen denna vecka. Har fuskat massor .. jaja, nya tappra tag ska tas nästa vecka istället ;)

Kram

2011-05-14 @ 08:12:55
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: ewa trulsson

Grattis! Du är jätteduktig.

Ha en trevlig helg nu.

ewa.t

2011-05-14 @ 09:55:54
Postat av: Marie-Louise

GRATTIS! Vad duktig du är.

Vad trist när det blir så där :( Jag förstår att han blev ledsen. Men en mysig familjefest kan ju också bli bra. Trevlig helg vännen. Kram

2011-05-14 @ 12:17:33
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0