Skrivet den: 2011-07-29 Klockan: 22:23:57

Husmorstips

Jag antar att ni alla sitter och fredagsmyser så det bara ryker om det, just nu.
Det ska jag också göra, snart, med kudden.

Vi har åkt på en rejäl förkylning här hemma. Alla UTOM Octavio. Men han säjer att hand kommer i morgon, för då är det lördag och han blir alltid sjuk på helgen.

Det kan vara sant.
Under de åtta år som jag bott här så har han bara varit hemma från jobbet 2 gånger pga sjukdom. Fast det beror mer på att han åker och jobbar när han är sjuk, snarare än att han inte blir sjuk.

För att fira att jag fått tillbaka min goda kommunikation med mitt bildredigeringsprogram...
Fråga mig inte hur. För JAG är definitift inte en sån där person som laddar ner saker från internet.
Nej sånt är olagligt.
Det vet jag.

Men för att fira det som hände men som jag inte gjort, så bjuder jag här på ett äkta husmorstips. För jag är en sån husmoderlig typ så jag har en massa tips.
Eller?

I alla fall.
Irma har en MASSA klänningar, kommer ni ihåg? >>>.
Och för att hinna igenom alla innan de blir för små, vilket jag inte kommer att göra ändå, så får jag byta klänningar vareviga dag. Och sätta på klänningar även om det inte är klänningstillfälle.

Vilket resulterar i en massa tvätt-
jobb.
OCH borde resultera i en massa strykjobb eftersom dessa SMÅ klänningar är fulla med volanger, rosetter, rysh pysh och annat som knövlar till sig i tvätten.

Tipset mitt är att jag handtvättar dessa, de är ju ändå inte så smutsiga, alternativt maskintvätta och sedan blöta upp dem i handfatet igen.
För trixet är att man hänger upp dem dyngblöta på en galge så de får droppa av sig OCH hänga ut sig.
När de är torra igen, så vipps, är de ser ut som nystrukna.
Vilken lättnad för en stressad småbarnsmamma. Annars så skulle det definitivt inte bli någon klänningsanvändning här. DET kan jag garantera.

För att lägga en ytterligare bild till Irmas klänningsparad så bjuder jag på ett foto från dopet vi var på förr förra helgen. Fler kommer.
(Fotot kan jag INTE ta åt mig äran för. Utan det är min käre svåger Lennart som tagit det med sin superduperkamera.)

Nu en god natt och VÄLKOMMEN lördag.

/Y


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0