Skrivet den: 2011-07-14 Klockan: 16:49:27

Bättre nu!

Så där ja.
Nu ska vi se.

Irma sover äntligen.
Hon höll på att somna när jag gav henne lunchen. Ändå så tog det en halvtimme för henne att somna när jag stoppade ner henne i sin säng. Ni har hört den där om sovtåget va...och det stämmer.

Alexander sitter lugn framför en film.
Och lunchen är intagen och avplockad.
Octavio kommer sent i dag. Möte på jobbet.

Nu ska jag väl äntligen kunna få till någonting med kameran tycker man.
Men man vet aldrig.
Rätt vad det är så händer det någonting oväntat.

Det blir så här ibland när jag vill göra för mycket. Då slår det slint i huvet och jag blir alldeles för uppstressad. Det märker ungarna och blir då som förbytta.
Det vet jag ju.
Borde ha lärt mig vid detta laget.

Just nu vill jag:
- lära mig knapparna på kameran och ta några bilder för att se skillnaderna >>>.
- göra en undersökning av bärbara datorer och se vad man ska tänka på och gämföra.
- skriva på bloggen.
- läsa bloggar.
- måla naglarna....ha ha ett skämt eller, det har jag inte hunnit gjort sen Hjälmaren (en lokal sjö) brann.
- karva färdigt på dörrposten så diskmaskinen kommer in, när den förhoppningsvist kommer i morgon >>>.
- skriva på mina böcker innan minnena om det jag ville skriva förbleknar i glömska för gott.
- ut och gå.
- men INNAN ut och gå leta reda på, ladda hem och ladda över NY musik på min musikmakapär.

Ja, det blir för mycket ibland.
Ibland glömmer jag bort att jag är två-barns-mamma och tillika hemmafru och det finns helt enkelt inte så mycket Yohanna-tid som förr och som jag skulle vilja.
Det är svårt att kombinera. Säja vad man säja vill eller vad man nu hade för föreställningar om detta INNAN så ÄR det svårt att kombinera.
I alla fall för mig.

Överallt så läser man ju om alla lyckliga mammor som bara vill ha fler barn och som är nöjda med det. Och vars barn har rena stukna kläder och sitter fint eller bara säjer roliga saker.
Är det verkligen så?

Nu får jag sätta fart här om det ska bli nått avbetat på listan.

/Y

(Bilden där uppe är Irma som sover. Hon somnade visst sittade medans vi andra åt lunch.
Är man trött så är man. Då har man inte tid med sånt tjaffs som att lägga sig. DS

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Hos vissa är nog fasaden väldigt viktig. Alla med små och stora barn har det knapert med egentid (tror jag iaf). Jag som nästan bara har tonåringar hemma hinner ändå med mig själv så mycket som jag skulle vilja. Vilken härlig sovstil, ja är man en bestämd dam så är man :) Kram

2011-07-14 @ 22:34:47
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Tina

Hej hjärtat! Nej jag tror faktiskt inte att det finns någon som har lugna fina barn med nystrukna kläder och ett skinande hem jämt! Många kanske vill att det ska se ut så men verkligheten är nog en annan. Hoppas ni får en fin fredag. KRAM!

2011-07-15 @ 08:17:23
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

hahaha så knasig min mening blev där upp. Det skulle såklart stå: "Jag som nästan bara har tonårsbarn hemma hinner ändå INTE med mig själv så mycket som jag skulle vilja. Tänk så konstigt det blir när ett ord faller bort ;)

Kram

2011-07-15 @ 12:10:53
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: sweetmama

Hi hi vilken sovställning :)

2011-07-15 @ 13:29:02
URL: http://sweetmama.blogg.se/
Postat av: Ninz

Halloj :) Här var det fint vill jag lova! Spännande att flytta till ett helt annat land, modigt av dig :) Jag har mina funderingar på att flytta utomlands när jag blir pancho längtar Skönt att veta att det inte bara är jag som är i shoppar tagen! Fick veta i onsdags att tvättmaskinen kommer på måndag istället.

Ha det bäst! Kramen -Nina

2011-07-15 @ 15:08:36
URL: http://ninz.bloggagratis.se
Postat av: Josefin -Happy Days- Följ min fotoskola och vårt husbygge!

Men vilken söt bild, hihi!

Ja det blir många bollar i luften att jonglera med ibland, det känner jag till. Men vad roligt att du vill lära dig kameran mer utförligt, kram!!

2011-07-17 @ 08:11:39
URL: http://myhappydays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0