Skrivet den: 2011-05-24 Klockan: 13:35:42

Ute i sista minuten...

Man säjer att man aldrig är för gammal för att lära sig en läxa.
Ändå verkar det som om jag aldrig lär mig av mina misstag.
Ute i sista minuten som alltid.

Detta med resan till Sverige. När vi kommer fram, så kommer vi till Arlanda mitt i natten. Och har ca 4 timmar i bil innan vi kommer fram till mitt föräldrahem.
Ingen höjdare med två barn.

Därför tänkte vi att vi skulle övernatta på flygplatsen på ett nytt vandrarhem som de öppnat där. Stay and rest heter det och det är överkomliga priser.
Men jag har inte bokat något.
För jag var osäker på om vi verkligen skulle göra så. Och när jag nu ska boka så är det fullt.
Typiskt.

Det finns ett vandrahem till på Arlanda, Jumbojeten som de gjort om till sovrum. Men det är dubbelt så dyrt och ligger en liten bit utanför terminalen.

Ett vanligt hotellrum inne i Stockholm, alldeles bredvid Centralstationen, där vi sta ta tåget nästa dag, kostar ytterligare dubbelt så mycket.
Hur kan det vara möjligt att ett hotellrum ska kosta 2500 kronor per natt?
Man ska ju bara sova och äta lite frukost och så iväg.

Så nu vet jag inte vad jag ska göra.
Bränna semesterkassan direkt. Eller be att få bli hämtade mitt i natten av föräldrarna?

Tänk att jag alltid ska vara ute i sista minuten....

Nu dags att hämta hem skolkillen som kom hem med en blåtira igår. Olycksfall i arbetet....om man springer med stängda ögon är det MYCKET troligt att man krockar med något.

Övrigt:
Irma blev dunderförkyld i natt av någon mystisk anledning och sov inte hela natten igen. Men vi kör på och hoppas på snabbt tillbakafall i rutinen.

/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kolla hotell Kungsbron... billigt och jättenära centralen. Som små hytter till rum, men det funkar!

2011-05-24 @ 15:40:25
URL: http://secondtime.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Nej vad typiskt att det ska vara fullt, men du får kika runt lite på hotell i Stockholm. Det finns väl billiga varianter tror jag, kanske... Hoppas det löser sig för bränna hela semesterkassan första natten låter inte som en bra idé. Kram

2011-05-24 @ 18:15:03
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Åh vilken otur, så typiskt! Men kolla runt mer. Det borde gå att hitta billigare hotell i Stockholm.

I värsta fall får du väl be snällt till föräldrarna om att bli hämtade.



Haha, ja sådana olycksfall känns igen. Tror alla mina pojkar har testat det någon gång :)Det har aldrig gått bra :

Tråkigt med förkylning på I, hoppas det snart blir bättre igen.

Melvin har varit förkyld konstant sen han började på dagis 26 april.Stackaren, men han är pigg och glad ändå och sover gott om natten. Dock inte i natt men då var det nog sjätte tanden som spökade.

Hoppas du har en fin kväll.

Kramar

2011-05-24 @ 19:13:19
URL: http://tess74.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Har du kollat detta hotell?

http://www.ibishotel.se/stockholm-arlanda/

2011-05-25 @ 07:47:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0