Skrivet den: 2011-02-16 Klockan: 12:02:16

Grått o trist i Las Palmas idag

Det regnade när vi gick upp.
Det regnade när vi gick till skolan.
och Det regnade när jag åt frukost.

Nu har det visserligen slutat men det är grått och trist här i Las Palmas idag. Jag har igentligen inget speciellt att skriva om. Jag som brukar ha så mycket tankar och funderingar om allt.
Inte idag.
Det är tomt.
Kanske behöver lite inspirations-påfyllning.
Hur får man det?

Hoppas på att en kompis ska komma på besök idag med sin lille Lukas. Jag har inte sett henne sedan dopet (som jag fortfarande inte berättat om, kanske det får bli mitt nästa inlägg) och på dopet hann vi ju inte tala mycket. Och innan dess...? När var det? Ja innan ju i alla fall. Hur som helst vore kul att träffa henne.
Snälla kom och hälsa på mig...

Jag får visa lite bilder istället.
Här är vi.
Vi sitter framför vår supersnabba dator och ska se på Bollibompa. Jag tycker det är viktigt att Alexander får höra lite svenska då och då, så han förstår att det inte är BARA mamma som talar det där konstiga.



Men på svt var det problem med deras tillstång att se på svenska program utomlands. Det enda vi typ kunde se var Pomos Piano, eller vad nu gubben hette. Har sett på facebook att barnen tittar på det hemma i Sverige och sjunger:
...nu är vi här...na na na, och ni är där..na na na osv.
Så nu är vi uppdaterade med det.

Dagen går. Jag kanske skriver något intressantare senare, vi får se hur det blir...

Hej!
/Y

Kommentarer
Postat av: Whippy

Hej!

Vad kul att du kika in! Vad skönt det måste vara att bo i Las Palmas. Där är det minsann ingen snö. Jo, ganska less på snö är man nu. Fast det är ändå mysigt och fint när solen skiner och snön ligger alldeles vit.

2011-02-17 @ 20:55:13
URL: http://whippy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0