Skrivet den: 2011-03-19 Klockan: 14:19:07

Jakten på flygbiljett fortsätter

Vilket aber....
I går när jag sammanställde biljettalternativen fanns:
Norwegian, 3 veckor, direkttflyg med väskor = 9.800 kr
Spanair, 4 veckor, via Barcelona med väskor = 9.200 kr
Ryanair, 4 veckor, via London (6 tim. på flygpl. mitt i natten) end. 1 väska = 7500 kr

Efter mycket övervägande så bestämde vi oss för att ta den med Spanair. När man reser med barn och bebis vill man inte sitta 6 timmar på en flygplats mitt i natten. Samt att man vill ha med sig mycket bagage som forslas mellan planen av någon ANNAN än dig själv.
2.000 kr är inte värt att spara när det är så mycket som står på spel.

Men så fick jag besök av en kompis på kvällen så jag kom inte ihåg att boka biljetterna.
Vaknade klockan 5 i morse och kom i håg det och kunde inte somna om.

Det första jag gjorde nu på morgonen, efter att ha ätit frukost var att gå och boka.
Då hade resan stigit i pris med 1.500 kronor!!!
Hur är det möjligt på en natt??????

Så nu sitter jag här och pusslar igen i Ryans flygnät, Gran Canaria vart? Som flyger till Stockholm???
Liverpool
London
Bryssel
Bremen
Milan
Düsseldorf
osv.....

Förbenat.......

/Y

Kommentarer
Postat av: Annelie

Attans också!!! Det är ju just det med att boka.. man måste göra det på en gång.....priserna ändras hela tiden....och det gäller att ha is i magen ibland. En gång när jag bokade till Barcelona så var jag ett nervvrak för det var bra priser när jag tittade men jag visste inte om jag skulle boka, hade inte riktigt pengar så jag väntade en vecka....men då var jag nervös för att det skulle ha gått upp, nu hade jag tur och priserna hade gått ned ett stepp till..men hade jag väntat en vecka och två dagar så hade resanb blivit dubbel så dyr.... Jag håller tummarna att du hittar en resa och att du dessutom slipper resa via London....

2011-03-20 @ 08:38:09
URL: http://blogg.aftonbladet.se/barbamama

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0