Skrivet den: 2011-07-29 Klockan: 14:17:28

Förra helgens sol & bad

Fredag idag, igen.
Jag klagar INTE. Jag bara är förundrad. Hur bara kan det gå så fort. Så här fort gick det definitivt inte förr i tiden. Då var en vecka sååååå lång. Och det var SÅ långt till fredagarna.
Nu bara är det fredagar och måndagar.
Det gör mig rädd.
Väldigt rädd.

Men nu ska vi inte tänka på tråkigheter, även om sånt har SIN tid.
Nu ska jag berätta om förra helgens sol och bad tänkte jag. För det har jag inte hunnit. Och dels så har bildredigeringsprogrammet tjurat till sig och vill inte släppa in mig.
Serienummer, vad är det för tjaffs.
Ska man ha sånt?

Det blir att göra bilder i Paint och det är inte min bästa vän om man så säjer.

Alltså...

Förra helgen så åkte vi söderöver till "sommarstugan" i Puerto Rico. Där fanns även den övriga familjen, Octavios syster med karl och son samt svärisarna som camperad där se senaste veckorna på semestern. För att få lite sol och bad innan det är dags att åka tillbaka till Sverige igen.

Direkt när vi kom utanför molniga Las Palmas så blev himmelen blå och solen gassade på oss i den stekheta bilen. Men när vi körde förbi Playa del Ingles så mulnade det på och i Puerto Rico så var det molnigt.
Det var molnigt ända tills lördags lunch då vi var på stranden och det, helt plötsligt blåste till och molnen försvann.

Igentligen så gör det inget att det är molnigt när man är på stranden. Det är ju varmt och skönt ändå. Fast det tar ju liksom guldkanten av strandbesöket om solen lyser med sin frånvaro.
Men nu ordnade det till sig alltså.

Lördag: strand.
Söndag: pool med födelsedagskalas och grillparty på eftermiddagen

Det var då, på söndagen som jag ådrog mig fotskadan som jag inte vet vad det är. Men som fortfarande plågar mig.....när jag sitter still (mystiskt).

Det var så jäkla mycket folk på stranden, på söndagen, att jag inte kunde gå där med vagnen. Utan gav mig upp på strandprommenaden och gick hela vägen till nästliggande strand, Amadoresstranden, cirkus 40 minuter fram och tillbaka från Puerto Rico.



Den promenaden i flipp-flopp-tofflor och i stekande sol gör jag inte om.
Det var dumt.
Men när jag väl var på språng så gick det inte att vända.
Men nu så har jag alltså ont i foten.
Kan det vara en trampdyna som blivit inflamerad av att gå i ICKE fotriktiga skor?



På söndagseftermiddagen firade vi syskonbarnet tillika Alexanders kusin Hugo som fyllde 7 år. Först grillade vi och sedan kom hela bungalowkomplexets barnaskara för att äta tårta och godis.

På måndagen var vi kvar i Puerto Rico.
Ja inte Älsklingen förståss. Han fick åka till Las Palmas och jobba. Men han åkte då tidigt på måndagsmorgonen och undvek då de ENORMA köerna på motorvägen som bildas på söndagseftermiddagar under sommaren. Då ska alla i Las Palmas åka söderöver för att bada och sedan tillbaka till storstaden igen.

6 mil i bil, med två trötta barn och en kö som sniglar sig fram.
DET är ingen höjdarkombination.
Men Älsklingen var tillbaka tidigt på eftermiddagen igen och fick ta sig några dopp i poolen innan vi packade och åkte hem till Las Palmas, UTAN köer.

Det var våran helg.
Mycket mys och gott. Och mycket umgänge med familjen. Precis som det ska vara.

För att berätta en anekdot så satte Älsklingen upp sin elektroniska Dart-tavla, som han fick i julklapp FÖRRA året. Här går det undan minsann...
Och vi "vuxna" körde ett par vändor Dart om kvällarna.

Mycket skratt blev det och jag spelade ÖVER all förväntan. Jag som aldrig kunnat kasta pil. Jag till och med VANN två gånger över allihopa.
Surt för Älsklingen som bara MÅSTE vinna jämt.

Många foton på barnen blev det också. Jag höll ju på att öva på veckans fotoläxa >>>.
Knasigt.
Inte ett endaste foto kom jag med på ;)

 

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0