Skrivet den: 2011-12-05 Klockan: 23:27:26

Vår hokus-pokus-eftermiddag ;)

Jag måste ju berätta hur det gick med utrökningen av basiluskerna. >>>
Jag satte på en STOR kastrull med vatten och så i med hela lövhögen. Så fick det puttra lite. Kände mig faktiskt lite som Kulla-Gulla när hon kokade led-medicin på slottergubbarna.
Kommer ni ihåg?
Eller var det bara jag som läste Kulla-Gulla när jag var ung ;)



Så in med kastrullen i alla rum och där fick den stå och svalna. Koka upp igen, in i nytt rum och där fick den stå och svalna.
Så nu har hela lägenheten fått besök av häxbrygden a´la Kulla-Gulla.

Nu är ju jag redigt täppt i näsan. Känner ingen lukt och det är rent av ett h-vete när man är mamma och måste känna doften av litet bakverk i blöjan INNAN det händer en olycka. I dag har jag fått gå på instinkt och köra pekfingervalsen i blöjan.
Äckligt men användbart.

Hur som helst. JAG kände ingen magisk doft från sörjan i kastrullen och ändå körde jag ner hela huvudet däri, med hopp om en upplevelse i samma anda som man får när man luktar på Klorin.
Har ni inte gjort det?
Bättre än nässpray. Men kanske inte SÅ hälsosamt.

Älsklingen sa dock att det luktade lite konstigt här när han kom hem, typ lite örtigt. Hur det nu luktar ;)

När denna eftermiddag lutade åt att bli en "torsdag from hell" och Irma klämt fingrarna i toalettstolen och Alexander nästan skjutit hål in till grannarna med fotbollen som var under husarest sedan sista olyckan. Och bägge ungarna grät som ambulanser och snoret skvalade som ur fontäner. Ja då fick jag nog och så gick vi till kinesen >>> för att kika lite.

(För den som undrar så ligger denna kines på uppvägen när man kommer från San Telmo och åker upp mot shoppingcentrumet La Ballena. Efter att man har passerat den stora gröna Rehoyas-parken, där jag förövrigt bor, så kommer man till en stor rondell där posten ligger. Bredvid posten ligger matvaruaffären Mercadona och ovanpå den så ligger stor-kinesen, där vi bland annat har fyndat BJ-trosorna. Fast ingången är från baksidan och inte på framsidan där ingången till Mercadonan är.)

En LÅNGSAM spatsering utan någon som helst brådska. Och det gjorde underverk för både kropp och själ. Bara att komma utanför huset gjorde att vi blev alla glada och lätta om hjärtat. Och frisk luft, ja så frisk som det kan bli i en 20-gradig storstad med tillika trafik, ja sån frisk luft skall ju aldrig underskattas.
Jag är VÄLDIGT misstänksam mot lägenheten...



När vi kom hem från kinesen så står denna låda på köksbänken. En hel låda fylld med småaskar med choklad. På Älsklingens jobb så har man nämligen ett erbjudande om att köper man si och så så får man en liten chokladask på köpet.
Passande nog så kom en sådan låda fylld med askar hem till oss.
Här lottar >>> jag ut min choklad för att inte äta upp den. Och så kommer Älsklingen hem med ny.
Det kan man kalla för samarbete på HÖG nivå.

Och så lite julmys från oss.
Var snäll och bortse från tvättställningen i bakgrunden. Den hör INTE till julstämningen. Jag vet INTE hur den kommit dit ;)



Goder Afton!

/Y

Kommentarer
Postat av: Fnulan

Kan man ha för mkt choklad??? Inte jag i alla fall =)

2011-12-06 @ 00:23:15
URL: http://fnulan.se
Postat av: Maya

Choklad kan man aldrig få för mycket av :)))

Örtdoft... hmm.. be han utveckla det där :)

fniss

Ha en underbar dag!

Kram Maya

2011-12-06 @ 06:08:58
URL: http://mayashideout.blogspot.com/
Postat av: Mia

Härligt julmys!

2011-12-06 @ 16:54:12
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: mankan

Tack för beskrivningen av kinesens placering. Det ska bli påhälsning där vid tillfälle! Och du, nu är jag riktigt sugen på några bilder av Irma o Alexander. Det var länge sedan sist!

2011-12-06 @ 22:21:20
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Åh att få ha en låda choklad på sitt köksbord... hade INTE tackat nej :)

2011-12-07 @ 11:49:04
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0