Skrivet den: 2011-02-11 Klockan: 08:09:00

Real life: "Medicinskåpet"

VÄLKOMMEN kära fredag och God morgon kära läsare!
Vi kör väl igång med utmaningen på en gång. Denna veckan tänkte jag att jag skulle visa vad som präglat vår vardag....och natt också för den delen. Denna veckan och de två senaste på det.

Nämligen: Medicinskåpet, eller köksbänken, eller nattduksbordet. Allt är översvämmat av dessa "nödvändigheter". Det var ett tag där då jag oroades av att Alexander åt mer medicin än mat...



Det var:
Penicillin för halsflussen.
Det var nässpray och flytande medicin mot förmodad allergi som öronläkaren skrivit ut.
Det var hostmedicin till pappa (som jag inte fick ta för jag ammar).
Det var smärtstillande, febernedsättande och anti-infamatorisk medicin mot halsonda.
Det var vanlig nässpray mot snuva, för hela familjen.
Det var slemlösande pulver till pappa, som jag heller inte fick ta.
Det var näsdukar, men de förökade sig över hela lägenheten.
Ett äpple om dagen för allmänt välbefinnande.
och så en hemmagjord bikarbonatslösning mot Torsk i munnen som Irma råkade ut för som extra krydda på moset.
...oj höll på att glömma de ärligt hitsmugglade Alvedonen, för de ligger lite i skymundan på bilden, men de har vi knaprat också, naturligtvis.

Vidare på nattduksbordet, alltid till hands var:
Den obligatoriska termometern (ner med byxorna, här kommer mamma...)
Snorsugen, alla barns skräck.
Paracetamol för bebisar, med artficiell jordgubbs-smak som överluktar all annan lukt på mils avstånd.
Och så koksaltlösning för bebisögon och näsa.

Nästan som ett helt Apotek...
Det har varit vårt "real-life" den senaste tiden.
Och jag kan tala om att O har inte tillfrisknat snabbare än jag, TROTS att han ätit både det ena och det andra i medicinväg.

Så, vad har präglat er vardag denna veckan?
Lägg upp en "real-bild" på din blogg och länka här i kommentarerna. Eller skriv en beskrivning av läget.
Jag är nyfiken på hur ni har det.
Det kan ju inte bara vara jag som har det så här trist...

Jag väntar....

/Y

Kommentarer
Postat av: Hemmakatten

Medicinskåpet är fulladdat ser jag. Hoppas verkligen att ni kryar på er snart! Jag tycker att det är förkylningstider konstant här hemma. Varannan vecka halsont och varannan vecka i väntan på nästa halsont. Hoppas att varmare och ljusare tider kan mota bort alla baciller. Hoppas att ni får en fin fredag i alla fall!

2011-02-11 @ 13:21:10
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Krya på er och hoppas helgen är fin i alla fall.



Kramar

2011-02-12 @ 16:45:18
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0