Skrivet den: 2011-12-12 Klockan: 12:35:12

Måndag med ljus och lista

God Morgon Måndag!
En ny och härlig vecka med spännande saker på G.
Not!
;)
Jag går in på min 5:e vecka nu med flunsa. Ska jag börja misstänka komplikationer och ta mig till doktorn?
Eller lita på att de små framsteg som jag faktiskt gör är tillfrisknande, sakta men säkert?
Hmmm tål att funderas på.

Får nog ta och klämma till med en måndagslista a´la jennyn så här på direkten för att komma i stämning.


- att jag ÄNTLIGEN hittade mina advetsljus när vi var ute på saffransjakt i lördags. >>>
Det är nämligen ett par speciella ljus som jag använder VARJE år (2010 tex), och de brukar vara slut till jul som så mycket annat. Jag önskar att jag kunde skicka lite doft till er, för de luktar underbart och fyller hela huset med jul. Någonting mixat mellan äpple, kanel, ingefära och vanilj.

Fast just nu så känner JAG ingen doft, varken av ljusen eller mina nyutslagna hyacinter. Tänkt att det ska då alltid vara något som pajjar helheten :(



Så nu kunde jag fixa till advetsljusstaken och börja tända ljus. Men det är lite trixigt. Det är inte bara att tända tre ljus så där på direkten när man ligger efter. Nej man måste tända ett i taget och låta de första brinna ner sig lite. Annars så blir det ju kaos i staken ;)



Tänk att det finns ingenting som fixar julstämningen så bra som lite tända ljus och julmusik. Kan man inte skaffa allt, men ändå vill ha stämning, så rekommenderar jag att sattsa på ljus och musik till jul.

Fast jag har spelat upp alla mina minutrar på Spotify så det är slutlyssnat för oss där. Jag måste fixa musiken på annat sätt nu.
FORT!
Ja just detta med Spotify var väl ingen bra sak att ta upp i måndagslistan att vara glad för, men va 17, den får hänga på ändå som anledning till att få tummen ur och fixa annat.

- så är jag glad över att jag överlevde peppar-kaks-hus-limmandet igår. Det var med nöd och näppe och nu så är det gjort.
Kvar är bara en HEMSK blåsa på fingern som värker.

Skönt att höra i alla fall att jag inte är ensam om att ha bränt mig på socker-limmet. Då var det inte bara en nybörjar-miss.
Socker-lim ÄR livsfarligt ;)

- så är jag glad över att jag hade karraktär nog till att gömma undan chokladkartongen >>> i går kväll. Innehållet började att sjunka oroväckande mycket och det fanns tvivel om att pralinerna skulle räcka ända fram till jul.
Nu är det bara att hoppas på att jag INTE kommer ihåg vart jag gömt den.

- glad är jag även över att det går så bra med REAL LIFEn och denna vecka tänkte jag att vi skulle ta en kik på bloggandet och vad det gör med våra liv. Det är bara tre REAL LIFEar kvar på året, en måste ju ha nåt jultema och den sista tänkte jag att vi skulle göra nån sorts sammanställningarnas sammanställning över alla som varit med under året.

Återkommer med detaljer. Men antekna i kalendern, för det börjar att bli fullteknat där nu inför julbestyren.

Nu ska jag ta igen mig lite för nu är jag TRÖTT, jääääsp.
Ha en bra måndag så hörs vi senare.

/Y

Kommentarer
Postat av: Hanna

Sv; Jag har ju fått ett diskbråck som gör det svårt att sitta, stå eller gå några längre stunder. Det är därför ett biobesök kan bli lite jobbigt, men nu gick det riktigt bra, när jag hade fritt utrymme framför mig :-)

2011-12-12 @ 13:52:10
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: Bodypalace

Nu är det bara 2 luckor kvar.



Oj 5 veckor lät länge, säkert lika bra att gå till doktorn ;)

2011-12-12 @ 15:19:02
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Postat av: Jenny

Ser fram emot real- lifen !!!

Nu får du ta och krya på dig så du blir frisk innan Jul!

kram

2011-12-12 @ 17:04:53
URL: http://jennysviktigaliv.blogspot.com
Postat av: Anna

Ett litet musiktips som jag brukar använda är: http://grooveshark.com/ Inte lika bra som Spotify men helt ok ändå tycker jag. Även denna sida: https://www.aupeo.com/radio-stations använder jag för att lyssna på musik. Testa och hör av dig vad du tycker!

2011-12-12 @ 18:12:30
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Barnens Hjältar

De där ljusen såg jättefina ut! Synd att det inte finns doft-PC :P

Jag har slutat testa med smält socker, kör med kristyr istället är jag limmar. Funkar ganska bra det med :-)

2011-12-12 @ 18:39:11
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: Freja

Vi har ett annat ljusproblem.... Det första ljuset vi tände är på väg att ta slut, så vi får börja rotera ljusen i adventsstaken.... Att det ska vara så trixigt jämt ;-)

2011-12-12 @ 22:31:13
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Fnulan

Nu går du till doktorn, ögonaböj!

2011-12-12 @ 23:23:25
URL: http://fnulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0