Skrivet den: 2011-01-20 Klockan: 11:54:16

Trettondagsaftonen

Nu försöker jag uppdatera lite, för jag måste ju berätta och visa om trettondagsaftonen här i Las Palmas.

På trettondagsaftonen så kommer de tre vise männen, här kallade för Magiska Kungarna, och hälsar på i Las Palmas. De går i parad genom hela staden och det är värsta karnevalsyran. Vi gick manne ur huse (hela familjen) för att se på Kungarna och lämna över önskelistorna som barnen skrivit till Kungarna och berättat hur snälla de varit.
De hade varit i extas ända sedan de fick ett videosamtal från högheterna >>> (se tidigare inlägg).



Här kommer De Tre Vise Männen (Kungarna) på sina kameler.



Alexander får äntligen lämna över sin önskelista/brev till Kungen. Jag & Irma var också med.

Förklaring om hur julen fungerar här ner i tidigare inlägg >>>

Efter paraden gick vi och åt middag. Det var där som jag fick SMSet om min systers lite smått komiska men jobbiga resa >>> (tidigare inlägg).

Efter maten så var klockan si sådär runt 23 och det var dags att ta bussen hem med barnen för att förbereda sig inför morgondagens höjdpunkt. Men det är ta mig 1000-ingen lögn i 17 att försöka ta bussen när Octavio är med. Jämt går det galet. När jag är själv åker jag buss hit och dit och det fungerar ganska bra. Busstrafiken här är ingen höjdare men med lite tålamod så går det. Men när O är med så går det alltid åt skogen. Denna kvällen/natten fick vi stå och vänta i en timme innan det kom någon buss. Men tre (våra två + kusinen) små trötta barn så är detta en helt otroligt omöjlig uppgift.
Och O svor som vanligt på att ALDRIG mer ta bussen!

Men så var vi då äntligen hemma och fick göra oss i ordning för att ta emot de kungliga under natten. Alexander ställde fram vatten åt kamelerna och färdkost åt kungarna. Så var det bara att gå och lägga sig och vänta på morgondagen.
Och hoppas förståss att man varit snäll...

Föräldrarna fick äta upp allt och lämna kvar spår, samt rigga upp alla paket under granen och i skorna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0