Skrivet den: 2011-05-21 Klockan: 06:52:00

Hjälp mig med sommarmodet

Igår så skrev en vän till mig på Facebook att Pålsboda (som är den by på Närkesslätten där jag är uppvuxen) luktade av varmt sommarregn, utslagen hägg och syren och lite ärtsoppa.
Konstigt tycker ni. Men det var som svar på detta inlägg från i veckan >>>

Jag fick sån fruktansvärd hemlängtan och kunde precis känna dofterna som han beskrev. Jag hoppas SÅ att vi får uppleva allt det där när vi kommer nu i juni.

Ja nu är det inte långt kvar.
IIiiiiiiii....
Dags att packa väskorna, eller i alla fall börja se över vad som ska med och se till att ha det rent och färdigstruket.


Här hänger det inga kläder ÄN men de är på G. Lovade ju lite bilder på nya rummet/garderoben och här är det. Självklart ser det inte lika ordningssamt ut nu när kläderna flyttat in. Även om jag försökt att hänga i färgordning ;)



Samma problem varje år när jag ska packa.
Jag har INGEN aning om vad som är på sommarmodet i Sverige detta år.
Jag kan hoppa upp och sätta mig på att det INTE är samma saker som här. För det har jag varit pinsamt medveten om MÅNGA gånger, när jag kommit på semester iförd högsta-modet-kläder från Kanarieöarna och varit hopplöst borta bland svenskorna.

Hjälp mig!
Vad ska jag ta med mig?
Vad är det som är ounbärligt denna sommar och vad får man absolut INTE ta på sig?

Nu menar jag inte modet som man ser på catwalken eller i glassiga modetidninger. UTAN vad ser man i skyltfönstrena hemma i byn?
Vad går VANLIGT folk omkring i?
Vad är det hetaste sommartrenden som man SER på stan?

Vi håller som bäst på att flyttar in i vår nya dressingroom som blev färdigt i veckan.
Alla kläderna luktar mögel och hälften har mögelfläckar på sig, efter att ha hängt instängda i en mögelgarderob alldeles för trångt och alldeles för lång tid.

Jag har god lust att bara slänga in allt i tvättmaskinen eller ännu bättre lämna bort det på tvättservice. Men det funkar liksom inte.
Jag får ta det som jag ska ha med mig först och se till att det är rent.

Glöm inte att tävla nu och önska dig saker från Kanarieöarna. Innan jag stänger locket till resväskan. Alla kan tävla och det gör man här >>>

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Oj ingen lätt uppgift du ger oss :) hum ska fundera och titta efter ordentligt så återkommer jag kanske senare. Kram

2011-05-21 @ 14:07:28
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS*

Hmm, tycker modet är ganska mixat idag och det mest fungerar vad gäller mode. Kanske du kan surfa runt lite bland olika modebloggar o få tips eller inspiration? Eller besöka hm.se, lindex.se, kappahl.se och liknande för att kika hur deras kollektioner ser ut? Tycker själv att det i sommar är långklänning som är senaste skriket och tunikor, jeansshorts osv fungerar ju alltid. :-)



Skickar dig en kram och hoppas du har en fin lördagskväll!

2011-05-21 @ 21:20:08
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Helene

Vilken bra sko och klädförvaring !!

Ha en fortsatt mysig helg.

Kram Helene.

2011-05-21 @ 22:38:10
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0