Skrivet den: 2011-07-09 Klockan: 07:19:00

Filjtajm med mardrömmar

När vi var och hälsade på familjen i Göteborg/hindås så lyckades vi en kväll få till lite FILMTAJM. Vi brukar få till en sån varje år vi är där men det är svårt att samordna viljorna.

Jag vill se på kärlek och skratt.
Killarna på action och skräck.
Svägerskan på spanskt.
Tre av oss vill se filmen i original med svenska texter.
Älsklingen fattar ingen engelska och kan inte läsa svenska så han vill se heldubbat.
Jag kan om jag måste se på original med spansk text.
Ja många bud som ska samsas i en och samma film.

Egentligen, om jag ska vara RIKTIGT ärlig så fick vi till två tillfällen. Jag fick min vilja igenom först och vi såg den romantiska komedin "The Bounty Hunter" med Jenifer Aniston och Gerard Butler. Men den tyckte de andra var SÅ dålig att merparten somnade och retade mig för filmen resten av semestern.

Jag tyckte dock att den var söt och dög alldeles utmärkt som tidsfördriv en regning söndagseftermiddag. De är ju lite töntiga skådespelarna och det märks att de slängt in ett polismysterium för att liva upp filmen lite. Men jag fnissade lite åt en del situationer.
Men för guds skull. Se den INTE med en karl...
Den får tre av fem i kategorin romantik/humor.




Filmen som vi sedan såg fick jag INTE vara med och välja utan det blev en som jag INTE hört talas om: ”Inglourious Basterds”. (Läs inte länken om du vill se filmen först, den avslöjas nämligen ALLT)




Varför jag INTE har hört talas om den vet jag inte, men det var synd och skamm att jag varit SÅ okunnig. För filmen är otrolig. Recencion som jag håller med i totalt >>>

Jag vet inte hur jag ska benämna filmen, i vilken kategori den passar. Den handlar om nazisternas judeutrotning och krig. Men den är rolig och komisk och det finns lite kärlek i den. Och så är handlingen baserad på verkligheten men med påhittade inslag.
Hur blir det?

Jag tycker INTE om filmer om krig och judeutrotning och när jag såg första scenen i denna film så var jag på väg att gå där i från, så grymt, så hemskt. Jag har fortfarande hemska tankar från den scenen.
MEN sedan så blir filmen en helt annan och jag njöt av fulla muggar.

Filmen får fem av fem möjliga. Men i vilken kategori? Hmmm ska vi säja krigsfilm?, nja, dokumentär?, nej.....Quentin Tarrantino. Han är en grupp för sig :)

/Y

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Jag tror jag har sett den sista filmen du skriver om men jag är inte helt säker... Den första har jag inte sett, men kanske dags att göra det. Kram

2011-07-10 @ 16:04:44
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Jennie

Och i min tur tog jag mig en liten titt i din bloggvärld! :)



Som nybliven (eller "återbliven") utlandssvensk är det jättekul att se om andra utlandssvenskars tillvaro!



Bästa hälsningar,

Jennie i Paris

2011-07-10 @ 22:13:17
URL: http://www.hemmaharochdar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0