Skrivet den: 2011-02-13 Klockan: 14:35:06

Mys- och slappar-lördag

Lördagen gick sin gilla gång. Jag kom inte ur pyamasen på hela dagen, UNDERBART!
Efter halva dagen försvann internet och vi blev utan ljudet på TV:n så därför kom det inget inlägg igår. Jag ber om ursäkt. Uppdaterar idag istället.

Vi hade igentligen planer på att åka på ett födelsedagskalas, men allt eftersom dagen gick och vi luffsade på och mös, så bestämde vi oss för att inte åka. O kände sig heller inte riktigt kry. Ännu en sväng med flunsa???, hoppas inte. Och så var Irma forfarande snorig och hade feber.
Det kändes helt enkelt bäst att vara hemma.

Men här kommer vår lördag i korthet:

Dagen börjades med fotbollsmatch i sängen...

 

...Alexander kom med alla sina smågubbar som han ställde upp i sängen och så spelade vi fotboll med dem. En gorilla fick vara Messi, en apa Villa och ett monster fick vara Casillas. Man måste ha fantasi.

Dessutom fick vi en försmak av vad som komma skall. Irma ville ju nämligen, och helt klart logiskt, vara med och pilla på alla fina små gubar. Till A:s stora förtrytelse:
- Mamma, ta bort henne, hon förstör leken...

O berättade om när han var barn och han hade en hel balkong för sig själv att ställa upp sina tennsolder och leka krig i. Tills lillasyster Monica kom förståss, då blev det bara pannkaka av alla uppställningar, SUCK!!!
- Maaaammmmmaaaa! ta bort henne...

Så intogs det frukost och så började kabelkriget...

Jag har ju berättat om att vi bytte till fiberkabel och ny internetlederantör. >>>
Men precis innan de skulle göra bytet så ringde den gamla leverantören och erbjöd oss ett bättre pris, i sista sekunden, när vi precis fått nya kablar och nya dosor. Men pengar är pengar så vi gick tillbaka till den gamla leverantören. Så då var man av med fiberkabeln snabbare än ögat...

Men istallationen av de gamla apparaterna och den gamla internetanslutningen återstod och vi väntade och väntade på att snubben skulle komma. Till slut så kopplade jag ihop sladdarna själv. Och det funkade!!!

Men det fanns inget ljud på TV:n och efter att jag resettat routern så försvann internettanslutningen också. Så jag kunde inte kommunicera med omvärlden i går eftermiddag. Tänk vad borskämd man är...

Men innan internetet försvann så ringde mina föräldrar via facebooken och vi snackade lite strunt. Härligt att kunna samtala med ljud och bild. Lyxigt som 17!!!


De hade visst blivit med hund nu på morgonen.
Surprise!

När jag var liten så tjatade vi barn alltid om att få hund, men då var det ingen som ville. Och nu när jag blivit bortflugen, och ärligt talat inte är så förtjust i hund så tar de och skaffar en...
Nu!

Men men det är inte jag som kommer att behöva gå ut i ur och skur...
Nu fattas det bara att Irma inte är alergisk när vi kommer dit i sommar.

Så på eftermiddagen så tog jag tag i en gammal surdeg som jag inte kommit mig för med att ta mig i kragen med.
Alexanders gamla leksaker...



A har ju en hel låda full med gamla leksaker från bebistiden, som nu Irma borde kunna roa sig med. Problemet är ju att allt som finns i lådorna från mögellägenheten luktar mögel och säker har en massa i sig.
Så allt måste tvättas innan jag vågar ge det till Irma som är i "stoppa-allt-som-jag-hittar-i-munnen"-stadiet.



Dagen avslutades med fotboll på TV utan ljud (vi fick lyssna på radion) tillsammans med grillade kycklingvingar. Och sedan gick vi och lade oss....för det fanns ju inget internet att roa sig med...

Det var vår lördag det.
Vi/Jag är mycket nöjd.

Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days-

Verkar ju som det var en bra lördag trots att tekniken strulat. :-)



Kramar

2011-02-13 @ 15:41:50
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Ser att du fick till det med datumet, vad bra!! :-)



Tack! Jag fotar mot en vit vägg, det är därför bakgrunden blir så ljus ren. Har inte blixtar utan använder det befintliga ljusinsläppet från fönstret för att få ett mjukt ljus och undvika hårda skuggor från blixt.



Kramar

2011-02-13 @ 22:00:33
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0