Skrivet den: 2011-01-22 Klockan: 17:50:13

22 januari 2011 "Slappar"-lördag

Igår när jag gick och lade mig så bestämde jag mig för att idag skulle jag inte göra någonting. "Jag ska ligga i sängen hela dagen!", sa jag till Octavio.
Han skrattade gott åt mig för han vet ju att här hemma sover ingen mer än till 7 om vi har tur. "Du kan ju alltid hoppas", sa han.

Men redan när jag var uppe på toa (en av de otaliga gånger som man vaknar under natten), så kom jag på mig själv med att tänka:
- Man kanske skulle åka till IKEA i morgon. Eller till Al Campo och köpa en ny bilstol åt Alexander. Jag borde nog också göra det och det och vipps så började jag planera min slappardag.
Tänk att det ska vara så svårt att unna sig en ledig dag...

Men vi fick en öveaskningssovmorgon idag.
Alexander vaknade kl 6:40 men somnade om med far sin i sängen och sov ända tills 9. Irma vaknade sista gången för amning kl 4:45 och då stoppade jag ner henne i min säng och där sov hon ända tills 8. Så det blev en härlig sovmorgon för oss alla.
Det har ALDRIG hänt förut. Jag njuter och är oändligt tacksam.

Sedan spetade jag faktiskt runt i morgonrock ända tills 12 och tvingade mig själv att ta det lugnt. Jag lade mig till och med en sväng efter frukosten, när Irma sov sin fm-stund. Men då vaknade hon ju efter 10 min. Man får inte begära för mycket av ödet...

Nu så går dagen och jag har egentligen bara två önskningar:
Hinna bädda om i alla sängarna samt tvätta och tumla täcken och kuddar inför nybäddning i kväll.
samt
Vika all ren tvätt som ligger på skötbordet och ta bort de för små kläderna i Irmas låda, storlek 56, och packetera ner det samt ta fram 62-68-storlekarna och lägga ner det i lådan.
Jag tror det går åt skogen för jag sitter ju här och tar en paus.
Kanske jag gör det som en helguppgift till slut och inte som en lördagsuppgift.

Annars så är helgens uppgift att rensa ut och äta upp allt godis i lägenheten för på måndag börjar kampen mot övervikten. Men vi tar det som förra gången, pö om pö. Ingen idé att skrämma slag på bilringarna. Då håller de sig fast ännu hårdare...



Nu sitter killarna och leker, Octavio med Alexanders barn-flipperspel och Alexander med Octavios vuxen Nintendo. Irma sover em-siesta och jag ska försöka skriva ut lite foton till alla albumen som behövs fyllas på medans jag väntar på omladdningsdags i tvättmaskinen.
Snart börjar lördagsmyset med fotboll och pizza.
Ha en underbar lördagskväll!
/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0