Skrivet den: 2011-02-05 Klockan: 13:33:51

5 februari 2011 Så var man med fiberkabel

Javisst förstår ni. Fiber-snubben kom igår i alla fall. Han skulle ju komma som på måndag, men ringde , precis när vi satte oss och skulle äta och sa:
-Jag kommer om 15 minuter.
Det var bara att plocka ihop maten (vi äter i salongen (matsalen, låter finare) eftersom vi har ett sånt pyttekök (och bara en diskho, se tidigare inlägg >>>)) och ta emot honom. Det är ju bättre att ha det gjort än att gå och vänta, tycker jag.
På två timmar hade han fyllt hela vårt vardagsrum med nya dosor och nya kablar. Så nu ska vi vara high speed här hemma.



Idag är det lördag och vi har precis avslutat mys-lördags-frukost och tagit fram lördags-godis-skålen. Vi är nämligen bättre på lördagsmys här hemma än fredagsmys.

Nu tänkte jag att jag äntligen skulle få en lugn stund och försöka koppla ihop datorn för att se om den är något bra och snabb.
Men det är ju så mycket som ska göras innan, som man inte tänker på.
Man måste hålla tungan rätt i mun.
Jag vill inte glömma något.

Ex:
Allt på den gamla hårddisken måste ju laddas ner någonstans för att föras över på den nya.
Alla favoriter på internet måste sparas ner annars förlorar jag alla adresser till mina platser som jag besöker dagligen.
Hur ska det gå med mitt tangetbord med svenska bokstäver? Det nya är ju spanskt och har inte å,ä och ö. Hur ska jag kunna skriva då? Det gamla är så utslitet att det fattas en del bokstäver och jag antar att det spanska redan är installerat i datorn. Hur byter man?
Alla lösenord som är ihågkomna av datorn, de måste jag se till att skriva ner så att jag har den till hands när jag behöver dem. Det är så smidigt när datorn kommer i håg allt, men inte så smidigt när man helt plötsligt måste komma ihåg dem.
Och så alla program som bara har "hamnat" i min dator. Hur ska jag få tag på dem? Jag har inga installationsskivor. Vet ni vad tex photoshop kostar???? Flera tusen, om det ens räcker...

Så jag får pyssla här ett tag så får vi se hur det går.
Hör ni inte av mig på ett tag så vet ni att det trasslar.

Trevlig lördag så länge...
/Y

Kommentarer
Postat av: Mormor

Lycka till,jag skulle aldrig klara det <3 <3 <3

2011-02-05 @ 15:28:03
Postat av: Matilda

Hejsan! Har inte läst din blogg tidigare, men jag googlad Las Palmas+jobb nyss. Och hittade dig, som bor i Las Palmas.

Jag har aldrig varit i Las Palmas, men har fått en fix idè om att flytta dit redan i sommar efter att jag har tagit studenten. Det låter bara så perfekt och jag vill röra på mig lite.. :)

Eftersom att jag inte har läst din blogg tidigare så undrar jag vad du jobbar med där, är det lätt att få jobb, hitta lägenhet, språket, människorna och så :) Hade blivit superglad om du svarade!

2011-02-06 @ 01:59:28
URL: http://matildape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0