Skrivet den: 2011-01-27 Klockan: 12:31:48

Återblick 2010

Ja, jag kommer ju alltid sent till allt, och så även detta. Men det känns faktiskt som att (med känslan från förra inlägget >>>) stunden kräver en återblick över det år som for förbi här alldeles nyss.

2010 - blev Irmas år. Irma som kom till oss som en stor överaskning och tog allas hjärtan med storm.
Jag kommer igentligen inte ihåg så mycket från förra året. Jag kommer igentligen inte ihåg alls mycket på sista tiden. Men som jag säjer till Älsklingen när jag glömt något: Jag har inte sovit på 6 månader, min hjärna fungerar inte.

Jag kommer ihåg hur dåligt jag mådde under graviditeten >>>, jag kommer ihåg den underbara semestern till Fuerteventura >>>, jag kommer ihåg den hemska förlossningen >>> och den stora överaskningen Irma >>> och så den hemska nyårsaftonen >>>, kommer jag någonsinn att glömma?

Men en del minnesglimtar far förbi i mitt huvud när jag tänker på 2010.

JANUARI
Vi berättar för hela familjen att det väntas en ny Medina-Ode till augusti. Jag mår dåligt och vill mest ligga i sängen.


Ute på årets första prommenix, lite kändistuch över oss med solglasögon och lagom ledig klädsel, tycker ni inte?


FEBRUARI
Karneval, alla hjärtans och Alexander blir för stor för spjälsängen. Vi funderar på att köpa en "stor" säng i födelsedagspresent.


Det är bara att inse, den är för liten nu.


MARS
Fars dag, Alexander fyller 3 och en ny epok med egen stor säng på börjas. Det går jättebra, över förväntan.


Fars dag och present.


April
Påsk, potträning (vi ger upp det får ge sig), A börjar cyckla (utan pedaler), A börjar lägga puzzel (stora) och blir jätteintresserad och killarna får börja bada på kvällarna. Min mage börjar bli för otymplig.




MAJ
Semester, semester och semester. Hela maj har Octavio semester. Vi åker på vår första riktiga semster, all-inclusive till Fuerteventura. Resten är vi i sommarstugan i Puerto Rico.




JUNI
Mera sol och bad i "sommarstugan".




JULI
Fotbollfeber i hela Spanien. Vi får besök från familjen i Göteborg, från Familjen i Örebro och Spanien vinner fotbolls-VM. Familjen från Göteborg får åka hem utan att se bebis.




AUGUSTI
Vi väntar och väntar och till slut kommer hon, den stora överaskningen, Lillskatten IRMA.


Precis innan jag ska åka till BB och 8 timmar senare...


SEPTEMBER
Alexander börjar skolan, jag fyller år och vi försöker allmänt anpassa oss till att ha blivit 4.





OKTOBER
Får besök av mina föräldrar (igen, de vill inte missa någon utveckling av sina barnbarn), jag är med i tidningen ang. bedrägeriet av Lifer, handlar julsaker på IKEA och firar Halloween.


Ungarna växer så det knakar...


NOVEMBER
Är på mitt fösta föräldramöte (som förälder till barn i skolan), diskar, städar och lagar mat i största allmänhet, får besök av familjen från Gryt och adventspyntar med första advents-klapps-kalendern.


Fick äntligen tummen ur, och färgade soffan. Som vi har väntat...


DECEMBER
Det julpyntas, julmyser, julfejjas, julklappshandlas, julstressar, julkalendras, julbakas, och framför allt köps en underbar ny julgran.


Så här trött blir man när man börjar skolan och får sluta sova middag...

De var mitt 2010....
Jag är ganska nöjd med året. Trots att jag inte kommer ihåg så mycket så var det en hel del som hade hänt. Tur att man har kameran att föreviga med. Hur skulle det gå annars?

Nu med raska kliv mot 2011 och nya roliga saker som ska hända.

Kommentarer
Postat av: Gunilla AA

Låter som om det var en bra idé att göra en sammanfattning över året som gått och sätta allt på pränt. Ibland brukar vi säga att det är tur att vi har barn och barnbarn för då kommer man lättare ihåg datum och händelser. (tex Tsunamin var på Hugos dopdag alltså 2004!) Ha ett bra 2011.

Gunilla

2011-01-27 @ 12:43:49
Postat av: hemmakatten

Vilken rolig tillbakablick och fina bilder! Hoppas år 2011 blir lika minnesvärt :-)

2011-01-27 @ 19:03:26
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: Nina - Glamourmamman

Vilken härlig tillbakablick:-) Ja 2010 var ett häftgt år! Ha en fin kväll!

2011-01-28 @ 17:35:33
URL: http://glamourmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0