Skrivet den: 2011-02-08 Klockan: 23:25:37

8 februari 2011 Lite bättre, pö om pö

Hallojsan!
Hela dagen har gått och jag har inte skrivit någonting här. Har bara pysslat sjuklingar hela dagen och försökt förstå mig på datorn.

Sjuklingarna är på bättringsvägen , ja tack!, för alla trevliga krya-på-oss-hälsningar. Jag känner mig mycket bättre idag. Det liksom känns i hela kroppen att NU är jag på bättringsvägen. Kanske beror det på att en stor sol lyst från en klarblå himmel. Fast temometern visade på 14 grader när vi gick upp här i morse, brrrr för lägenhet utan uppvärmning.


Bild för att pigga upp så här efter en solig dag...


Och Alexander är bättre också. Allt vitt i halsen är borta men en förskräcklig hosta och en massa snor kvarstår. Jag väntar med att skicka honom till skolan ett par dagar till. Även om jag vet att han kommer bli sjuk igen så fort han kommer dit, så kan det i alla fall vara bra att någon gång vara lite frisk emellan varven.

Men stackars Irma är dunderförkyld. Snoret rinner ur näsan och stackarn kan ju inte snyta sig. Och hon börjar bli rejält trött på snorsugen, det skulle jag också bli...
Stackaren måste ju sova med munnen öppen för att kunna andas och då blir hon ju torr. Det blir jag också, men jag kan använda nässpray som hjälper så jag kan andas, men det kan ju inte hon. Så vaknar hon, har torr munn och vill dricka och det går ju sådär med näsan täppt. Jag lider sååå med henne. Men hon har inte gnällt så mycket idag som igår, det känns bra.

Nu väntar jag bara på att mitt försvar mot denna förkylning ska, via bröstmjölken, kurera Irma också så att vi kan få sova lite lugnt här om nätterna. I går natt så sov vi inte mycket, vi föräldrar, för A snarkade som bara den, tack o lov.
Stackars O som skulle upp och köra dagen därpå. Jag var däckad och fick vara hemma, hur var inte han då som skulle jobba?
Men igår natt så sov han på soffan så att vi snorare inte skulle väcka honom. Och idag ska han sova där igen. Det känns lite ensamt i min säng....men men.
Det kanske bara är bra....;) (know what I mean...)

Och datorn ja. Det kanske inte verkar som nån big deal att byta dator. Men faktum är att det är större projekt än jag trodde.
Alla mina program som jag använde är ju kvar i den gamla datorn och jag kan inte flytta över dem för jag har inga installationsskivor. Jag kommer heller inte ihåg hur jag fick programmen. Om de redan var installerade när den kom , eller?

Saken är ju den att jag kan inte redigera foton för jag har inte Photoshop (den kostar 2.200 kr för studenter att köpa, huuuvaligen). Och inte har jag heller Dreamweawer som jag redigerar hemsidan i.
Hmmm.
Jag vet inte hur jag ska göra. Man kan ladda ner provversioner i 30 dagar. Men sedan då?
Eller ha igång gamla datorn och jobba på den = Krångligt och en massa sladdar hit och dit på mitt redan pyttiga skrivbord.
Eller köpa?
Eller pirata....

Jag har försökt att redigera i picasa, men jag fattar inte hur man gör bilderna mindre där.....(nån?)

Därför blir det inte heller idag någon bild.....om jag inte tar nån gammal från arkivet. Bara för att pigga upp eller så.
Nu god natt och syns imorgon.

/Y

Kommentarer
Postat av: Syster Emma

Du kan ju sno lite foton från mej :-)



http://emmasfoton.blogspot.com/2011/02/stora-vackra-grona-varma-kanaria.html

2011-02-09 @ 14:45:18
URL: http://emma-gron.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0