Skrivet den: 2011-12-31 Klockan: 12:12:08

Morgon-köks-bestyr

God Morgon!

Jag får ta och återkomma senare. Jag måste få i räktårtan i kladd-kake-formen. Den ska nämligen stå i kylen ett par timmar och stelna till sig.

Det var lite problem med att få ut peppar-kaks-kladd-kakan ur formen. Den hade blivit sten-seg under en natt i kylen. Det bådar gott för kakan, men mindre gott för formen som jag fick ta i med hårdhandskarna för att få tom.

Nu ligger formen i blöt i handfatet på toan, eftersom diskhon är full med smutsig disk som Älsklingen håller på att plocka in i diskmaskinen, men ständigt försinkas med av Irma som försöker att hjälpa till med farliga knivar och skört porlin.

Formen bör nog uppgraderas också. Den släpper inte ifrån sig saker så lätt som den borde för att vara en teflonform. Den har sina år på nacken också ska väl erkännas och av teflonet är det mer minne än täckning i dagsläget.

Men som sagt, jag får återkomma i frågan. Nu har jag en klistrig form att diska på toa och en räktårta att vispa ihop.

Till er som inte kikar förbi senare för att få mitt hejdundrade:
Gott Nytt 2012!
Så önskar jag redan nu gott nytt och hoppas att ni får en skön avslutning på året.

/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Gott nytt år fina du!

kramar från mej till dig!

2011-12-31 @ 14:20:24
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Bertil

Gott Nytt År till hela familjen önskar Bertil.

2011-12-31 @ 14:39:55
Postat av: Anna

Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR och ser fram emot att följa dig här i bloggen!



Kram Kram

2011-12-31 @ 15:03:56
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0