Skrivet den: 2011-05-15 Klockan: 12:48:09

Happy day & Söndags-steg-musik

JIPPEY!
I dag är en väldigt happy day.
I natt var första natten ever som jag inte ammade på HELA natten. Irma hade en strulperiod mellan 1 och 2 men jag gav henne bara lite vatten och fortsatte metoden. Hon somnade straxt.

Fast då vaknade Alexander med öronvärk och hade ont mellan 2 och tre så jag fick ge honom medicin och så såg jag framför mig hur vi var tvugna att åka till akuten med honom på söndagen. Men han somnade också lugnt och idag på morgonen har vi inte sett till någon öronvärk.
Jaá sannerligen en happy day.

Jag körde på med morgonprommenixen och även idag sken solen och temperaturen låg på runt 22 redan klockan 8:30.
Vad passar då bättre att börja stegning med än:



Ja natten var lite strulig men på det hela en bra natt. En sak som dock var liiiiite jobbig var att Spaniens bidrag till Eurovisionsschlagerfestivalen (måste vara längsta ordet), som jag inte tyckte var så där himla bra, satte sig som ett tuggummi på hjärnan och har sjungits HELA natten.

Lugna arg bebis - wowo wo wo wo wo
Leta medicin till klagande 4-åring - wo wo wo wo wo
Rasta kissenödig mamma - wo wo wowow wo wo wo
Jobbigt med tuggummi på hjärnan.

I sista uppförsbacken på rundan fick jag hjälp av en riktig steglåt med riktigt bra tryck i. Och det var tur för jag var rejält trött och ville stanna. Men en riktigt bra låt ska ge dig det där sista för att fortsätta och fulla dig med rytm och kraft igen.

Jag har aldrig riktigt gillat Lena PH. Har alltid tyckt att hon varit lite svår och trälig att ha att göras med. Men så fick jag en skiva med hennes hits på och hittade denna låt som satte sig i huvudet direkt. Och så är den riktigt bra att stega till.
Föresten så har jag börjat sett Lena ur ett annat perspektiv på sistonde. Hon är riktigt rolig och självironisk ibland. Och det kan jag fatta nu.



Idag är det avslutning på balkongprojektet som står på listan. Jag bara längtar efter att få flytta in där med mina kläder. Hinner vi så bjuder jag på ett par bilder ikväll.

Ha en UNDERBAR söndag och stega lungt.....fast inte för lungt.

/Y

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Vad underbart att fick sova i natt, eller ja mer än du brukar iaf. Och vilken tur att öronvärken gav med sig. Kram

2011-05-15 @ 22:02:54
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0