Skrivet den: 2011-01-17 Klockan: 12:55:00

17 januari 2011 En underbar och ledig helg!

Vi har haft en helt underbar ledig helg. Vi drog i från lägenheten med den halvundanstädade julen och all tvätt och åkte till mina föräldrar i San Augustin.
Där låg vi vid poolen i hela två dagar (vi åkte hem och sov imellan) och bara njöt av att slappa, slappna av och inte göra någonting.

Det var lite väl kallt för mig, fryslorten, men jag hade inte tänkt att visa mig i bikini i alla fall, inte i denna form som jag befinner mig i just nu. Men Alexander badade brrrrr och Irma luftade blöjrumpan i solen.
Vi fick lapa lite sol och umgås med mormor och morfar.

Söndagen bjöd till och med på semlor från det svenska konditoriet. MUMS! Det var länge sedan och de var riktigt bra.




Nu är det måndag och dags att ta tag i verkligheten IGEN!
Julen blev bara halvundanstädad i torsdags.
I fredags var vi på utflykt och helgen spenderades vid poolen.

I dag är föräldrarna kvar i San Augustin och lapar lite sol. De vill vara liiiite bruna innan de åker hem. Och eftersom de är här två veckor så känns det inte som någon panik. Vi har tid med varandra. De kommer hit tisdag, onsdag och torsdag istället. Innan de åker hem på fredag kväll. Suck, det kommer bli så tomt.

Men nu kör jag igång.
Uppdatering kommer när jag får en stund över. Fortfarande har jag ju inte berättat om trettondagen och dopet.
Håll ut :)

Kommentarer
Postat av: yaiza aho

hej, ny läsare här, googlade fram bloggar från las palmas, kul att hitta en svenska :) man blir inte alls sugen på att åka hem, kommer ursprunligen från las palmas men har bott i sverige sen ja va 6, - några år här och där som man återvän till las palmas. ska bli trevligt o fortsätta läsa din blogg.

ha en trevlig vecka i värmen, här i svedala är det bara stormvindar och slask :)

2011-01-17 @ 23:33:08
Postat av: sweetmama

Vad härligt det låter att bo på Kanarieöarna! bOch det finns semlor där med ser jag :)

Ha en fin kväll!!!

2011-01-23 @ 19:45:23
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0