Skrivet den: 2011-02-24 Klockan: 11:57:45

En liten lägesrapport

Sitter och svarar på alla frågorna om att bo på Gran Canaria så det har inte blivit några vanliga inlägg denna veckan.
Det har heller inte funnits något kul att berätta.
Vi har varit hemma och sjuka, thats it!
Och det har varit så mycket skriveri här om sjuka och vaknätter så till och med jag har tröttnat...

Ville bara tala om att vi var hos doktorn igår och fick YTTERLIGARE en remiss till öronläkaren. Det blir troligtvis rör i öronen för Alexander pga kronisk öroninflammation och vättska innför trummhinnorna.
Stackaren. Då är det väl slut på badandet kan man tro.





Kommer ni ihåg detta?
När Alexander hade haft öroninflammation och man tippsade mig om att ha hackad lök i öronen?
Någon mer som har hört talas om det?

Det är alltså hackad lök inlindad i nylonstrumpor som han har i öronen och inget annat...








Vi ar varit hemma här och myst.
Fy 17 vad bra det går att vara mamma när man slipper häva upp barnen på mornarna och stressa. Det blir så mycket mer tålamod och barnen (läs Alexander) beter sig så mycket mer gulligt då.
Och tid för lek har vi haft det också.
Fast mer har jag inte orkat med.
Det är som om musten har gått ut mig.....Nån som har mer must ...he he?

Hoppas att vi kryar på oss så att jag kan börja med motionen igen nästa vecka. Inte för att jag tycker det är speciellt kul. Men ska vi åka till Sverige i juni så vore det ju kul att komma dit lite piffig och inte som en säl som jag ser ut nu.

Nu ska jag installera lite nya teckensnitt på datorn. Någon som har tips på snygga som innehåller Å Ä och Ö?

Snart är det fredag....har ni tänkt på det?

/Y

Kommentarer
Postat av: Annelie

Det är det bästa för din son att få rör i örona. Min son som i dag är sju år fick rör i örona för ungefär tre år sedan och han fick öroninflammation varje gång han blev sjuk och hög feber. Efter att han fick rören så blev han nästan aldrig förkyld. Och man kan bada med rör i örona!

2011-02-24 @ 12:13:02
URL: http://blogg.aftonbladet.se/barbamama
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Jag hittade hit till din blogg av en slump och jag fastnade för den direkt! Tycker att det är lite spännande att läsa om dig och din familjs liv när du bor på gran canaria ... landet dit man önskar sig till varje år vid den här tidpunkten! :)



Hit kommer jag på besök fler gånger!

Kram - Elin

2011-02-24 @ 13:02:32
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: cecce

Hej!

Tack för din fina kommentar! Det är alltid roligt med nya besökare och att kika in till nya bekantskaper:-)

Vad spännande att du bor på Gran Canaria. Där har jag aldrig varit! Har inte hunnit kila runt här så mycket än...men har ni bott där länge??

Tänker att det måste va skönt att slippa vintern som vi dras med här hemma:-)



Ha det så bra!

Kram C

2011-02-25 @ 01:13:25
URL: http://ceccesblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0