Skrivet den: 2011-05-14 Klockan: 12:14:29

Lördagens stegmusik

JISSES vilken nackspärr jag har efter att ha stått hela gryningen böjd över spjälsängen och försökt få en superarg bebis att sova utan att få vare sig bröst eller vyshning i armar.
Som tur var så grät hon i alla fall inte hjärtskärande för sådant hade jag inte klarat av.
Det var, redan nu, svårt att hålla uppe moralen och fortsätta kuren.

Mantrat:
-Jag gör rätt, jag är inte svag, jag hjälper Irma att somna själv.
Mumlades fram mellan sammanbitna tänder. Ibland är det SÅ svårt att hålla humöret i schack och fortsätta ha mjuka händer som ska lugna en upprörd bebis.
Men jag lyckades.
Hon somnade efter EN timme. Jag blev mycket stolt över att ha överlevt. Men inför denna natten har jag redan väldig ångest...

En halvtimme senare vaknade Alexander, som hade klagat HELA veckan över att han var så trött på mornarna och skulle sova JÄTTElänge på lördagen.
Ja, det gick ju sisådär kan man konstatera, när han vaknade en halvtimme INNAN han normalt sett går upp på vardagar.
Jag blir inte klok på detta med barnsömn...

Det var bara att hiva sig upp ur sängen och på med joggingskorna för att köpa färskt bröd.
Med gårdagens revange i minnet, så var det inte svårt med motivationen. Solen sken ute också och det var redan 22 grader. Och så var det ju ett perfekt tillfälle att komma bort från de klarvakna ungarna.

Dagens fett-brännar-tur invigdes med denna låt som det är bra tryck i, bra för att komma igång.
Jag vet att det är mycket schlager nu, men jag har inte haft tid för att ladda hem ny musik och ladda in i spelaren. Dessa är från.....ja....? länge sedan är det i alla fall. Det var länge sedan jag hade tid med musiknedladdning.



Jag såg en massa konsiga saker på min tur och jag lovar att jag ska ta med mig kameran och gör ett en-bild-var-100-meter-inlägg någon gång.
Men inte idag.
I dag hade jag tur som kom ihåg att ta med mig själv.

Och så ska vi ju åka till IKEA nu efter frukosten och tid finns inte idag.
Ja, nu får jag sätta fart för IKEA väntar som sagt.
Och ikväll är det ju schlagerfest med familjen.
Hoppas på att kunna svänga ihop en sockerkaka innan dess.

Som alltid många planer som kan gå om intet.

Turen svslutades med en gammal goding från förr. Jag älskar filmen fastän den är lite småtöntig. Älskar alla filmer där dumma karlar får på nöten av, som alltid, klppska och roliga kvinnor.
Hejja tjejer!
Vi höres förhoppningsvis innan festen börjar.
Ska ni schlagerfesta?



http://youtu.be/PVKTZ4CEM90

/Y

Kommentarer
Postat av: Emilia

Hej!

Tack för titten hos mig :)

Vad härligt med en tur sådär på morgonen!!

Kram Emilia

2011-05-14 @ 15:02:05
URL: http://eemiliaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0