Skrivet den: 2011-05-09 Klockan: 12:17:42

Söndagsfilmen

I går kväll när vi kom hem från "sommarstugan", hade burit in all packning och fått ungarna i säng, sovandes, så sjönk vi ner i soffan och konstaterade att vi var slut.
Det blir en tidig kväll i kväll sa Älsklingen.
Ja, nu går vi och lägger oss, sa jag.

Men så satte vi i alla fall på TV:n medans vi åt lite söndagsglass. Och då menar jag LITE för min del. Bara ett par skedar.
JAG LOVAR!
Här ska bli svångremsåtdragning denna veckan.

Hur som helst vi satt där och mumsade glass när O hittade en film medans han zappade. Den hade visserligen redan börjat, men det var en som vi inte sett: Jakten på lyckan (eller vad den kan heta på svenska) med Will Smith.
Och vi fastnade NATURLIGTVIS!



Den handlar om en familj som försöker överleva en svacka i ekonomin.
Det går dåligt, pappan har inget jobb, råkar ut för några motgångar och allt verkar gå åt fanders.
Mamman lämnar familjen för hon orkar inte mera och det verkar gå åt pipan.

Pappan kämpar sig till en praktikplats för att bli börsmäklare men den har ingen lön och de blir vräkta från sin lägenhet, pappan och sonen.
Jag det är verkligen sorgligt.
Nu är det ingen svacka längre, katastrofen är där.

I detta lägen så råkade Octavio sätta sig på fjärrkontrollen så TV:n stängde av sig. Och eftersom vår TV är så gammal och tokig så beter den sig som en frys, har du väl öppnat och stängt dörren till frysen då går den inte att öpnna på ett tag. Samma med TV:n. Har du väl stängt av den så går det inte att sätta på den igen direkt, utan du måste vänta ett tag.

Då fick jag nog och gick och lade mig.
Men filmen var så bra så jag måste ladda hem den. Eller vad säjer jag. Sånt får man ju inte göra....;)
Hur gör ni?
Och vad använder ni er av för programm för att göra sånt?
Eller vad är det som ni INTE gör rättare sagt för att INTE lyssna på musik och INTE se på film?

Filmen grep tag i mig på ett egendomligt sett. Jag såg hur pappan i filmen, precis som jag, gick omkring och sneglade på alla rika mäniskor som såg/ser så lyckliga ut. Och man frågar sig om pengar hänger ihop med lycka.
Pressen motsäger sig detta påstående ihärdigt. Men jag tror att det bara är en täckmantel för att vi alla ska känna oss lyckliga med det vi har.

Visst, pengar kan inte köpa lycka eller hälsa. Men jag kan ärligt säga att om jag, med det som jag har nu, familj, hälsa, kärlek osv, skulle vinna en förmögenhet på lotto, då skulle jag bli MYCKET lycklig. Och den lyckan hänger direkt ihop med pengarna.
Det skulle underlätta så mycket att få en bra slant på banken.
Ge trygghet, underlätta i vardagen, ge lycka över att O skulle slippa jobba. Ja LYCKA helt enkelt.

Så därför fortsätter vi köpa en lott varje fredag för vem vet, plötsligt händer det...

Nu ska jag iväg och 9-månaders kontrollera Irma och ge henne en spruta.
Jag återkommer med helgrapport.

/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hejsan!

Tack för påhälsningen i min blogg. ;-) Tänkta att jag skulle titta förbi och säga hej, jag också. :-)



Hälsningar, Åsa

2011-05-09 @ 17:21:39
URL: http://tankar-mitt-i-livet.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Ja visst skulle pengar ge lycka, främst i det hänseendet i att man då blev oberoende och det skulle för mig vara lycka. Att veta att man fixar räkningarna och allt utan problem varje månad, att bara studera eller jobba för att man vill inte för att man måste m.m. Ja någon/några miljoner på banken skulle garanterat göra mig lyckligare. Kram

p.s. jag har ingen aning om vart du INTE hittar det du vill ha, jag har aldrig behövt befatta mig med något sådant ;)sådant får andra sköta "här hemma" d.s.

2011-05-09 @ 17:52:34
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: cecce

Hm...lite svårt det där. man vill inte riktigt erkänna det, men nog är det så att pengar underlättar ens vardag och i det kan man bli lycklig.

Samtidigt...tja...får man ett besked om att man inte har någon tid kvar att leva...är man säkert utan alla pengar i världen:-)



Hoppas helgen varit bra!



Kramar

2011-05-09 @ 19:04:21
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/
Postat av: Helene

Visst skulle man bli GLAD om man vann lite pengar = ))

Men bakom pengarna så finns det så mycket mer...Har man KÄRLEKEN så har man ALLT !!

Visst är det så = ))

Kram på dig / Helene.

2011-05-09 @ 20:51:05
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0